we waren echt bang dat onze poes shannah (shampoo) het erg moeilijk zou krijgen na de geboorte van Eef, ze was namelijk degene in huis die het meest om aandacht vroeg (en kreeg), maar vanaf dag een is het vriendschap voor het leven.. Als Eefje huilt is Shan onrustig en blijft bij haar in de buurt, 's morgens moet Eef altijd even door haar "gewassen" worden en ligt ze met ons boven op bed dan kruipt shan er gezellig bij... we vinden het echt super, maar gisteren had ik haar slaapkamerdeur even open laten staan en trof ik shampoo slapend in haar bedje aan liggend op het voeteneinde.. Eefje heeft een spreidbroekje en ze lag precies in dat holletje tussen haar benen.. Eef zag er diepgelukkig aan, zou ik ook zijn met zo'n levende zachte kruik, maar dadelijk gaat shan een keer op haar hoofd liggen... en echt hygenisch vind ik het ook niet... ga er nu extra voor zorgen dat ze niet op haar kamer komt, maar vraag me af of jullie kleintjes ook zo gek zijn met de huisdieren en wat mag bij jullie wel en niet... en denken jullie dat een poes het doorheeft dat de kleine ook een mens is en weten dat het een baby is, of zien ze het meer als een soort dier? maar ik blijf het super vinden dat ze zo gek op elkaar zijn, Eefje moet telkens zo lachen als ze shan ziet en gaat dan heel zachtjes met haar handjes over haar vacht heen.. zit trouwens totaal geen kwaaiigheid in de poes, heeft nog nooit gebeten of gekrabt en dat terwijl mijn nichtje van 4 vroeger nogal graag aan haar staart zat te trekken.. groetjes!
Mijn katten mogen niet op Aidens kamer. Ik ben bang dat ze op hem gaan liggen en dat hij stikt. Plus al die haren in zijn bed vind ik niet wat. Ik heb 2 katten, een dikke kater en een poes. De poes is een echte kroelkat en ze heeft best 'last' van de baby. Ze krijgt niet altijd meer aandacht wanneer ZIJ dat wil. En als de kleine ligt te huilen, wordt ze heel onrustig. Ik maak me ook zorgen over haar, want ze eet heel slecht sinds Aiden er is. Bij ons krijgen ze 's ochtends en 's avonds een bakje brokjes. Het resultaat is dat de poes niks eet en die dikke kater alleen maar vetter wordt omdat hij haar eten opvreet. Het beest weegt inmiddels al 8 kilo!! Ik hoop echt dat de poes een beetje bijtrekt.
Hier een hond (mechelaar) die de baby helemaal het einde vind. En andersom trouwens ook hahaha, Skye (hond) grijpt het liefst alle kansen om Kyra af te kunnen lebberen en dan keur ik dat af door "Nee" te zeggen, maarja, als er dan eentje heel hard ligt te schateren van het lachen in de wipper, tja, dan kan de hond me ook niet serieus nemen natuurlijk hahahaha. Skye huilt zelfs mee als Kyra huilt. Nu gaat het nog super, maar als Kyra zometeen gaat kruipen dan mag ze niet in de keuken komen, want daar staat de voerbak en ook mag ze niet op Skye haar plaats komen. Maar dat wordt nog wel wat om dat te leren, maarja we hebben alle tijd en gewoon altijd goed blijven opletten
Ik ben zelf een kattenliefhebber en ik heb twee poezen waar ik hartstikke gek op ben. Maar ze mogen onder geen beding alleen in een kamer zijn met L. Nou is L. nog klein natuurlijk en er is nog geen interactie tussen poezen en baby. Sterker nog, de poezen lijken nu pas een beetje door te krijgen dat er een ander wezentje in da house is. Maar ik ben veel te bang dat de poezen lekker warm bij L. gaan liggen in haar bedje of wiegje en haar dan verstikken als ze bovenop haar hoofd gaan liggen ofzo. Volgens mij zijn ze zelfs te zwaar om "gewoon" op L.'s lijfje te liggen. Echt, je wil het risico dat het per ongeluk misgaat niet lopen hoor! En poes is een dier en heeft geen bewustzijn. Ze zullen best aanvoelen dat de baby kwetsbaar is, maar of ze er iets mee kunnen doen is een tweede. Overigens heeft de dame van het CB dat ons gisteren een paar maal op het hart gedrukt: wees voorzichtig met de poezen! Ik ben iig van plan dat te doen, hoe gek ik ook op de poezen ben en ik vind het ook zielig dat ze nu een beetje buitengesloten worden, maar dat komt wel weer goed!
