hallo allemaal, onze zoon van nu 6 weken heeft rossig/rood haar terwijl dit bij ons beide niet in de familie voorkomt. Nogal een verassing 6 weken geleden. Alleen nu krijgen we van de kraamvisite nogal rare reacties en mensen die hem uitlachen met "het is een rooie ahahah" nu vraag ik me af mag rood haar niet meer ofzo anno 2009????? Wie herkent zo'n reacties en/of heeft goede tips voor mij om deze mensen eens even goed de mond te snoeren groetjes van een trotse mama
pff heb geen tips. Mijn zoontje had heel lang geen haar een kaal koppie dus, maar nu komt er eindelijk een beetje haar en volgens mij is het lichtblond/rood van kleur, zit bij ons wel in de familie, dus kijk er niet raar van op. Maar van die reacties moet je je niks aantrekken hoor, tis een hele mooie kleur haar, veel mensen verfen het haar rood en onze kids hebben het van nature Toen ik nog zwanger was, zeiden mijn collega's altijd het moet een rosse worden hoor want das een uitstervend ras en dat kan niet gebeuren haha.
Hier ook een rooie dame en juist hele positieve reacties! Nu heeft ze ook al vanaf de geboorte een dikke bos, dus ze valt wel op, Bij ons in de kerk is ze iedereens knuffel, Maarrehm, tja, ik zou me van die negatieve reacties niet zoveel aantrekken. Laat ze lekker, rood is hardstikke hip!
Hier ook een trotse moeder van een "rode baby". Op zich geen verrassing gezien de haarkleur van vader. Ik heb heel lang nagedacht over een bijdehante opmerking maar ik vind het eigenlijk wel leuk. Het is net iets ongewoner dan blond of bruin. Ik hoef maar 1x te zeggen "oranje boven" als er opmerkingen over komen en het is goed Overigens wel verrassend dat veel mensen zeggen: heeee, ze heeft rood haar! Bij blonde of bruine kindjes hoor je dat veel minder.
Jep, hier dus ook voortdurend. Soms zo vaak dat ik de neiging krijg om te zeggen: Ja, dat was ons ook al opgevallen idd... Maar goed, mensen zijn gewoon verrast, schijnt toch niet vaak voor te komen, zei mijn VK, rode baby's. Mensen met rood haar schijnen toch als baby ook vaak een andere kleur te hebben gehad... of dat zo is, weet ik niet, ik ben zelf geboren met heel donkerbruin haar en ben van vrij licht-donkerblond nu gewoon donkerblond. Het rode komt hier wel bij mij vandaan: bij mij zelf is gewoon iets misgegaan destijds, , want ik heb wel de huid van een roodharige, (en dus idd vaak mijn haar rood geverfd). En ik zei afgelopen week idd ook dat "oranje boven" voor ons nu een hele eigen betekenis heeft gekregen, Thirza hoeft zich in ieder geval niet te versieren op koninginnendag/bevrijdingsdag/voetbal van het nederlands elftal... Iedereen kan zo wel zien dat ze oranjefan is, LOL Hmm, misschien dat je daarmee nog een bijdehandte opmerking kunt maken: dat je kleintje gewoon fervent oranjefan is, en of daar soms wat mis mee is,
Rozemarijke, mensen met rood haar worden juist vaak al geboren met rood haar. Het zit bij mij van beide kanten in de familie. Ik heb zelf ook rood haar. Emme heeft jammergenoeg "gewoon" blond haar. Pim
Ook mijn zoontje heeft rood haar. Dit kwam voor ons ook als een verassing, aangezien we allebei blond zijn en er zit aan beide kanten van de familie geen rood in de familie. Echt nare of rare opmerkingen hebben we (gelukkig) niet gehad. Iedereen vind het een schattig en zelf heb ik er ook helemaal geen moeite mee
weet je zeker dat het rood is? Sommige mensen zeiden bij ons ook van: hahaha het is een rooie. Nou mooi niet dus, ze heeft echt blond/bruin haar (middenblond) Wat zijn de kleuren van haar wimpers?
