wanneer een 2de kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miran6, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons zit er 19 maanden tussen de jongste en de oudste. ik vind het erg leuk dat er zo weinig leeftijdsverschil is, zo groeien ze echt samen op. Het lijkt mij lastig om weer helemaal terug te moeten naar de babytijd met flesjes, slaapjes en luiers als je oudste al op school zit. Maar goed, het heeft natuurlijk ook zijn voordelen.

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

Sam is 17 maanden en tom bijna 2.. en ik kan zeggen.. het is ERG pittig... ben af en toe gesloopt aan het einde van de dag :D

als ik dat had geweten van te voren had ik denk ik nog ff gewacht
    :p

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Als onze tweede geboren wordt is onze dochter 2,5. Wat mij betreft perfect, had het ook niet eerder gewild, ze wordt nu steeds zelfstandiger en dat is wel fijn als ik straks hoogzwanger ben :)
    Al geloof ik dat er altijd wel een manier en een oplossing is, ook als de kindjes niet zoveel van elkaar schelen.

4. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn dochter is 3 maanden en ondanks dat ze zwangerschap en de tijd erna niet over rozen gaan denk ik al aan een tweede ;).
    Mijn man wil ze heel dicht op elkaar en dit jaar weer voor een volgende willen gaan.
    Ik heb hem gezegd dat hij mij dat in januari nog maar eens moet vragen :D. Wil niet zeggen dat we dan beginnen het ligt er maar net aan hoe het met mijn kleine meid gaat!

5. mroos

mroos Niet meer actief

Wow, dat is snel achter elkaar! Statistisch gezien.. net mogelijk? haha. Wel leuk voor de kinderen zeg.

Ik vind het heel leuk om erover na te denken wanneer we voor een tweede gaan. Bij Boaz wist ik dat ik zwanger kon worden maar we dachten niet zo snel etc. etc. Nu wil ik die beslissing wel heel bewust nemen. Nu studeerde ik nog(ben mooi wel afgestudeerd:D_ en op 1 salaris etc. En als ik straks zwanger ben wil ik een vaste baan, zodat ik ook meer kan genieten van mijn verlof. Nu stopte ik 3 weken van te voren, en zat een maand erna alweer op school, niet ideaal dus.

Als ik het voor het zeggen heb wil ik er max. 3 jaar tussen, scheel ruim 4 jaar met mijn jongste zusje en dat vond ik net niet leuk.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    hier hetzelfde, heb altijd geroepen pas een tweede als de eerst naar school gaat. Maar nu lijkt me dat juist onhandig. Mijn dochter is nu 25 maanden, in januari willen we voor nr 2 gaan. Met een beetje geluk is dochter dan net 3 als nr 2 word geboren

7. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Wij zouden wel alweer een 2e kindje willen, het is alleen afwachten hoelang het gaat duren. Ik PCOS dus ik ben bang dat het wel even kan duren en heb misschien nog wel medicatie nodig. Ons zoontje is nu 9,5 maand en we zouden het liefst niet teveel verschil tussen de kindjes hebben. We zullen het zien wat ons gegund is.

8. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    zoontje was op 1 dag na anderhalf jaar toen de 2e kwam.

9. toefje

toefje Niet meer actief

mijn zoon was 20 maanden toen ik beviel van een dochter.

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi Kat,

Bij ons zal het ongeveer precies zo zijn. Kan je me vertellen hoe het voor je was om zwanger te zijn en hoe gaat het nu allemaal met je kindjes?

Liefs,
    Banjabes

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

toen onze zoon 8 maanden was.. wouden we gaan voor de 2e,
    ik was meteen zwanger.... maar dit werd met 7 weken een miskraam
    nog eens 4 weken na de miskraam had ik weer een positieve test in handen,

onze dochter is 4 weken tevroeg geboren dus er zit precies 1,5 jaar verschil tussen (tot op de dag!)

12. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Er zit hier straks nog geen 16 maanden tussen, lekker weinig!
    We wilden ze altijd al graag snel op elkaar en ik was, ondanks een weinig actief seksleven, toch heel snel weer zwanger.

Ik las trouwens dat iemand kindjes van 17 maanden en bijna 2 heeft... daar zit maar 7 maanden tussen, lijkt me vrij onmogelijk :)

13. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier precies hetzelfde. Na de bevalling niet meer begonnen aan voorbehoedsmiddelen en ons zoontje is bijna 5mnd.

Maar ik ben nog niet ongesteld geworden, omdat ik borstvoeding geef en ik ben niet van plan om eisprongen etc. bij te houden. Dus het komt wanneer het komt. Nummer 2 mag ons dus verassen, heel graag zelfs. :D

14. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik ben zwanger geworden van tweede toen de oudste 10 maanden was. Was een beetje een verrassing maar een hele leuke. We gebruikten geen voorbehoedsmiddelen, ik was nog niet ongesteld geweest na de bevalling. Mijn man en ik hadden het er net overgehad van, als alles weer wat normaler is dan gaan we ervoor. Toen voelde ik mijn eisprong en ik dus maar wachten op mijn ongesteldheid..................die dus niet kwam. Dus ik testen en ja hoor ZWANGER!!!
    Er zit nu uiteindelijk 1,5 jaar tussen. Het is pittig, maar nu de jongste een half jaar is wordt het een stuk gemakkelijker. En het is erg gezellig, nu nog nummer 3??? (moet ik eerst iemand hier thuis overtuigen :D)

15. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hihi, ik moest ook even nadenken, maar ik denk dat Muis bedoelt dat ze 17 maanden en 2 maanden zijn.... ;)

Wij willen graag voor een tweede gaan wanneer onze dochter ongeveer een maand of 14 is. (Ze is nu 7 maanden). Twee jaar ertussen lijkt ons mooi.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

even off topic:

@pipelina, jouw dochter heet Annemijn? leuke naam, hoor je niet vaak. mijn zusje heet ook zo maar een 2e ben ik nog nooit tegengekomen :)

wij willen er minimaal 2 jaar tussen, dus vanaf volgende maand kunnen we ervoor gaan.

17. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0

Ja mijn dochter heet Annemijn! Klopt die naam hoor je niet vaak, in haar geboorte jaar is die naam maar 48x gegeven :D

18. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Gezien we over Milan even gedaan hebben, zijn wij dus druk bezig met een tweede wonder.
    Dus hopelijk ergens tussen de 2 en 3 jaar.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben direct zwanger geworden toen we bedacht hadden dat het wel weer een goed idee was (zoontje was precies 1). Er zit dus 21 maanden tussen meneertje en mevrouwtje.. Heerlijk. Ik hoop nog op een derde maar moeten nog maar eens even kijken. In ieder geval niet voordat mevrouwtje loopt (ik kan niet EN zwanger zijn EN continu moeten tillen). Zwanger zijn vind ik geen bal aan maar bevallen en het kind hebben vind ik geweldig!

Ik heb twee nichtjes die Annemijn heten!

20. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    Bij onze meiden zit er precies 4 jaar tussen. Ik vind dit echt ideaal! Ik heb nu de oudste op school zit, de volle aandacht voor de jongste:) Eigenlijk willen we dit leeftijdsverschil ook bij een derde maar ik weet niet of ik dat wel kan volhouden;) Het kriebelt al heel erg namelijk...

Deel Deze Pagina