Hier 1 kat. Lag vaak tegen mijn buik aan tijdens de zwangerschap... maar lijkt niet veranderd in gedrag na de geboorte. Hij rent er niet voor weg maar blijft er ook niet voor binnen. We houden wel uit veiligheidsoverwegingen de deur van haar kamertje dicht, en als de kat binnen is blijf ik er ook bij als ze in de box of wipper ligt (ookal gaat hij er niet bij in, je weet t maar nooit).
Hier 2 honden , een Jackrussel van 10 en een Amerikaanse bulldog van 10 maanden. Onze Jackrussel heeft weinig met Daniël , maar onze AB vind hem geweldig ! Toen we thuiskwamen van het ziekenhuis , heeft mijn vriend meteen de maxicosi op de grond gezet , en haar laten snuffelen. Onder toezicht uiteraard , maar dat ging helemaal goed. Als wij buiten zitten , en de kleine is aan het mopperen , gaat ze naast de wagen liggen of voor de box Als ik hem een flesje geef , wil ze nog wel is naast me komen zitten op de bank en hem een flinke lik over z'n bol geven ! Ook wij waren bang dat ze het mischien niet zou accepteren , omdat ze nog zo jong is.. maar het gaat super !
Ik heb 1 poes. Caro is er gek op en begint hard te lachen als ze haar ziet. De poes mag niet boven op haar kamer komen en ik laat de poes niet alleen (ze doet niets maar ik neem geen risico). Toen Caro klein was en wel eens huilde kwam de poes altijd even kijken of er iets aan de hand was
Onze jack russell is helemaal gek van Megan. Had in het begin ook zorgen hoe het zou gaan als de kleine er was. Nu zijn ze dikke vriendjes. Ben wel altijd op mijn hoede en laat ze never nooit samen alleen.Onze jack heeft nog nooit gebeten en is super lief maar een dier blijft een dier. Kindje van onze vrienden is op 3 jarige leeftijd in haar gezichtje gegrepen,dit vergeet ik nooit meer.(hond had achter af een tumor in zijn hoofd)
En dat is dus precies wat levensgevaarlijk is. Een kat heeft de eigenschap om een warme plek zoals op het hoofd op te zoeken. Je kindje kan makkelijk stikken. Al bedoelt de kat het nog zo lief, geen huisdieren op de babykamer laten is mijn mening. Ons hondje is gek op de baby maar hij mag niet onbeheerd in zijn kamer (ook al kan hij er niet bij in het ledikantje) Daarnaast hebben wij ook al regel dat er niet in het gezicht van de baby gelikt wordt, dat vind ik echt goor. Maar kind en hond zijn de grootste vriendjes
Wij hebben sinds 2 weken een poesje. Die is helemaal gek van Jayro. En Jayro van de poes. Kita (poes) zoekt hem regelmatig op. Jayro laat dan ook wel weten of hij er zin in heeft of niet. Kita is nog heeeel speels en druk, maar zodra ze Jayro ziet gaat ze vol op de rem en doet ze heel rustig aan. Spelen doet ze ook echt duidelijk met de nageltjes in. Ook al grijpt Jayro d'r wel eens bij een oor of een staart. Hier denk ik wel een voorbeeld van dierenliefde op de foto... Ze is zelf lekker bij hem gaan liggen. Op de bank enzo mag dat. Wel heb ik d'r geleerd uit de box te blijven. En op zijn kamertje mag ze ook niet. Verder rollen ze lekker samen over de grond en ligt ze wel eens stiekem in zn buggy.. Maar ja... ach