Sterre is geboren met een bos pikzwart haar, daar hadden mensen ook allemaal wat over te zeggen. Nu valt dat allemaal uit, en ze krijgt er rood haar voor terug Logisch, want ik ben blond en mijn man bijna zwart, en dan krijg je vaak rossige kinderen. Ik heb er nog geen opmerkingen over gehoord, maar als mensen er echt om zouden gaan lachen zou mij dat ook pijn doen. Ik zou er gewoon iets van zeggen, maar misschien zijn die mensen gewoon verrast ofzo?
fynn was na zijn geboorte ook echt rood. nu is hij steeds lichter geworden en nu is hij hoogblond. hier werd er gelijk tegen mijn vriend gezegd "je hebt roest in de pijp" en hier geld het ook hoor 2 x blond maakt rood
Hier ook een rossige. Werd geboren met heel donker haar en het werd steeds lichter. Hij heeft echt een goudkleurtje (zeg maar Turks goud ) Het haar is op de helft van zijn hoofdje weggeschoren door een operatie en dat haar wat daar nu teruggroeit is blond. Mijn man had vroeger precies dezelfde kleur, werd daarna een stuk lichter en is nu donker Hier totaal geen verkeerde opmerkingen. Alleen iedereen zegt: "hij is een beetje rossig he?" hahaha
Hoi Hoi, Tim was ook een rossig bij de geboorte maar nu is hij zn babyhaartjes een beetje kwijt en is hij zo blond als het maar zijn kan. Dus het kan nog alle kanten op gaan hoor! Groetjes Lysanne
Thirza heeft dus echt worteltjesoranje haar, wimpers en wenkbrauwen. En boven haar bilspleet zit nog wat donshaar dat dus ook oranje is, (maar waardoor je denkt dat het nog niet helemaal schoon is.... Ik heb het na een tijdje eens grondig staan bestuderen en dacht toen: O, OK... vandaar dat ik het nooit schoon krijg daar, LOL). Maar een echte, echte rooie dus hier,
hallo allemaal bedankt voor jullie leuke en soms ook grappige reacties, idd oranje boven die zal ik zeker onthouden, hihi mijn partner heeft zwart haar en ik was als kind spier wit, nu is dat inmiddels ook alweer veranderd in de kleur donker blond(peper en zout kleur) De wimpers van Finn zijn verassend donker, en zijn wenkbrauwen zijn weer spierwit, hij is bijna de hollandse vlag. Oranje boven en witte wimpers blauwe ogen mis ik alleen de rode wimpers nog groetjes allemaal
Hier ook een zoontje met rossig haar! Een complete verassing aangezien mijn man en ik beide hoogblond waren als baby. Nu zijn we allebei donker geworden... Zo'n verassing is het niet want heb tijdens de kraamvisites veel verbaasde reacties gekregen op zijn rossige haartjes maar ook van een aantal gehoord dat hun kindje dat ook had en dat het uiteindelijk toch blond is geworden... Ik vond het juist mooi, dus geniet ervan voor het uitvalt en / of donkerder wordt! merk het nu al aan zn haartjes, die zijn nu na 10 weken meer middenblond aan het worden lijkt het wel..
mijn vriend is rood/rossig en hij noemt het engels-bruin haha niks aantrekken van die opmerkingen en het kan ook nog veranderen
Nou, ik hoop echt niet dat het nog anders wordt! Maar aangezien ze echt helemaal rood is, verwachten we hier dat Thirza haar rooie haar wel houdt, Ik vind het veel te leuk!
Hoi, hier ook een oranje/rood mannetje En trots dat we daar op zijn Weer eens wat anders dan blond of bruin. We hebben de afgelopen 20 mnd een hoop vooral positieve reacties gehad, gelukkig. De kleur heeft hij vooral van z'n vader, maar ook aan mijn kant van de fam zit rood erin, dus we waren er wel op voorbereid... maar zo rood?? Nee, dat had ik niet verwacht. Ik heb maar 1x een beetje vreemde reactie gehad: wat een lekker kereltje ben jij... en dan tegen mij: hij is wel rood he.... (op zo'n toon van ach gos...) En een keer hier op het forum iemand die blij was dat haar kindje geen rood haar had, want dat had ze zielig gevonden.... (???????) groetjes Melanie
Haha, ja, daar snap ik ook niks van, dat rood haar zielig zou zijn... Dat is toch allang niet meer, dat je op school gepest wordt met rood haar? Ach, en als dat wel zo is... dan ben ik ban dat de pesters daar bij Thirza nog wel op terug gaan komen, als ze echt mijn karaktertje geerfd heeft, Dan duikt ze er bovenop als ze over haar haarkleur gaan zeuren, Deed ik vroeger op het schoolplein als ik zag dat anderen gepest werden: als onderdeurtje uit groep 3 dook ik gewoon op die grote jongens uit groep 8... en bang dat ze van me waren! LOL
hier ook een rooie mama met een rooie dochter! Ik was/ben super trots dat mijn meisje mijn haren heeft. En echt alleen maar goede reacties erop gehad. ons meidje heeft bij anderen de bijnaam goudlokje. Ik vind het lekker brutaal staan dat rooie haar. Heb trouwens een foto in mijn album staan!