Hallo dames, Even voorstellen; ik ben Vlinder 27 jaar. Mijn vriend en ik hebben besloten in juni voor de eerste te gaan! Wie gaat er, net zoals ik, dit voorjaar ook voor de eerste? Liefs Vlinder
hoi vlinder, ik ga voor het 2de kindje maar vind het wel gezellig om mee te kletsen. vond het nod forum erg druk. groetjes
Hey Koekie monster. Gezellig dat je mee komt kletsen! Vond de andere forums ook veel te druk, dus dacht, laat ik maar een nieuwe starten. Hopen dat er straks meer dames zullen volgen! Dus jullie gaan voor de 2e! Wat leuk! Hoe oud is jullie kindje? Zijn jullie inmiddels al begonnen voor de tweede? Ik ben al eerder actief geweest op zp rond november, maar in die periode hebben we een huis gekocht. Daar waren we toen zo druk mee bezig dat we onze kinderwens even hebben uitgesteld. Ik ben inmiddels al een jaar van de pil af en wil volgende maand beginnen met foliumzuur. Ben je ook aan het genieten van het mooie weer? Groetjes Vlinder
Hoi Vlinder en Koekiemonster, Mijn mirena is afgelopen donderdag verwijderd en wij gaan voor onze eerste. Heel spannend allemaal. We voelen ons allebei weer tieners die het voor het eerst doen... Levert wel heel veel lol op! Ik ben 25 en mijn vriend is 30. Wij hebben het er al over sinds november en hebben nu besloten om er echt voor te gaan. Ik lees veel op het forum over de NOD ed. Snap wat het is, maar hoe doe je dat berekenen als je niet regelmatig ongesteld bent? Ik ben nooit regelmatig geweest en moet nu wachten tot het weer op gang komt.. ben benieuwd hoe het dan verloopt, maar enig idee hoe je het dan berekend? Groetjes, Tina
Welkom TVL! Spannend hoor dat jullie ook voor de eerste gaan! Leuk dat jullie alles weer ervaren zoals in het begin! Dat weet ik ook niet, hoe je je NOD moet berekenen als je niet regelmatig ongesteld bent. Ik zou eerst even afwachten tot alles weer normaal op gang komt. Ovulatietest kunnen natuurlijk ook helpen om inzicht te krijgen in je cyclus. Die ga ik straks zelf ook gebruiken. Heb ze al in huis. Hoe zag je cyclus er voor die tijd ongeveer uit? Bij mij schommelt het vaak tussen de 28 en 30 dagen. groetjes Vlinder
hallo Vlinder, Koekiemonster en TVL! Ik wil graag met jullie meekletsen...ik zal me even voorstellen: Ik ben 24 jaar en mijn vriend is 26. Wij gaan voor ons eerste wondertje. ik ben eind januari gestopt met de pil en slik sinds 1 april foliumzuur. Vanaf 1 mei (al over een paar weekjes) gaan wij ver 'echt' voor. Ik heb al jaren een kinderwens maar mijn vriend moest er nog even aan wennen. Zo spannend allemaal (het is leuk maar ook eng samen) !
Welkom ladys1987! Dus over een paar weken gaan jullie er voor! Super leuk en inderdaad ook spannend! Mijn vriend heeft ook lang aan het idee moeten wennen. Ik was er al 2 jaar klaar voor. Vond het af en toe best frustrerend dat hij er nog niet aan toe was. Had jij dat ook? Van de 1 op andere dag vertelde hij mij dat hij graag samen een kindje wilde. Slik jij op dit moment alleen foliumzuur of zo'n alles-in-een tablet?
Ik had er heel veel moeite mee...maar 'begreep' het ook wel weer. Mijn vriend wou eerste een andere woning hebben. Van de zomer word onze nieuwbouwwoning opgeleverd...dus nu kan het! Ik slik nu foliumzuur van Etos. Ik stap wel over op een alles-in-een als ik zwanger ben. het kriebelt wel echt hoor als ik baby's zie of zwangere vrouwen dan rammelen die eierstokken hihi!
Ja inderdaad, ik begreep het van zijn kant ook wel, maar vond het toch erg jammer. Leuk dat jullie woning in de zomer wordt opgeleverd. Wij hebben ook net een huis gekocht die nog moet worden gebouwd. Ze zijn net met de bouw begonnen en in januari volgend jaar verwachten we te kunnen verhuizen. Leuk he, al die voorbereidingen voor een nieuw huis. Er komt heel veel bij kijken! Hebben jullie alles al uitgezocht (keuken, badkamer etc) ? Hopen dat het snel raak mag zijn, kunnen jullie direct de babykamer inrichten Ik ken het gevoel van rammelende eierstokken, haha!
bij ons zijn ze 3 maanden geleden begonnen met bouwen en het staat er nu al! Tegen ons zeiden ze eerst een jaar...maar dat gaat dus wat sneller Keuken, badkamer, vloeren zijn uitgezocht...en inderdaad wie weet kunnen we meteen de babykamer inrichten (zou leuk zijn) En hebben jullie al dingen uitgezocht?