hier netzo onze hond en onze 2 katten zijn gek op fynn vooral onze hond (lukky) en onze dikke kat(mika). lukky wil maar al graag spelen en knuffelen fynn kan alles bij haar erboven op klimmen aan staart of oren trekken etc het boeit haar niets. mika wil altijd vrijen met fynn koppjes geven etc. binkie van ons is meer opzichzelf altijd al zo geweest die komt hem een kopje geven en dan is het ook alweer goed. @skatje, die dikke van jou is geen kat dat is een buldozer met die kleine komt het ook wel goed die moet gewoon even wennen en zich aan passen.duurt even maar went echt. gewoon knuffelen en aanhalen als ze komt (mist je aiden niet op schoot hebt natuurlijk)
Hier 2 konijnen, Guus en Dirkje. Tijdens mijn zwangerschap was Dirkje door het hele huis heen nesten aan het maken. Toen Thijs er was hield het op. Thijs heeft tot 3,5 maand in de wandelwagen geslapen en Guus lag dan ook naast de wagen. Als Thijs in zijn wipstoeltje zit, komen ze altijd even snuffelen en hem aflikken. Ik vind het wel grappig.
Hier een lief hondje die goed met kinderen kan. Al vind ik het geen twee handen op 1 buik. Mijn zoontje moet erg lachen als onze hond aan het spelen is. En onze hond legt regelmatig een speeltje op het speelkleed van mijn zoontje omdat ie dan met hem wil spelen Sinds kort heeft mijn zoontje meer interesse voor de hond. Hij pakt zijn speeltje, gaat dan keihard lachen en grijpt naar de hond. Dat laatste vind ik lastig. Ik vertel hem nu iedere keer dat ie zachtjes moet doen en moet aaien (en doe dat dan bij hem en bij de hond voor) maar hij snapt het natuurlijk nog niet zo... Hij heeft hem al eens in zijn vacht gegrepen waarop de hond ging piepen. Ik ben bang dat de hond straks een keer denkt 'Ja dag!' en dan naar hem grijpt (al denk ik niet dat ie echt zal bijten). Dus daar moet ik wel goed op letten. Hoe doen anderen dit? De hond moet trouwens wel wennen aan het feit dat mijn mannetje zich meer en meer door de huiskamer aan het verplaatsen is en dus op plekken komt waar ie normaal nooit was. Maar wat de hond dan doet is op een meter afstand bij hem gaan zitten en hem dan bekijken. Zo van 'wat ben jij aan het doen?'
Wij hebben een hond en een konijn. De hond is echt super lief voor Britt, maar toch zal ik altijd uitkijken wat er gebeurt, het is en blijft een dier. Britt rolt nu een beetje de hele huiskamer door en komt ook wel eens bij de hond terecht, maar ik draai haar altijd om zodat het niet een gewoonte wordt om aan de hond te gaan zitten plukken. Zo gaat hij ook vaak in zijn mand liggen als Britt op de grond ligt, dat vind ik alleen maar fijn en zorg dan dat Britt ook niet bij de mand gaat liggen rommelen. De mand is zijn plekje net zoals er bij de etensbak niet gerommeld wordt, dat is ook van hem. De hond mag ook niet boven komen of op de bank liggen of op het speelkleed liggen, dat is weer Britt haar plekje. En wanneer ik bijv. even naar boven moet en Britt in de box leg, dan neem ik de hond altijd even mee de gang in. Je weet maar nooit wat er zou voorvallen waardoor de hond lelijk zou doen. En speeltjes van Britt mag de hond niet aan komen en Britt mag niet aan de speeltjes van de hond komen. En het konijn vind ze ook heel leuk, maar die zit buiten in een hok en daar gaan we elke dag wel even kijken om met hem te knuffelen en dat vinden Britt en het konijn altijd heel leuk.
