hoi, mij kleine meid is ziek, zondagavond begon ze te hoesten en heeft s'nachts ook veel gehoest, toevallig moest ik maandag naar het CB en daar hebben ze even naar haar longen geluisterd, er zat veel slijm maar geen ontsteking. ze heeft vannacht behoorlijk gehoest mega zielig hoor, ik heb haar vannacht wat water vermengd met roosvicee gegeven maar ik weet niet hoeveel ze hier van mag hebben? Ze vondt het wel erg lekker. Ik geef haar nu druppeltjes van vsm, smeer haar in met luuf en heb haar vanmorgen een paracetamol zetpilletje gegeven, weet iemand hier hoe lang dit ongeveer duurt? henriette
Hoi, mijn kleintje hoest al 4 weken.... wordt nu eindelijk wat minder, want soms lijkt het net of ie er in blijft... Het was een verkoudheid die door is 'gezakt' naar zijn keel (keelontsteking). Toevallig kreeg hij daarop een virusinfectie en moest hij een nachtje in het ziekenhuis blijven (vijfde ziekte, dus ook koorts en vlekjes), maar dat had te maken met zijn lage weerstand en het feit dat hij een ex-prematuur is. Dus geen zorgen maken hoor! Dat hoesten is heel vervelend, alleen je doet er niet veel aan. Lijdzaam afwachten dus. Luuf smeren kan, hou wel in de gaten of het huidje dan Dominique er tegen kan. Ik zou alleen paracetamol geven bij koorts. Lekker warm badderen, dan komt het misschien los (hoewel dat bij ons ook maar even hielp). Wat extra drinken geven als ze koorts heeft kan geen kwaad. Wij hebben het 's achts zo weinig mogelijk gedaan omdat we erg bang zijn dat ie dan weer terg wil naar een nachtvoeding... We hebben ook geprobeerd om hem op een nat washandje te laten zuigen (tegen droge mond/keel), maar dat wilde Thomas meestal niet. Sterkte er mee!
Hoi, Mijn vader kwam met de tip toen mijn mannetje het had om een beetje gekookt water met wat suiker in een flesje te doen. Heel weinig suiker hoor! Dat verzacht ook de keel schijnt. Wij hebben het uiteindelijk niet nodig gehad. Tinkerbel
4 weken verkouden tjonge dat is niet mis, ook s'nachts zo hoesten? ik moet wel zeggen dat haar oogjes lang niet meer zo etterig zijn, eigenlijk helemaal niet meer, komt ook geen snot meer uit haar neus, maar ik hoor haar wel "rochelen". Ik hoop maar dat het snel over gaat, ik voel me er zelf helemaal niet goed onder dat die kleine ziek is, ik weet wel dat dit nog veel vaker gaat gebeuren, maar ik ben liever ziek dan dat die kleine wat heeft. Nou zouden we dit weekend ook nog weg, in een huisje in nederland, zou ik dit wel door kunnen laten gaan? Ik moet wel zeggen dat ze best nog wel veel lacht en vrolijk is, misschien heb ik er wel meer last van dan zij?! Weet iemand of zo'n kleintje tussendoor al wat roosvicee in water mag hebben? Henriette
als ze gewoon water ook lust zou ik haar gewoon water geven. Of anders slappe rooibosthee, of diksap daar zit geen suiker in, roosvicee wel. Heel veel beterschap met je kleine meid!
Tsja 4 weken vind ik ook wel erg lang hoor... Heb het idee dat we elkaar met zijn drieen steeds maar weer aansteken hier thuis... 's nachts hoest Thomas soms ook meestal om een uur of 4 en dan een 10 min kwartiertje en dan slaapt ie heel onrustig weer verder. het begin van de nacht slaapt ie wel rustig. Thomas is er verder ook gewoon vrolijk onder (nu weer wel nu de virusinfectie die er bij was gekomen weer weg is), dus weekendje weg moet kunnen. Ik zou alleen uitkijken met wat je haar an doet als je even naar buiten gaat enzo. Ik ben er zelf ook helemal van slag van, zeker nu het zo lang duurt en hij van die lange hoestbuien heeft en zijn ademhaling af en toe klinkt als een zaagmachientje... Roosvicee af en toe moet kunnen hoor (zo'n 30 cc water op max 5 cc roosvicee), maar diksap is inderdaad misschien beter. Wij gaven af en toe roosvicee laxo, omdat de ontlasting van Thomas niet zo soepel en frequent verloopt.