Zo...dat is wel heeeel snel!! Tegen ons hebben ze gezegd dat ze er gemiddeld 9 maanden over doen. Denk dat ze die 9 maanden wel vol gaan maken, aangezien ze over de andere woningen in de straat ook ongeveer zo lang hebben gedaan. Super voor jullie dat het allemaal zo snel gaat!! (dat wil ik ook! ) Wij hebben ook een keuken uitgezocht en in badkamers zijn we ons nu in aan het oriënteren. Weten mensen in jullie omgeving dat jullie voor een kindje gaan? Ben zo benieuwd of het bij ons allemaal straks snel gaat lukken! Ik moet nog even wachten, begin in juni met ronde 1. Vriendlief wil niet dat ik op knappen sta als we gaan verhuizen. Begrijpelijk natuurlijk
ik heb het mijn beste vriendin verteld, mijn collega en mijn schoonzusje. Verder hebben mensen wel een vermoeden hoor (mijn moeder kan niet wachten en vraagt er wel steeds naar). Moest het gewoon aan iemand kwijt...maar niet teveel mensen vertel ik anders ben ik bang dat je de hele tijd krijgt: en?is het al zover?. Vooral als het misschien niet meteen lukt is het denk ik niet zo fijn om te horen. en heb jij het aan mensen verteld? Het is ook spannend he...de eerste keer dat ik ongesteld werd was ik al trots...en de 2e keer een cyclus van 28 dagen...hoop dat het zo door gaat. is wel begrijpelijk....dat hadden wij namelijk ook. Zorgt denk ik voor veel stress als je op knappen staat en het net niet op tijd af is... maar we zijn ook zo bezig met het huis dat de tijd ook super snel gaat. Voordat je het weet is het juni
Hallo meiden, Ik zou me graag bij jullie aansluiten en meekletsen. Mijn naam is Puck en ik ben 29 en mijn lief wordt volgende maand 30. Sinds november is mijn Mirena er uit en wij hebben in de winter 2 actieve rondes gehad. Toen vervolgens besloten om te wachten tot onze vakantie eind mei. Vanaf dat moment gaan we er weer volledig voor. In december hebben we een verbouwing gehad met oa een nieuwe badkamer en alles laten schilderen. Nu zijn we bezig met de logeerkamer die straks hopelijk als kinderkamer gaat dienen. Reden om nog even te wachten is ook dat ik het 3e jaar van de bachelor rechten zit en in januari mijn diploma hoop te halen. In ons droomscenario gaan we eind mei met z'n tweetjes op vakantie en komen we met z'n drietjes terug Ik hoop dat we allemaal heel snel onze wens in vervulling mogen zien gaan..
@ Lady1987: Wel fijn dat je het een aantal mensen in vertrouwen hebt kunnen vertellen. Hoe reageerden ze? Leuk dat je moeder er zin in heeft om oma te worden. Haar heb je het niet verteld? Hier weten een aantal vriendinnen wel dat het niet heel lang meer gaat duren, maar heb niet verteld wanneer we exact gaan beginnen. Wil inderdaad ook niet dat ze me elke maand vragen of het al zover is. Mijn moeder vertel ik het nog niet. Ik weet dat ze een enorme flapuit kan zijn als ze enthousiast is. Soms best lastig. Als je zo druk bezig bent met het huis gaat de tijd inderdaad snel. Dat merk ik zelf ook, de weken vliegen voorbij! @ Puck: Gezellig dat je mee komt kletsen! Kan me goed voorstellen dat jullie je kinderwens destijds even in de ijskast hebt gezet. Dat zou inderdaad leuk zijn om met z'n drieën van vakantie terug te komen! Ik hoop het voor jullie! Waar gaan jullie naar toe? Ik hoop ook dat het bij ons allemaal straks snel raak mag zijn!
@vlinder1983. nee mij moeder weet het nog niet...om dezelfde reden als die jij gaf. mijn moeder kan haar mond niet houden. De mensen die het wel weten reageren allemaal erg leuk. Soms ben ik ban voor reacties van :nu al je bent nog zo jong. Maar dat valt tot nu toe reuze mee! @ puck. Volgens mij hebben we elkaar eerder 'gesproken' ? (ongeveer zelfde soort onderwerp) gezellig dat je mee komt kletsen! Hoop voor jullie dat julle met z'n 3e terugkomen van vakantie!
