baby van bijna acht maanden wordt steeds wakker

Discussie in 'De lounge' gestart door mariandk42, 19 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariandk42

mariandk42 Nieuw lid

19 apr 2006
    1
    0
    0
    Misschien kan iemand van jullie me helpen...

Ik heb een zoontje van bijna acht maanden, die tot voor kort goed sliep (wel was hij om zes uur wakker soms, maar dat ging wel en meestal was het zeven uur).

Nu gaat hij de laatste tijd iets eerder naar bed (slaapt overdag wat minder, is gewoon moe s avonds). Dus rond zeven uur half acht ligt hij er wel in (dat was nog wel eens half negen).

Maar nu wordt hij dus iedere nacht ergens tussen 2:00 en 4:00 huilend wakker. Niets helpt dan, slaapliedje aan, flesje, schone luier, lichtje, mama..... Ik word er gek van! Na een uur of 2 (!!!) huilen is hij meestal wel zo moe dat hij weer in slaap valt.... Ik heb zelfs al een keer paracetamol geprobeerd om te kijken of hij misschien pijn had, maar dat hielp ook niets...

Hij wordt s nachts wakker, of we hem nu wel of niet s avonds laat (uur of tien, half elf) nog wakker maken voor een laatste papfles of niet....

Herkent iemand dit? Want ik word er redelijk wanhopig van....

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Vervelend zeg.... misschien heeft hij een favoriete knuffel of een speen?
    Mijn dochter kan niet buiten haar knuffel. En ze valt heerlijk in slaap als ze die knuffel heeft.
    Voor de rest vind ik het heel moeilijk. Ik heb het zelf nooit gehad, want mijn dochter is een goeie slaper..
    Sterkte en misschien zijn er andere die nog tips voor je hebben...

3. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Konden die ukkies maar zeggen wat er mis was hé?

Maar eerste ingevingen zijn:
    Sprongetje?
    Nachtmerries?

4. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb zelf het boek Oei ik groei gekocht. Daar staan ook sprongen in van je baby. Ik moet zeggen, wanneer mijn dochter slecht drinkt, slaapt, enzo dan kijk ik altijd even in het boek om te zien of er soms een sprongetje is. Meestal klopt het wel. Laatst niet, maar toen was ze de volgende dag ziek, dus er was toen wel degelijk wat.
    Misschien is het bij jou ook een sprongetje?
    Op de site http://www.oeiikgroei.nl/ kun je je aanmelden voor de sprongenwekker, zodat je een mailtje krijgt, wanneer er een sprong zou kunnen plaatsvinden bij jouw kind. Misschien is dit wat?
    Dan zou het betekenen, dat jouw kind gewoon in een moeilijke fase zit.
    Hoeft natuurlijk niet, maar het zou wel een geruststelling zijn hé? ;)

5. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik denk zelf idd ook aan een sprongetje mijn dochter slaapt heel goed, heel de nacht door tussen half zeven en zeven uur ligt ze op bed tot de volgende dag acht uur/negen uur, maar ook zij heeft af en toe haar momentjes dat ze wel eens een periode af en toe wakker wordt, maar ontroostbaar heb ik gelukkig (nog) niet gehad (ff afkloppen gelijk hihi)!!!

6. childangel

12 apr 2006
    23
    0
    0
    Mijn kleine was ook met 8 maanden even van streek. Ze was dood en dood moe maar slapen ho maar.. Overdag niet savonds niet snachts redelijk en dat ging een aantal dagen door en ineens afgelopen.

Nu weet ze 19.30-20 uur is het slaap tijd en blijft ze slapen. Soms om 23 uur wakker maar we laten haar even liggen mekkeren. Soms een vieze broek maar dat hoor je aan haar gejammer. Dan is ze moe en wilt slapen maar kan het niet omdat... zij geeft wel goed aan wat er is .. probeer goed te luisteren naar wat je kindje je aangeeft..

