Wanneer een buikje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweety28, 2 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Hoi dames..

Vandaag ben ik 9 weken en 3 dagen en af en toe lijkt het erop dat ik m'n baarmoeder begin te voelen maar heb verder niet het idee dat m'n buik al groeit. Nu lees ik andere meiden die al heel vroeg een buikje hebben..
    Ben dus benieuwd wat jullie ervaring is. En wat is gemiddeld?

Zie jullie reacties graag tegemoet! :D

2. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Hoi hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap kwam mijn buikje pas met 20 weken heeeeeeeeel langzaam inbeeld maar als ik niets zei zag niemand het daarna ging het heel hard......

Nu zwanger van de 2de precies even ver als jij bent zie je nog helemaal niets volgens de verloskundige met ik er rekening mee houden dat ik nu vanaf 12 weken wel in de zwangerschapskleding moet maar tot nu toe zie ik dat nog niet zo 1 2 3 gebeuren!

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    #3 exciting, 2 feb 2017
    Laatst bewerkt: 2 feb 2017
    Volgens mij kun je je baarmoeder nog niet voelen omdat ie nog achter het schaambeen ligt.. ik heb al wel een buik, en ik kan hem ook niet inhouden, dan bliift er een bolling.. ik had dat met de eerste zwangerschap niet.. maar gaat nu wel snel.. ik vindt dat best wel gek, want zo groot is de baarmoeder nog niet, maar er zit toch echt een buik! Zullen de darmen wellicht ook nog zijn!

Ik denk niet dat er een gemiddelde is qua buikomvang.. denk.dat dat bij iedereen weer anders is!

4. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Mijn verloskundige gaf trouwens aan dat ik tot 11 weken veilig kon blijven paardrijden omdat mijn baarmoeder dan nog achter het schaambeen zit van af 11 a 12 weken zal die daar boven komen dus dan wordt de kans op een buikje snel groter!

5. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Lees inderdaad het volgende op internet:
    Tijdens je bezoeken aan de verloskundige wordt de groei van je baarmoeder in de gaten gehouden. Hierbij wordt de lengte tussen het samenkomen van je linker- en rechterschaambeen en de rand van je baarmoeder gemeten. Dit wordt de fundushoogte genoemd.
    Je verloskundige voelt met zijn/haar hand waar de bovenrand van je baarmoeder zich bevindt. In je eerste trimester is dit dicht bij het schaambeen. Bij week 12 komt je baarmoeder daar onder vandaan en begint meer en meer te groeien. Dit is vaak het moment waarop je broek niet meer lekker gaat zitten.

M'n vriend en m'n moeder zeggen wel dat ze al wel kunnen zien dat ik een iets boller buikje heb overigens. Zelf zie ik geen verschil.
    Voel dus alleen een rand.. Alsof ik een nieuw rolletje krijg.. ;)
    Is mijn 1e zwangerschap dus heb ook geen idee waaraan je het kunt voelen ofzo.

6. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Dat van die rand herken ik ook!
    Hier ook eerste zwangerschap, en voelde die rand ook rond jou termijn ongeveer. Ik voelde hem ter hoogte van mijn heupbotten ongeveer denk ik. Ik ben nu ruim 18 weken, en heb al best een buikje. Mensen om me heen zien het ook aan me. Ik denk dat het heel erg per persoon verschillend is, en ook een beetje met je lichaamsbouw te maken heeft .

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Die rand heb ik ook. Niet echt charmant, lijkt net een muffintop 😖

8. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Je kan bij echt pas sinds anderhalve week een beetje een buikje zien hoor ;)
    Ben normaal echt zo dun als een lat en heb nu een soort van buikje.
    Het is echt dat ik normaal zo dun ben en dat mensen het daarom zien, maar anders was ik gewoon wat dikker geweest...

9. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Bij de eerste kreeg ik pas een buikje met 16 weken. De tweede was een heel ander verhaal. Toen leek ik met 9 weken wel 20 weken zwanger :D

10. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier met iets meer dan 20 weken. Bij de dames die al heel vroeg een buikje hebben zijn het vaak darmen of een 2de/3de/etc. zwangerschap

11. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bij de eerste met 22-23 weken, buik was al wel opgezet maar toen pS werd het een zwanger buik. bij de tweede na de test zowat haha! Met 11 weken zaten mijn gewone broeken niet meer fijn.

12. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik kreeg bij mijn eerste pas een buikje met 26 weken.

Bij mijn tweede en derde tussen net voor het einde van trimester 1.

En nu bij de vierde al erg snel, bm zat met de termijn echo (11wkn) al ruim boven het schaambot.

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij de eerste met 20 weken dat je pas iets ging zien

Bij de tweede met 12 weken al een bolling

Bij de derde met 16 weken een buikje gekregen

Deel Deze Pagina