Dit is natuurlijk een super lastige vraag maar ik ga hem toch stellen. Ik overweeg een pand te laten bouwen voor mij bedrijf. Ik heb daar een investeerder voor gevonden. De bouwgrond kost 120.000 euro voor 980m2. Als ik daar een duurzaam gebouw op ga zetten laten we zeggen a 500 m2, met 1 etage, waar moet ik dan aan denken qua kosten? 200.000? 500.000? Ik wil een idee krijgen namelijk voordat ik een architect vraag. Ik heb al een goedlopend bedrijf waar ik nu gehuurd mee zit.
Dat ligt er echt aan wat je wil, ga je voor alleen casco of moet het volledig af zijn. Wil je gestucte muren of Enigen de binnenmuren te zien zijn. En per regio kunnen de prijzen enorm verschillen. Mijn man werkt in de bouw en bij de randstad kan hij makkelijk een hogere prijs vragen dan bijv in onze eigen regio.
Dit! Helemaal afhankelijk van materialen, inrichting en regio. Daar kan je zonder ontwerp geen zinnig woord over zeggen.
Ligt ook aan het soort bedrijf dat je hebt. Heb je een grote loods/ opslag nodig of juist veel kantoorruimte.