Wanneer een beugel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door naouall, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naouall

naouall Actief lid

17 okt 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Weten jullie misschien wanneer een kind een beugel mag?
    Mijn zoontje is net 9 jaar en zijn tanden staan niet recht.

gr.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn dochter van 9 heeft een losse beugel gehad en krijgt volgend jaar een vaste.
    Mijn andere dochter kreeg er een met net 11 jaar, een vaste.
    Het gaat er ook om dat er redelijk wat gewisseld is natuurlijk. Maar vaak is eerder ook beter omdat de tanden en kiezen dan nog niet zo vast staan en gemakkelijker kunnen schuiven.
    Je kunt het gewoon gaan vragen bij de ortho.

4. knap

knap Niet meer actief

Mijn zoon is net 12 en krijgt binnenkort een beugel. De 22 ste moeten we terug komen voor het behandelplan.

Hier begon de tandarts er met negen jaar over te praten. Vond ik nog iets te jong. Dit jaar ben ik er werk van gaan maken. De meeste tanden en kiezen zijn gewisseld.

Vind het heel spannend allemaal. Mijn zoon zelf vind het eigenlijk niet zo leuk maar ja. Hoop dat hij hem toch met wat plezier gaat dragen?? Het is al z.n eigenwijsje.:):)

5. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Mijn dochter moet eerst klaar zijn met wisselen. Dan krijgt ze er 1 (slotjes). Maar het ligt er net aan wat er moet gebeuren met het gebit. Een vriendinnetje van haar kreeg er al 1 toen ze nog niet klaar was met wisselen en die kreeg echt een hele vreemde beugel. Dus het ligt echt aan de stand van het gebit zelf.

6. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ik ben tandartsassistente, en bij ons krijgen de meest kinderen een beugel zodra ze klaar zijn met wisselen, meestal is dit tussen de 10 en 12jaar.
    maar kan ook afhankelijk zijn van de afwijking.
    soms kan het van belang zijn om al vroeg te beugelen maar 9 jaar, hoor je eigenlijk haast niet.

7. naouall

naouall Actief lid

17 okt 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie´s. De tandarts zei dat hij ook denkt dat hij een beugel krijgt maar pas als hij al zijn tanden heeft gewisselt. Ik moet de orthodontist bellen zodat hij in de wachtlijst komt te staan.

Deel Deze Pagina