Hoi allemaal, Ik was al drie weken aan het vloeien en pijn in mijn buik, dus ik dacht laat ik maar naar de huisarts gaan. Toen bleek ik al even zwanger te zijn! Ik dacht dat ik gewoon ongesteld was. Ze konden geen innesteling vinden in mijn baarmoeder, dus moest ik direct naar het ziekenhuis. Daar zag de gyneacoloog dat ik bloed in mijn buik had en niks in mijn baarmoeder. Hij zat in mijn linker eileider en was al lekker aan het groeien aangezien mijn HCG al 2100 was. Ik was al iets van 6 weken zwanger ofzo. Daar kwam dus het bloed en de pijnen vandaan. Dus ik moest meteen geopereerd worden en ze hebben mijn eileider verwijderd. Gelukig maar een, anders had ik niet meer op natuurlijke wijze kinderen kunnen krijgen. Gelukkig is mijn kans op zwangerschap niet met 50% gedaald, maar de andere eierstok neemt het voor 80% over. Moest een nachtje in het ziekenhuis blijven en ben nu sinds gisteren weer thuis. Nu even een paar weken rustig aan doen en herstellen. Wel een schrik hoor, opeens ben je zwanger, heb je een miskraam en wordt je eileider operatief verwijderd. Ik was nog nooit opgenomen geweest in een ziekenhuis, nog nooit geopereerd en nog nooit zwanger geweest! Maar ik voel me nu wel weer goed. Op naar de volgende zwangerschap, we kunnen het in ieder geval wel... Ik ben benieuwd naar andere verhalen over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Groetjes, Marieke
Hey Mamariekje, Heb geen ervaring met een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Maar, het is wel één van de dingen waar ik bang voor ben... Zoals zoveel enge dingen Kan niet wachten tot ik een echo krijg, en het hartje zie kloppen... Maar wil je wel heel veel succes wensen met proberen opnieuwe zwanger te raken. Ik vind je verhaal heel heftig, en gelukkig neemt je andere eierstok het voor 80% over. Ik zal voor je duimen dat het weer snel raak is, mag je gelijk weer proberen zwanger te raken? Of moet je een tijdje wachten.. Sterkte met herstellen, Veel liefs Devana
Jeetje meid wat verschrikkelijk. Ik heb 2 keer mk gehad en ze vermoeden dat het buiten de baarmoeder heeft gezeten. Gelukkig is het beide keren met een sisser afgelopen. Ik heb dan ook nog allebei mijn eileiders. Ik wil je sterkte wensen. Hoop dat je het snel een plekje kunt geven en kan genieten van een evt. volgende zwangerschap. liefs vruchtje
Hoi Hoi ook ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Ik was 6 weken zwanger toen ik heveig begon te vloeien en krampen kreeg na een dag of 2 verloor ik een vruchtzakje en dus had ik een miskraam na een echo de volgende dag bij de verloskundige bleek dat de hele baarmoeder schoon was en werd mij verteld dat ik nog wel 2 weken na kon vloeien. Het vloeien werd echter steeds erger en erger ik verloor stolsels zo groot als een pruim en het leek net of ik aan het plassen was zoveel bloed. Toen ik krom lag van de pijn in mijn buk de verloskundige laten komen die vertrouwde het niet en heeft de volgende dag een echo gedaan alles schoon maar toch even naar het ziekenhuis was het advies. Ik naar het ziekenhuis maar ook daar werd gezegt baarmoeder is mooi schoon het hoort er bij jou mischie gewoon bij (ze vonden me een beetje aanstellerig kreeg ik het idee) Toen ik thuis kwam ging dit nog 2 dagen zo door tot ik echt dacht dat ik doodging een andere verloskundige kwam weer langs en moest meteen mee voor weer een echo op de praktijk maar weer alles schoon. Dit kan zo niet langer zei ze ik ging echt kapot van de pijn zat te trillen in de stoel en zweet op mijn hoofd. Doorverwijzing naar het ziekenhuis zei ze met dat ze de papieren schreef zei ik jongens het gaat niet goed we moeten NU gaan en boem ik lag op de grond flauwgevallen. Ik naar het ziekenhuis met ambulance en wat bleek buitenbaarmoederlijke zwangerschap ik was in verwacting geweest van een 2 ling . Met spoed hebben ze me geopereerd mijn eileider was gesprongen die hebben ze verwijderd en 1.5 liter bloed. God wat was ik blij klinkt raar maar de pijn was eindelijk weg. Gelukkig kan ik je vertellen dat ik 2 maanden na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap gewoon zwanger ben geworden en ik nu een leuke meid in haar bedje heb liggen!
Hoi Hoi, Jeetje das ook een heftig verhaal, bij mij namen ze het meteen erg serieus maar het had ook anders kunnen zijn dus. Goed, dat je zelf actie bent blijven nemen! Je was gewoon bijna in shock door het verlies van te veel bloed. Dat is nog erg gevaarlijk ook! Ik had niet zo veel bloed, ongeveer 200 ml volgens mij. Fijn om te horen dat je daarna gewoon zwanger bent geworden. Ik zal ook eens het topic bekijken, ik wist niet hoe ik dat kon vinden. Ik ga eens zoeken. Doei!