We hebben een peuterbedje van de ikea gezien maar wat voor matras is het beste? Ze hebben 3 verschillende bij ikea maar geen idee welke het beste is. Verder een vraag, is zo'n valhekje nodig? Ik ben bang dat zoonlief er dan juist overheen gaat klimmen. Kan ik hem niet beter zo in het bed leggen met een matrasje ernaast voor het vallen?
Wij hebben onze dochter meteen in een groot bed gelegd en omdat ik niet echt een passend hekje kon vinden hebben we er geen. Toen zag ik een tip die tot nu toe goed werkt en dat is een badlaken oprollen en die rol onder het hoeslaken stoppen aan de zijkant. Heb je net een drempeltje waardoor ze er bij ons nog nooit is uitgevallen. Simpele en goedkope oplossing!
Ik heb geen tip voor het matras. Uitvalbescherming heb ik nooit gekocht. Mijn dochter ging rond haar tweede verjaardag over naar een groot bed (90x200cm) en is nooit uit bed gevallen. Ik heb wel een week of twee haar kinderbedmatras ernaast gelegd.
Wij hebben een meegroei bed van de ikea (met meegroeimatras van de ikea) en die staat nu op de kleinste stand. Dan zijn de opstaande randjes best dicht bij elkaar en we hebben er dus ook geen rekje bij. Ze is er ook nog niet uitgevallen. SUNDVIK Uittrekbaar bedframe m lattenbodem - 80x200 cm - IKEA VYSSA SOMNAT Matras voor meegroeibed, wit - 80x200 cm - IKEA
Hier hadden ze vanaf het begin geen hekjes. Ging heel sporadisch eens mis. Zoontje daarna nooit meer. Dochter viel ineens erg vaak uit bed en dus nog een ikea hekje gekocht. Matrassen zijn koudschuim.
Hier zaten we met hetzelfde probleem. Aiden ligt sinds een maand in een gewoon groot 1-persoonsbed zonder bedhek. Simpelweg niet te krijgen voor de dikte van dat hout. Dus zijn ledikantmatras op de grond ernaast gelegd. De tweede nacht was hij eruit gevallen, maar sindsdien niet meer.