taalvraagje in sollicitatiebrief.

Discussie in 'De lounge' gestart door Loezzz, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Hey dames,

heb net een sollicitatiebrief geschreven en nu lees ik hem terug en twijfel ik over een zinnetje. Het gaat om een aantal kernkwaliteiten die ze noemen in de vacature. Ik heb er een paar genoemd en zeg dan dat ik me hierbij aangesproken voel.

Maar klopt dat hierbij wel? Of is het iets anders. Er staat nu dus:
    'Voor de functie van bemiddelingsconsulent heeft u iemand nodig die enthousiast is, verantwoordelijkheid toont en goed zelfstandig kan functioneren. Ik voel me hierbij aangesproken.'

Ik twijfel dus over het woordje 'hierbij'.

2. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Ik zou eerder kiezen voor hierdoor?

3. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik zou ook voor hierdoor gaan.

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Klinkt inderdaad niet lekker... Misschien "Ik kan mij hierin goed vinden" of "Ik herken mijzelf hierin"... Zoiets??? Die ene zin klopt sowieso niet want dan voel je je nog altijd hierDOOR aangesproken toch?

Ik ben geen held in grammatica maar ik zeg maar iets hoor...

Succes iig!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hierdoor, in deze zin.

Maar ik zou eeer gaan voor "Deze kenmerken spreken mij aan." of nog beter "Deze kenmerken spreken mij aan, omdat ..."

6. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    thx! ik zie het nu! Ben de hele avond met de brief bezig geweest en soms zie ik het dan even niet meer:p
    Heb er: 'In deze kenmerken kan ik mij goed vinden' van gemaakt. Ik licht ze vervolgens toe in de volgende alinea.

7. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik zou de zin zoals je hem hebt geschreven eerlijk gezegd helemaal niet gebruiken. Maar eerder iets schrijven als:
    Enthousiast, verantwoordelijk en zelfstandig zijn begrippen die mij op het lijf geschreven zijn. En dan (zoals je al zei) in de volgende alinea uitleggen.
    Succes met je sollicitatie!

Deel Deze Pagina