Hahaha ja dat is hij wel. Wat hij mist aan hersenen, compenseert hij met vet. En ik hoop dat die kleine snel weer goed gaat eten. Ze is niet meer de jongste met haar 14 jaar. Ik knuffel haar zoveel mogelijk, maar ik zit vaak met Aiden op schoot als ze wil kroelen
Toen ik zwanger was was ik vooral bang dat onze dwerg pincher Floortje moeilijk zou gaan doen als de kleine er was. We hebben nog een bouvier maar die hadden we al toen de andere 2 kinderen kleiner waren en die is dus min of meer met ze opgegroeid. En bouviers staan er nou eenmaal om bekent zachtaardig en lieve honden richting "hun" kinderen te zijn (daarom heb ik oa ook dat merk). Dwerg pinchertjes en kleinere hondjes in het algemeen zijn wat minder gecharmeert van (kleine) kinderen. Bovendien was Floor nog maar pas n jaar en het enige wat ze kende was vrouwtje die dr dood knuffelde (tja...ze is ook zo'n ontzettende knuffelkont) Dus heb bewust tijdens de zwangerschap al wat minder aandacht aan dr gegeven en dr geleerd dat ze niet altijd aandacht krijgt waneer het haar uitkomt (was sowieso wel handig want mevrouw wilde dat uiteraard 24/7) En wat blijkt nu? Kara onze bouvier vind het allemaal maar lastig en niet zo heel boeient. Tenminste dat lijkt zo als Wendy rond kruipt. Maar zodra ze huilt huilt de hond mee (en word mama gek). En Floor? Die is niet weg te slaan bij Wendy! Vooral als Wendy kruipt is ze van de partij. Want Wendy geeft haar OOK aandacht (slimme hond...doet vrouwtje het niet? Ga ik toch gewoon naar dat kind wat overal in geintereseerd is! Ik heb Wendy meteen toen ze begon te knijpen en krassen geleerd dat ze beter kon aaien. Dus we hebben poppen, beren, papa, mama, broers, oma's en opa's geaaid. Maar ook de honden! En nu is ze dus eerder genijgt om de honden ook te aaien als ze erbij in de buurt komt (wat Floor uiteraard OOK weet) Ze wil Floor nog wel eens bij dr flapoortje pakken (1 staat en 1 hangt) En naja....dat tikje heeft mama ook want t zijn van die lekkere lapjes fluweel Dus dat vind Floortje ook helemaal niet erg (Nickname van dr is ook "Floortje Flapoortje' ) Aan de teentjes zitten vond ze eerst stukke minder maar dat is nu ook voort ok (word gedoogd). Dus de 2 dames zijn best dik met elkaar. Alleen nu Wendy dus goed kruipt voortaan word het wat lastiger. Iedere keer als Wendy wil gaan kruipen gaat Floor nml voor dr op dr ruggetje op de grond liggen (ze geeft zich over...doet ze bij ons ook altijd) En zie dan maar eens door te kruipen. Of je wil net naar die bal toe en dan begint Floor ineens met dr wang tegen jou wang te knuffelen! Als Wendy Kara tegen komt dan is het nog altijd wat afhoudend van beide kanten. Kara omdat ze niet zo goed weet wat ze er mee aan moet. En Wendy houd niet zo van natteneuzen en kriebel baarden in dr toet (bouvier met baard). Maar t gaat steeds beter. Wel hebben we hier de regel (die Wendy dan nog niet zo heel goed kent) Dat Kara dr plaats en Floor dr bench geen speelplekken zijn. Daar mag ze dus niet komen. 3 x raden waar Wendy steeds naar toe kruipt Oh en boven mogen ze sowieso al niet dus in Wendy dr kamertje komen ze niet. (Kara kijkt wel uit....als ze boven komt dan moet ze altijd onder de douche! ) Heb altijd gezegd dat ik de honden weg doe als Wendy rond kruipt (als in een in de gang en de ander in de bench) Maar dat is totaal niet nodig hier gelukkig. Floor gaat of naar buiten of in dr bench als ze er geen zin in heeft (komt niet zo heel veel voor maar soms toch) En Kara is toch te lam om iets anders te doen als mislukt vloerkleed spelen. Wendy speelt meestal achter en in het midden van de kamer en Kara ligt voor in de kamer. En uiteraard laat ik ze NOOOOOIT alleen hoe lief het ook allemaal met elkaar om gaat. Kan sowieso niet want Wendy heeft een vreselijke voorliefde voor afstands bedieningen en andere knopjes en ik wijger het weg te zetten/leggen.
