Mijn zoontje heeft sinds een maand (misschien wel langer) door dat hij kan gillen. Hard, oorverdovend gegil, zodat je je trommelvliezen voelt klapperen. Niet alleen bij boosheid, ook gewoon tijdens het spelen, of als hij net wakker is, in de winkel, waar dan ook. Soms om aandacht te trekken, maar vaak is dat niet eens het geval, hij vindt het gewoon leuk om te doen! We hebben het een paar weken compleet genegeerd, met het idee dat het vanzelf wel over zou gaan. Niet dus, het is alleen maar erger geworden. Straffen in de zin van in de hoek zetten, zal op deze leeftijd nog niet werken. Ik zeg nu wel steeds: 'ik wil niet dat je gilt' of een soortgelijke variant, en zorg dat hij me aankijkt. Het lijkt hem (nog?) niet erg veel te doen, hij gaat steeds lachen. Mijn lontje wordt er niet langer op, ik wil dat het stopt! Hier wordt echt niemand beter van. Ja, Schoonenberg, als het zo doorgaat Heeft iemand DE tip? Please? En als dit een faaaaaasssseeeee is, hoe lang duurt ie nog??
Heb het hier ook gehad, en niets mee gedaan.. ( behalve soms lekker meegillen haha ) Ik vond het wel leuk, ze gaan hun stem ontdekken en dit hoort er nu eenmaal bij..
Probeer eens tegen hem te fluisteren, kinderen (ik weet nog niet of het op deze leeftijd is) mee te gaan praten op jou toonsoort
Op heel zachte toon vrolijk dingen zeggen als: sttt niet zo gillen (en dan lekker gek met je vinger sttt doen) of kan jij ook fluisteren (terwijl jezelf fluisterd) Leid je hem gelijk ermee af. En vooral niet opgefokt worden als hij gilt ook niet in de stad of supermarkt, dat merkt hij vast wel.
hier word er dan gewoon gezegd dat er niet gegilt word in huis vaak helpt dan wel. maar een poosje terug heb ik en ze laten gillen samen met haar broer en toen was ze ook zo genezen
Oordopjes aanschaffen! Wij doen gewoon één keer per dag ff gek (soms twee keer), gillen schreeuwen etc en als ze overdag gilt ofzo zeg ik ssst
Mijn zoontje doet het ook heel erg! Als het van plezier is vind ik het niet erg. Ik probeer het wanneer hij boos is te negeren en als hij ophoud geef ik hem pas aandacht. Als hij het doet uit baldadigheid gil ik lekker mee en ga dan een liedje zingen, gewoon afleiden. Bij de gastouders gilt hij samen met haar 3maand oudere zoontje. Meestal begint haar zoon en dan vooral tijdens het eten. Zij zet dan haar zoontje met stoel en al in de gang (wel zorgen dat hij niet zich kan omdrukken ofzo natuurlijk) ook dat werkt wel. Het is een fase die wel lang kan duren, vind het in de winkel ook niet echt leuk maar ja de meeste mensen zien wel dat het een klein vrolijk mannetje is en voor de rest... jammer dan!