Ja zielig he, als die kleintjes ziek zijn. Verkoudheid is echt lastig, zeker omdat het vanzelf moet overgaan. Kan kort duren, maar ook lang en je moet het toch goed in de gaten houden omdat ze er zo nog iets erbij oplopen. Ik denk dat je best weg kunt gaan dit weekend, als de verkoudheid deze week niet erger wordt en anders ga je even voor de zekerheid van tevoren bij je HA langs. Verder zit je in NL dus als er iets is dan is de HAP dichtbij. Verder veel babyluuf en zoutoplossing meenemen en een paracetamolletje voor de zekerheid. Veel plezier!
hoi hoesten is vervelend, maar meestal heeft de kleine er niet echt zoveel last van. Het is nog een prikkel, vanuit de hersens waar ze vaak als ze slapen geen erg in hebben. Zoë heeft ook veel gehoest van de winter, de pech is, omdat ze niet bewust hoesten, ze het slijm ook niet ophoesten! Probeer zoetigheid zoveel mogelijk te vermijden, want daardoor gaan ze juist meer slijmen! Daro thijmsiroop zonder suiker, verzacht de keel ook! En als ze geen koorts heeft of niet verder ziek is, zou ik gewoon lekker weggaan dit weekend hoor! sterkte en beterschap voor Domique twinny
Bedankt meiden voor alle goede adviezen, ik merk wel dat het overdag beter gaat, ik heb nu haar matras ook verhoogd bij hoofdgedeelte, ik heb de hele dag gesmeerd, wel elke keer haar borst schoongemaakt van te voren, druppels van vsm gegeven, en voor de nacht toch een paracetamol zetpilletje gegeven, even kijken of ze daar de nacht goed op doorkomt, ze was overdag hardstikke vrolijk en goed gemutst, soms wat hoestbuien maar het viel nog wel mee, het meeste last heeft ze als ik haar op bed legde toen ik er nog geen handoeken onder had gelegd. Lekker in een badje met eucalypus, meer kan ik niet doen, ja hopen dat het zo snel mogelijk over gaat. Merkte wel dat ze overdag wel dorst, als ze wakker werd gaf ik haar een beetje roosvicee opgroeimix met water, veel water en een drupje roosvicee, ze dronk heel vrolijk er wat van. Veel drinken lijkt me goed als je verkouden bent. Als ze zo blijft gaan we wel weg dit weekend we gaan in een huisje van landal dus dezelfde mogelijkheden en ritmes als thuis. Ik verheug me er ook zeer op, hoop maar dat ze nog wat verbeterd. Henriette
hi meiden, nou het gaat steeds een beetje beter met dominique ze hoest nog wel maar niet extreem in de nacht ongeveer 4 a 5 keer een paar hoesten achter elkaar, dit van 20.00 uur tot 6.00 uur s'morgens, valt wel mee toch, overdag ook ongeveer 4 a 5 keer. Ze is megavrolijk en drinkt ook goed heeft geen verhoging! Wat vinden jullie als wij dit weekend weg gaan, zouden we dan met haar kunnen gaan zwemmen in een subtropisch zwembad met apart kinderbad of toch beter van niet? Henriette
Fijn dat het beter gaat met je meisje! Mmm... zwemmen, ik zou niet zo snel met haar gaan zwemmen. Als ze verkouden zijn hebben ze minder weerstand en pakken ze zo weer iets anders op. Vind een zwembad ook niet echt hygiënisch. Zelf zou ik het daarom dus niet doen. Lekker wandelen in de frisse lucht is een stuk gezonder nu (lekker winkelen ). Ontzettend veel plezier en geniet van je weekend!
thanks ik denk dat je gelijk hebt, dan maar niet zwemmen, komt nog wel in de toekomst, wat je zegt lekker shoppen, wandelen, naar het strand hmmmm komt goed of misschien wel lekker in de zon liggen in de tuin, zo komt het weekend wel om! 8) Henriette