We zijn trouwens ook al een paar keer naar de kinderboerderij geweest, geweldig vind Britt het al die dieren. En mama vind het stiekem ook geweldig hoor.
Kai heeft t ook heel erg.....wij hebben een huis vol dieren.....4 katten 2 honden een konijn vogels en mn dochter heeft muizen..... en alles moet geaaid worden, het liefst de hele dag...de honden zijn heel erg rustig als het om Kai gaat, en de katten pikken ook alles van m....zelfs het konijn dat voor iedereen weg hobbelt blijft heel relaxed liggen als Kai bij dr komt om dr te aaien....ik vind t echt super om te zien.... De kinderboerderij is Kai zn favo uitje....hij is dr niet weg te slaan....Alleen de kippen wil die helemaal niks van weten.....daar is ie op een of andere manier heel bang voor...
hier een hondje aanwezig! ik had me geen betere kunnen wensen tygo kruipt achter hem aan en die hond kwiispelt als een gek. het is dat diaz(de hond) zo dik is anders zou hij haast gaan vliegen!! tygo aait hem graag en schreeuwt naar hem het is een mopshond en slaapt ongeveer 80% van de dag zo lief hoe ze samen 'spelen' er staat een foto in mijn album van die 2 samen!!!
Hmm hier ging het oko perfect... behalve dat anne nu een dwarse peuter is en gek is op hardgillend aan komen rennen... tja daar zijn de poezen dus niet zo blij mee maar we proberen nu de poezen te laten wennen aan anne soms drukke/luide gedrag (weinig keuze daar) en onderwijl anne gewoon te leren dat ze de poezen met rust laat.. tenzij ze zelf om aandacht vragen het is vaak nog erg moeilijk voor anne.. want het is zo leuk om ze te aaien! maar dat laten ze dus zelden toe omdat tijdens het aaien anne zo enthousiast word dat ze begint te "gillen" en dan zijn ze zo weer weg maar per saldo komt het v oor alle partijen wel weer goed poezen kmen sochtends bij de papfles altijd even bij anne kijken en dan mag ze ze soms gewoon aaien en de rest van de dag... kunnen poezen en anne gaan en staan waar ze willen behalve dat anne zelden/nooit boven komt en de poezen toevallig boven graag in de luie stoel in de werkkamer bivakeren (ook al voor anne dus ) overigens is ze gek op alles wat klinkt als dier en op zich ook heel zachtjes alleen maakt ze zoveel herrie... en wij hebben toevallig net een kat die daar echt een hekel aan heeft... de poes die het niet boeit heeft ze 1x geaaid met blokjes.. dat werd ook niet gewaardeerd dat ze nu verder altijd zachtjes doet.. heeft het trauma nog niet verholpen lijkt het dus wij gaan regelmatig naar de kinderboerderij of naar de dierentuin.. want tja daar is ze gewoon helemaal blij en gelukkig (en niet te vergeten.. de hondenfokker hier aan einde van de straat.. die helaas inmiddels naar verweggistan verhuisd is.. maar waar ze altijd even mocht kroelen met eh.. honden formaatje koe )