Bijna 18 wk zwanger, grote buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juudje1501, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Hallo allemaal,

ik ben vandaag 17+5 wk zwanger en ik heb echt al een hele flinke buik. Ik krijg er veel opmerkingen over. Mensen (artsen op m'n werk bijv.) die niet geloven dat ik pas 18 wk ben, of dat het echt maar één kindje is, of dat het pas m'n eerste kindje is.
    Ik word hier echt heel erg onzeker van.
    Van mezelf ben ik niet echt dik ondanks dat ik ben aangekomen door en tijdens de ivf behandelingen. Verder heb ik flink last van obstipatie. Ik ben tot nu tijdens m'n zwangerschap 3 kg aangekomen (valt volgens mij reuze mee).
    Ik vind zelf ook dat ik echt een flinke buik heb, maar ja, dit is m'n eerste zwangerschap, ik heb geen idee hoe een buik van bijna 18 wk er uit moet zien.

Wie herkent dit en kan hier iets zinnigs over zeggen?

Dank!

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    De grootte van je buik heeft iedereen wel altijd wat over te zeggen. De 1 vind het te groot en de ander weer te klein..
    Zolang de controles goed zijn en de gyn/vk er niets over zegt is er vast niets aan de hand. Laat de rest maar lekker lullen, jij draagt een heel mooi wonder!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Niks van aantrekken, als de gynaecoloog zegt dat alles goed is dan is het toch prima?

Ik ben 14w4d en heb voor deze termijn ook al een giga buik, ben 15 cm in buikomgang toegenomen en heb normaal ook gewoon een platte buik, lijkt nu wel alsof ik een voetbal heb ingeslikt :D
    Krijg ook vaak de vraag of ik al over de helft ben of dat ik zeker geen 2 kindjes in mijn buik heb, soms leuk maar hoe vaker die opmerking hoe vervelender het wordt :x

4. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Foto? Ik kan er weinig over zeggen afgaande op je verhaal. Maar het lijkt mij ook geen probleem als de vk er geen probleem van maakt. En van opgezette darmen kun je ook een enorme buik krijgen.

5. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Iedereen heeft altijd wel een mening.
    Zelf had ik tot 20 weken nauwelijks een buik, en nu met 38 weken vind ik em mega, maar mijn omgeving vindt t wel meevallen.
    Zolang je controles goed zijn zou ik me proberen nergens wat van aan te trekken, hoe moeilijk dat ook is.

6. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Zal later vandaag kijken of het me lukt een foto te plaatsen. De meest recente is van zondag (precies 17 wk).
    Ik ben pas 1 keer bij de vk geweest voor een echte afspraak (met 14 wk; ik was tm 12 wk onder co in zkh). En 1x tussendoor (anderhalve wk geleden) om het hartje te luisteren omdat ik opeens de bibbers had of alles wel goed was met de kleine. Die vk heeft toen niets over formaat van m'n buik gezegd; die was toen echter wel een stuk kleiner.
    Ik heb volgende week vrijdag weer een afspraak bij mijn vk. Zal het zeker met haar bespreken, omdat het me toch wel onzeker heeft gemaakt.
    Gelukkig hoor ik van directe collega's dat ik een mooie buik heb en dat het wrsch mijn werkkleding is die me extra dik maakt:):(

7. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    3 kilo lijkt me erg netjes! Ik denk dat je je er niet teveel van aan moet trekken. Ik heb nu ook al zo vaak gehoord 'zó wat een grote buik' maar ook al wel eens 'goh wat een bescheiden buikje'. Afgelopen woensdag een echo gehad, en de echoscopiste zei dat ik een erg klein buikje had voor deze termijn. De verloskundige vond de dag erna dat ik een flinke buik heb voor deze termijn. Dus schiet mij ook maar lek :D

8. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Niet mijn mooiste foto ;)
    Deze is van zondag, toen was is 17 wk. voor mijn gevoel ben ik nu wat boller (m'n buik dan;)), maar dat is misschien wel aangepraat.
    Nu na lunch en aan het eind van de dag voelt m'n buik erg strak, gevoel of ik uit elkaar plof;)
    En die opgezette darmen zullen volgens mij ook wel bijdragen aan mijn omvang...

Bijgevoegde bestanden:

9. Yeahbaby

Yeahbaby Lid

27 jun 2014
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juudje ik vind dat je er geweldig uitziet, wat overdrijven de mensen in jouw (werk)omgeving zeg! Je hoeft helemaal niet onzeker te zijn, voor mij ziet je buikje er perfect "normaal" uit bij deze termijn :). Laat ze maar zeggen, niets van waar :)!

10. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Wat een leuke schilderij:D ik had een dikkere buik bij 16 weken. Dacht komt een foto met een giga toeter hihi ziet er mooi uit hoor je wonderbuikje;)

11. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    @ijsthee: hahaha, nou daar schiet je lekker veel mee op;) not. Hoeveel weken ben je?

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Toch een mooie zwangere buik, ik wou dat ik al zo een bolletje had gelijk jou :D Het gaat me te traag hier!

13. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ziet er goed uit hoor!
    Mensen hebben altijd wat te zeggen. Lekker laten doen. Je buik is niks te groot.

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.880
    113
    Noord-Holland
    Dat is toch een heel normaal buikje :) Niets aantrekken van wat mensen zeggen, ze hebben altijd wel iets te zeggen over je buik, dat schijnt te mogen als je zwanger bent ;)
    Ik denk alleen dat je nog je "normale" spijkerbroek aan hebt? Een positiebroek zorgt voor een mooiere bol ipv dat het oppropt :)

15. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje zeg wat kunnen die mensen overdrijven, vind het gewoon een mooie buik hoor! En 3kg valt zeker mee, ben 6 kilo aangekomen tot nu toe, maar ik was wel wat 'te licht' voor de zwangerschap

16. samaa

samaa Niet meer actief

Ik vind je buik helemaal niet groot... niks van aantrekken en lekker genieten!

17. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Nou mooi bescheiden buikje hoor! Niks te groot hoor.

Ik ben nou ruim 25 wk en still growing haha. Heb er al 8 kilo bij. Kan er soms ook wel onzeker van worden, vooral als ik er opmerkingen over krijg, maar ach als de kleine het goed doet zal het me ook worst wezen ook :) heb normaal gesproken een prima gewicht en goede leefstijl dus het zal wel oké zijn. Heb sinds deze week ook de eerste mini striae ontdekt, was ook even slikken maar ook daarbij dacht ik al snel van wat maakt het ook uit.

Ga lekker genieten van je buikje en je beeb :) en je buik zal ook een mooiere vorm krijgen de komende weken, het wordt wat minder opgezet allemaal.

18. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    wat een lieve reacties :) Ga mijn buik maar gewoon met trots showen. Jullie vinden 'm dus niet té groot?
    mijn werkkleding is echt hoppezak! zie foto...

Bijgevoegde bestanden:

19. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    In je werkkleding lijkt hij idd veel groter. Ik vind je buik niet te groot voor de termijn hoor!

20. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat kunnen mensen overdrijven zeg! Je buik is helemaal niet te groot, gewoon normaal maar in je werkkleren ziet hij er inderdaad wel groter uit.

Deel Deze Pagina