Valerie heeft sinds vrijdagmiddag koorts, aldoor rond de 39,6 graden. Ik geef dus sinds vrijdagmiddag al zetpillen, zodat de koorts zakt en ze zich weer een beetje beter voelt. Ik merk erg duidelijk als de zetpil is uitgewerkt, want dan is ze erg jengelig, wordt ze weer warm en wil ze alleen maar bij me liggen...arme meid Ook heeft ze een paar keer overgegeven. Maar nu heb ik begrepen dat je niet langer dan 3 dagen zetpillen mag geven. Ze had zonet nog steeds koorts...en ben bang dat het morgen nog niet over is. Moet ik haar dan maar zonder zetpillen laten uitzieken? Of moet ik even overleggen met de assistente van de huisarts?
Waarom bel je nu niet even de huisartsenpost om te overleggen hoe je het beste de nacht in kunt gaan?
Overleggen met de huisartsenpost...gewoon nu. Daar zitten mensen die er verstand van hebben, waarom wachten tot morgen.... Bel ze maar gerust daar zijn ze echt voor. Geen risico nemen met je kindje... Beterschap gewenst, droppi
Ze heeft nu voor de nacht al een zetpil gehad...dus de nacht komen we (hopelijk) wel door. Maar vraag me af of ik haar nu morgen wel zetpillen mag geven als ze weer koorts heeft?
Dat van de paracetamol is natuurlijk een richtlijn. Ikzelf zou vannacht nog lekker een zetpil geven, want je wilt dat ze lekker slaapt. Verder morgenochtend de temp nemen en bij koorts de HA bellen. Een nachtje meer of minder een zetpil geven maaktniet uit. Het gaat erom dat je bewust bent wat je doet en dat je je kind neit te lang met koorts laat zonder de HA in te lichten. ps ik zie net je 2de berichtje, ik zou morgen bij koorst de HA dus bellen en overleggen met de assistente wat wijsheid is, Miss gewoon even langsgaan bij de HA. beterschap!
Ik weet eigenlijk niet hoelang je die mag geven, maar ik zou er morgen idd ook een telefoontje aan wagen. Zij zal wel wat vragen stellen en dan beslissen of je langs moet komen. Kun je aan haar ook meteen vragen hoelang je die zetpillen achter elkaar mag geven.
Eens met bovenstaande, voor de nacht maakt het niet veel uit om nog eens een zetpil bij te geven, maar als ze morgenochtend nog koorts heeft, dan wel even de HA bellen. Beterschap met je meisje! (hier trouwens hetzelfde verhaal sinds gisteravond ).
@Sisa vervelend hé! Ons meisje was eigenlijk nooit echt ziek. Maar ze gaat nu sinds 8 weken naar het kdv, en ze is de laatste tijd aldoor niet echt lekker. Ze heeft de waterpokken al gehad, constant verkouden en nu ook weer koorts pffff! Ze pikt daar alle virussen op!
ik zou ook de hap bellen om te overleggen. zeker als het om kleine kinderen gaat vinden ze dat echt geen probleem, en dan ben jij gerustgesteld.
@Consider: ja heel vervelend en helaas ook herkenbaar. Sinds ons meisje naar het kdv gaat is ze ook vaak verkouden en ziek (de zomermaanden uitgezonderd), heel sneu maar ja... het is niet anders. En het is wel waar wat ze zeggen: als ze het nu niet oppikken, krijgen ze het wel als ze naar de psz gaan... Hier nog niet overgegeven trouwens maar die hoge koorts is niet leuk dus hier ook aan de zetpilletjes. Kijk het vannacht en morgen even aan en anders blijft ze morgen lekker thuis. Succes ermee!!
Gelukkig ben ik morgen sowieso vrij van mijn werk. Heb morgen wel een afspraak...maar denk dat ik die maar moet afzeggen. Moest dezelfde afspraak 2 weken geleden ook al afzeggen omdat Valerie ziek was
Meid! Onze afspraak komt gewoon een andere keer! Ik weet niet hoe het zit met paracetmol hoe vaak je het mag geven. Anders morgen de HA bellen? Soms is het ook goed om haar lichaam zelf uit te laten zieken hoor.
Ik zou morgen de huisarts bellen en vragen of hij even wil kijken, misschien heeft ze wel een oorontsteking o.i.d. Heel veel beterschap! Het heerst geloof ik wel... hier ook een ziek spugend mannetje met koorts