Natuurlijk zet je je baby met dit weer niet in de volle zon maar gistermiddag zat mijn meisje (10 maanden) rond een uurtje of half 4/4 uur in haar badje in de tuin onder de parasol en was echt enorm koud. Zo ook toen ze even later in de schaduw in haar kinderstoel zat. Ik vraag me af of je je kleine dan toch (utieraard goed ingesmeerd en met hoedje) in de zon kan zetten?
Mijn dochter heeft net ook in het badje gezeten, ook in de volle zon.. En ook al had ik een parasol, ze blijft geen sec op één plek. Het was ook uit het badje en erin en er weer uit en er in enz. Uiteraard heb ik haar van top tot teen ingesmeerd (factor 50) en ze had een zonnehoedje op. Je zou altijd een t-shirtje wat nat mag worden aan kunnen doen.
Mijn zoontje speelt gewoon in de zon (we proberen de zon te vermijden tussen 11:00 en 15:00). We smeren hem in en het is nooit lang (half uurtje). Een kindje van 10 maanden kan wel iets hebben hoor, wel goed insmeren!
Ze slaapt zowieso van 12 tot 3 en daarvoor zit de boterham. Het lijkt me, ivm vakantie, ook wel lekker dat ze een beetje kan wennen aan de zon omdat ze daar af en toe toch ook in de zon zal zitten
Naja imo kan je ze toch niet de hele tijd eruit houden tenzij je binne gaat zitten. En parasol, tja daar blijft kyan echt niet onder. Goed insmeren en niet op het heetst van de dag, maar over een zonnige dag versprijd zit kyan toch wel 1/1,5uur in de zon (namiddag)
Ik probeer de zon wel zoveel mogenlijk te vermijden. Maar als ik met haar aan het lopen ben in de kinderwagen dan komt ze ook wel een beetje in de zon. Ga niet voor elk bochtje de parasol verstellen. Onze meid is een halfbloedje en zal dus sowieso minder snel verbranden. Maar ik smeer haar wel in met factor 50
Met een kindje van 3 maanden ligt het ook echt wel anders dus ik denk niet dat je TE voorzichtig bent maar kijk nog eens als je kindje 10 maanden is Er is trouwens een heel goede reden waarom we kindjes extra vitamine D moeten geven... ze komen te weinig buiten!!!
Mijn dochtertje is ruim 1,5 en speelt de hele dag buiten. Tussen de middag slaapt ze gelukkig nog, dus dan is ze niet buiten, maar ik hou haar echt niet binnen hoor. Tuurlijk smeer ik haar in met factor 50, maar een hoedje houdt ze nog geen seconde op haar hoofd. Je moet er natuurlijk een beetje om denken, maar lekker in een badje in de zon kan toch prima voor even? Ik zou het in de schaduw eerder eng vinden of ze het niet te koud heeft.
Het ligt aan de leeftijd, 10 maanden is een verschil met 3 maanden. Mijn dochter is 5 maanden en ik hou haar altijd uit de zon. Nu wonen wij in het zuiden van het land en hier was het om 10u vanochtend al 31 graden, dan vind ik het voor haar ook gewoon te warm dus hou haar meer binnen. Wel komt ze nu af en toe 10 minuutjes of zo, in de avondzon, goed ingesmeerd, kan ze met ons in het zwembadje en dan heeft ze een mutsje op. Misschien een tip: ik heb een katoenen wintermuts die ik helemaal nat maak (even uitwringen) en die zet ik haar dan op. Is niet te warm omdat het nat is en toch schijnt de zon niet op haar bolletje. Verder smeren met factor 50.
Dat was dus precies het probleem waar ik van de week tegenaan liep. Ik had haar met badje en al onder de parasol gezet maar toen was ze ijskoud :-S En hoedje hier is ook een crime, maar ze moet wel want ze heeft geen haar op d'r hoofd :-D Ik woon aan zee dus extreem warm is het neit. Bovendien houden we zelf heeeeeeeeeeeel erg van buiten en strand en zon en zie het echt niet zitten om met dit weer binnen te gaan zitten.
Ik vind volle zon ook eng voor zo'n kleintje; zeker op het heetst van de dag en zeker in het water. Smeren met factor 50 (en dat minstens ieder uur opnieuw doen), en/of beschermende kleding aan (een nat t-shirtje laat bijna alle UVstraling gewoon door, dus het moet echt UV-werend materiaal zijn), en in elk geval zorgen dat er een flinke schaduwplek is. Ik zie vaak dat kindjes de schaduw ook zelf opzoeken als het ze te warm wordt; maar dan moet die schaduw er wel zijn. En als het te koud is in een badje in de schaduw, zou ik eerder de kleine uit het badje halen dan met water en al in de zon zetten.
Te koud met dit weer.... in de achtertuin om 4u? Hier begint het echt pas te koelen rond 19u... ik zou wel voorzichtig zijn. Die van mij zijn dan 2,5 en bijna 4 maar ze komen echt zo min mogelijk in de zon. Badje staat in de schaduw, verder een grote parasol en een kleine die ik kan verplaatsen naar waar ze spelen in de tuin. Verder leer ik ze ook gewoon dat ze zo veel mogelijk in de schaduw moeten blijven en ik smeer ze elk uur dik in met factor 50+ Ik zou echt heel voorzichtig zijn....
Hier aan de kust is het niet zo heel warm he. Dus in het badje in de schaduw is het rond die tijd inderdaad fris
voor kindjes onder een jaar wordt aangeraden om de zon te vermijden. Zeker een badje in de zon zou ik niet doen, dan wordt de zon ook nog eens weerspiegeld op het water.. Ik vroeg van de week op het CB advies wat betreft kleding en zij gaven aan "liever te koud, dan te warm".. Zo erg kunnen ze in dit weer niet afkoelen, tenzij je je badje met ijskoud water vult natuurlijk, maar dat lijkt me niet...