Liefs Marian

7. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Op deze leeftijd krijgen ze van alles mee he.
    Ze zien een heleboel en dat kan veel indrukken achterlaten.
    Dat verwerken ze 's nachts tijdens hun slaap.
    Het kan best zijn dat hij om dat tijdstip telkens gedroomd heeft ( omdat er verschillende fases in je slaap zijn)
    En daardoor huilt, en niet weer wil slpaen.
    Veel kan je op dat soort momenten niet doen.
    Ja over zijn bolletje aaien om hem gerust te stellen, waarschijnlijk is dat het.

Hoop dat het snel over is

8. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Ik herken het helemaal ! Verschrikkelijk vermoeiend, zeker omdat er 1. geen duidelijke oorzaak is en 2. het hartstikke lang duurt voordat ze weer slapen.

Oplossing? Geen flauw idee helaas. Bij mijn zoontje kon het weken duren en nu komt het nog wel eens voor. Eenmaal heeft het geholpen om hem gewoon te laten brullen, en dan duurde het gerust een uur voordat hij stil was. Dat kostte me mijn nagels, zo erg vond ik het om hem te laten huilen, maar toen was het wel voor maanden gedaan met het wakker worden. Een andere keer hielp het om de eerste keer naar binnen te gaan om te troosten en opnieuw instoppen, 2e keer wat korter naar binnen te gaan en de 3e keer alleen buiten zijn slaapkamer te zeggen dat alles goed was en dat hij moest gaan slapen.

Ik kan je alleen maar veel succes wensen en hopen dat het idd alleen maar met het sprongetje te maken heeft ! Klinkt misschien erg negatief zo, maar helaas geen wonderoplossingen gevonden hier ;)

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    van wat ik weet wat mij destijds werd verteld bij de oudste, die sliep ook altijd lekker goed door en ook vanaf een maand of 8 ineens niet meer, toen werd er gezegd dat ze op die leeftijd moeite hebben om alle indrukken te verwerken, en dat uit zich dat hij vaak wakker wordt, omdat hij het dus niet goed kan verwerken, dit duur maar een kleine periode gelukkig (tenminste bij ons, het heeft een week of 5-6 geduurd) daarna sliephij gelukkig weer normaal door.

hoop voor je dat dat bij jou ook het geval is, meer dan even rustig bij hem zitten en laten merken dat alles veilig is kun je niet doen denk ik.
    groetjes

10. CarDani

CarDani Lid

27 apr 2006
    30
    0
    0
    Rond deze leeftijd krijgen die kleintjes steeds meer besef van wat er om hen heen gebeurt. Ze beginnen ook met dromen rond die leeftijd. Er gaat heel wat om in hun hoofdjes en dat verwerken ze vooral 's-nachts (in hun slaap).
    Houdt je vast aan vaste rituelen en houd de momentjes dat je er naartoe gaat kort. Eventueel een slokje drinken geen en dan weer terug gaan slapen (zelfde ritueel).

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Mirna: dat boek van Oei, ik groei was een goeie tip. Ik heb het mij ook aangeschaft en het is idd erg interessant.

12. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Je kunt je ook inschrijven, dat je een mailtje krijgt wanneer er weer een sprongetje komt. Ik kreeg zondag een mailtje en prompt zondagnacht was madame wakker en aan het jengelen (toevallig? hihihi) de 2 nachten erna ook trouwens. :)

13. Niet meer actief

Ik denk dat het is wat de anderen ook al geschreven hebben, indrukken verwerken. Ik zou hem niet, als je dat voorheen ook niet deed, wakker maken voor een papfles.

As heeft ook zo'n periode gehad en ik liet me gewoon even zien en horen en dat een paar keer en ineens was het over...

Wat ik ook merkte bij as was dat haar slaaptijd was verschoven. ipv 10.00 wilde ze om 8.30 al weer naar bed.. (zij is vaak tussen 6 en half 7 sinds de nieuwe klok wakker)

14. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Had ik al eerder gedaan, hoor. Best wel handig.

Deel Deze Pagina