Sinds ik bijna 19 weken zwanger ben, voelde ik voor het eerst de baby bewegen. Kleine plopjes. Nu 4 weken later voel ik nog steeds die plopjes. Het zijn nog geen echte schoppen. Bij hoeveel weken begonnen jullie die echte schoppen te voelen?
die van mij schopt helemaal niet haha beweegt subtiel en rommelt alleen maar in mijn buik. als je echt schoppen krijgt, ben je niet blij hoor. die baby's heb je er zeker tussen zitten. verder voelde ik pas iets na 22 weken geloof ik, maar ja dat komt omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. fijne zwangerschap, hoop dat jouw baby net zo lief is als de mijn in mijn buik
Ik heb geloof ik een hele rustige baby. Hij is zo weinig actief. Bij mij ligt de placenta ook aan de voorzijde, toch voelde ik hem al rond de 19 weken. Ik voel hem ook niet draaien ofzo. Echt alleen maar van die plopjes. En dan maak ik me daar weer druk om. Wie voelen er wel echte schopjes en met hoeveel weken was dat? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Rond de 19/20 weken begonnen de echt hardere schopjes waarbij je een bult uit m´n buik zag komen (z´n voetje). ´t Schatje wil ook nog wel eens recht naar beneden op m´n blaas trappen. Dat is minder geslaagd, dan pies ik zowat in m´n broek en bovendien doet het zeer. Ik voelde hem voor ´t eerst op 6 juni (daarvoor twijfelde ik, toen wist ik het zeker) dus toen was ik een week of 16-17. Nadeel: de laatste week is hij heel rustig en daar maak ik me dan ook echt druk om omdat het voorheen heel anders was.
Rond de 20 weken begon ze echt te "schoppen", in het begin nog wel leuk, maar soms... Af en toe recht tegen mijn ribben aan en heel hard. En toen ze nog kon draaien ook flink tegen mijn blaas, zodat ik af en toe bijna in mijn broek plaste. Het komt ook zo lekker onverwacht dan...
Ik heb eerst plopjes en toen lichte schopjes gevoeld, ohhh prachtig was dat! Nu......vanaf een week of 36 a 37 worden ze steeds krachtiger en om eerlijk te bekennen is het nu soms echt niet leuk meer . Hij heeft volgens mijn verloskundige nog lekker de ruimte in mijn buik en maakt hier dan ook gretig gebruik van. Het doet nu soms echt zeer en is dan ook echt een rot gevoel. Handen en voetenwerk ik voel het soms op meerdere plaatsen tegelijk. Hierdoor besef ik wel hoe veel kracht ons kleine mannetje al heeft .
hier rond de 22 weken echte schopjes nu 38 weken en elke dag last van me ribben, vandaag ook te horen gekregen dat ie erg met de billen tegen me ribben aan ligt terwijl die helemaal is ingedaald(A) ben benieuwd hoe groot de beebje dan wel niet is (A)
Ik voelde de kleine met 16 weken "ploppen"en met ongeveer 22 weken voelde ik de kleine draaien, "schoppen" en begon mijn buik te bewegen.
@ quinta nee niet bepaald in de auto over hobbels is al helemaal niet fijn metpijn aan de ribben erg leuk maarja ik denk maar zo je krijgt er wat moois voor terug
hoi hoi die van mij begon geloof ik van week 20 nou die van mij kan af en toe flink schoppen hoor haha had pas al behoorlijk pijn bij mijn rib en hij of zij schopt ook geregeld bij mijn navel in de buurt ook niet echt een pretje maar we hebben het er allemaal voor over liefs mij
Sinds een paar dagen voel ik echte schoppen, idd ook steeds op mijn blaas, dus ik moet wel 6 a 7 keer plassen 'snachts. Maar toch geniet ik er wel van hoor
Ik voelde mijn beebietje ook met ongeveer 20 weken. Nu zijn het echte schpjes.....ik vind het nu nog wel gezellig
rond de 24/25 weken waren het echt trappen en nu wordt ik soms echt in elkaar gebeukt van binnen, niet eens van de voetjes want die beweegt ie heel subtiel maar die elleboogjes, au! Vorige keer schrok ik zo erg dat ik bijna me cola liet vallen, damn wat deed dat zeer! Ik voel nu ook dat ie met de voetjes afzet en dan de billen aan de andere kant omhoog komen haha