Hey meiden Thanks voor het welkom!! @Ladys: dat klopt ja. Volgens mij in het pendelen topic? Het is spannend allemaal he? Tenminste ik vind het erg spannend allemaal. Toch ben ik blij dat wij er de rem even op hebben gezet en nu straks pas weer gaan proberen. Net alsof zijn we er wat meer klaar voor nu. @Vlinder: ik herken dat wel.. vriendinnen die ik het had verteld gingen me ineens elke week smsen met: en??? Het klinkt misschien wat ondankbaar maar ik kon dat absoluut niet waarderen. Want toen het in december niet raak was kreeg ik ook ontzettend teleurgestelde reacties. Het voelde een beetje alsof ik had gefaald.. Niet prettig. Inmiddels denkt iedereen dan ook weer dat we er niet meer mee bezig zijn tot het 2012. Dat geeft wel even rust..
@ Ladys: Haha moeders toch ! Wel fijn inderdaad dat je leuke reacties krijgt. Je bent nu 24 neem ik aan? Vind ik persoonlijk een mooie leeftijd! Bovendien, voordat het kind er is, ben je 9 maanden verder . @ Puck: Kan me voorstellen dat die reacties niet leuk waren, ondanks dat ze goed bedoeld waren natuurlijk. En nee, vind het niet ondankbaar van jou. Begrijp het heel goed. Je hebt je ook laten pendelen lees ik? Ze zien er veelbelovend uit! Nu maar hopen dat ze uit gaan komen! Ik heb ook bij 3 verschillende mensen een pendel aangevraagd, maar nog steeds geen reactie terug (na zo'n 3 maanden) Ik ga het toch maar opnieuw aanvragen bij een paar anderen. Ik vind het ook allemaal erg spannend! Helaas moet ik nog even wachten. @ de andere meiden: Hoe is het met jullie?
Hoi meiden lhoe is het met jullie? lekker genoten van het weer? @vlinder Ik ben nu 24 ja...vind het wel een mooie leeftijd. vriendlief wou eerst altijd wachten tot hij 30 was (nu 26) pfff gelukkig denkt hij daar nu anders over. en inderdaad het zal misschien wel even duren voordat ik zwanger ben (ga er maar even vanuit...) en dan nog 9 maanden verder! @puck..soms is een 'rust' juist wel even goed. Fijn dat het nu voelt alsof jullie er wat meer klaar voor zijn. En wie weet is het al snel raak. Jullie gaan binnekort al op vakantie he? Waar gaan jullie geen? Ik vind het heel erg moeilijk om mijn mond te houden tegen vriendinnen, maar probeer het toch...ik heb inderdaad geen zin in dat en?is het al zover? Ook weet ik niet of ik het wel meteen wil vertellen als het wel zover is..misschien gewoon even lekker met z'n 2e (en jullie natuurlijk) ervan genieten!
Hallo meiden, Graag zou ik mij bij deze club willen toevoegen! Wij hebben besloten deze maand voor het eerst ervoor te gaan, maar helaas de eerste ronde is het niet geworden. Wij gaan dus voor ronde 2. Ik snap precies wat je bedoeld met voel me weer tiener. Geweldig toch? Allemaal succes en kom regelmatig eens om het hoekje kijken of er weer gekrabbeld is. Liefs Princess25
@Vlinder; tja wat een pendels he?! Heb er nu nog 1 bij voor aug een meisje. Dat wijkt echt compleet af van de rest haha. Maar goed, we zullen het zien. De pendels voor mei zullen sowieso niet uitkomen Jullie zijn dus druk bezig met een compleet nieuw huis? Spannend hoor! Ik vond een verbouwing al heftig. Een heel nieuw huis inrichten lijkt me helemaal een opgave. Al is het wel super dat jullie alles nu helemaal naar jullie smaak kunnen doen. Het neemt de focus op het zwanger worden iig wat weg. @Ladys: Het blijft moeilijk om er niet mee bezig te zijn als je iets zo graag wilt.. Maar het oorspronkelijke plan was om pas in mei van dit jaar te beginnen. En nu heb ik in ieder geval mijn cyclus opnieuw leren kennen alle kwaaltjes die erbij horen. Vertel jij het verder helemaal niemand? Knap hoor! Ik kon dat niet en lief al helemaal niet!! Als ik zwanger ben denk ik dat wij het na de eerste echo vertellen.. Aan de andere kant, als het misgaat wil je dat toch ook kunnen delen met de mensen dicht om je heen. We moeten het tegen die tijd maar eens zien. Wij gaan naar de kust van Toscane en rijden door naar Nice. Heerlijk!! Kan niet wachten. @Princess25: Welkom hier!! Heel veel succes en plezier! Het gaat ongetwijfeld een bijzondere zomer worden.