Wie heeft er nog meer een billenschuiver?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Confidence, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Onze man is bijna 1 jaar en gaat sinds 2 weken op zijn billen schuiven.
    Het ziet zo schattig uit.
    Nu vraag ik me alleen af: deed jou kindje dat ook en heeft hij daarna toch nog geleerd om zich zelf op te trekken?

Onze man doet wel eens een poging, maar echt optrekken lukt hem niet.
    Ik merk dat ik me vaak laat leiden door verhalen van: mijn kind kan dit en dat al.
    En dan maak ik me zorgen dat onze man dat niet kan.
    Ik denk dat hij een beetje lui is en het allemaal wel gemakkelijk vindt.

Komt het nog goed? haha ;)

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hee.. Ja het komt nog zeker goed! ons zoontje is 15 maanden en is nog steeds een billenschuiver! Kruipen heeft ie nooit gedaan en volgens ons gaat ie dat ook niet doen! Hij trekt zich al wel op en loopt langs, maar verder is hij erg gemakkelijk! Dus wees gerust.. het komt echt goed maar de billenschuivers hebben over t algemeen meer tijd nodig..

3. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Onze dochter was/ is ook een billenschuiver. Sinds een maand kan ze ook echt kruipen. Dit doet ze alleen op een stroeve ondergrond. Op het laminaat gaat ze weer billenschuiver. Ze trekt zich nu wel op . Maar loopt npg nergenslangs.Een beetje een bangerik:cool:

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter ging met 9,5 maand rollen, met 11 maanden billenschuiven :) .
    Optrekken komt vanzelf hoor. Ze liep uiteindelijk met 16 maanden los geloof ik en al eerder aan het handje. Dus dat viel nog niets tegen.
    Ná haar eerste verjaardag is ze ook nog even gaan kruipen maar op haar billen ging ze een stuk sneller :p dus dat was eigenlijk toch wel eerste keus. Alleen kun je op je billen (met dat uitzwaaiende voetje) niet overal langs :) , dus dan ging ze nog weleens kruipen.

5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    onze dochter was ook een billenschuiver, ze is met 16 maanden gaan lopen en heeft even gekropen omdat billenschuiven op een rubberen mat in de vouwagenvoortent niet ging, toen moest ze wel om vooruit te komen. :D
    maak je vooral geen zorgen, en laat je niet gek maken met verhalen van andere kindjes die al vanalles kunnen... komt echt wel goed;)

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik was zelf een billenschuiver en kan inmiddels prima lopen :D. En ach joh, Ayla is al 1 en die komt ergens alleen als ze kan rollen. Die doet nog helemaal niet aan tijgeren, kruipen of billenschuiven.

7. misa

misa Niet meer actief

Tuurlijk komt het goed! :) Maar gewoon kruipen is wel erg goed als ze dat gaan doen.

8. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Onze jongste dochter is ook een billenschuiver geweest maar ze kroop ook normaal en nu loopt ze sinds dat ze 12 1/2 mnd is.. Ze zeggen altijd dat een billenschuiver laat is maar hier gaat dat niet op!

9. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Tuurlijk komt dat goed! Mijn dochter heeft helemaal niks aan vooruitkomen gedaan tot ze 16 maanden was, ging toen ineens kontschuiven en een week later stond ze en liep ze los....

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Onze kleine meid tijgert sinds ze 8 maanden was. Maar sinds een maandje ofzo schuift ze ook heel veel op haar billen. Maar ze trekt zich ook sindsdien op. Dus billenhupsen en optrekken gaat prima samen. :)

11. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Thanks voor jullie reacties.
    Grappig om te lezen hoe vaak het toch nog voorkomt en hoe toch ieder kind uiteindelijk wel gaat staan.
    Nu ik deze verhalen lees, maak ik me ook wat minder zorgen, dat onze man "te laat" zou zijn met lopen of andere ontwikkelingen.

Ik lees dus ook, dat het van de één op andere dag wel opeens zou kunnen.

Zo zei ik laatst `s morgens nog tegen de buurvrouw dat hij nog niet in zijn handen klapte of zwaaide en prompt `s avonds deed hij het.;)

Bedankt voor jullie ervaringen.
    Ik ga gewoon genieten van onze billenschuiver.
    Maar ook als billenschuiver moet je hem flink in de gaten houden, want hij is super vlug.

12. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook een billenschuiver gehad!!! Het mooie is dat haar mama kinderfysio is. buiklig veel gestimuleerd, maar toch eigenwijs...

wel assymmetrisch met 1 been voor en 1 achter. Ze heeft uiteindelijk ook nog gekropen voor 4 a 6 wkn voordat ze ging lopen met 16 mnd. Dit is dus allemaal compleet normaal.

Leg de kleine toch veel op de buik, zodat de verticale stand zich niet overmatig ontwikkeld.

13. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Julia is ook een billenschuiver. Ze heeft 2 weken geleden voor het eerst gekropen (ziet er niet uit!!!:D) Ze kan al vanaf 13 maanden optrekken en 15 maanden langs de meubels lopen. Echt lopen kan ze nog niet.

14. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons mannetje is ook met 11 maanden begonnen met billenschuiven, maar omdat hij nooit vooruit getijgerd of gekropen heeft en zich nog steeds niet optrekt is het volgens het CB toch niet helemaal goed en kunnen we vrolijk verder met de fysio om hem nu eens overeind te krijgen.. Ik maak me er niet echt druk om en doe braaf de oefeningen die we moeten doen, maar zoals je zelf al zegt: alle kindjes gaan uiteindelijk toch wel lopen, of het nu met 10 of 20 maanden is.

15. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoontje begin vlak na zn eerste verjaardag te kontschuiven en liep net voor zn 2 verjaardag. Hij kon vanaf 20 mnd ook wel kruipen maar bilschuiven hielt de voorkeur omdat hij dan speelgoed ed. mee kon sjouwen.

Maar nu zie je er niks van hoor... hij is 4 en doet gewoon wat 4 jarigen doen... druk ;)

16. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Het komt dus echt vaak voor.
    Het lijkt dus eerder uitzondering dat kindjes met 12 maanden al lopen.

17. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    zeker tot 18mnd is normaal. Pas bij 18 tot 24 maanden wordt bekeken, waarom een kind niet loopt. Dit kan door therapeut of door kinderarts. Dus maak je nog maar geen zorgen.

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    mn dochter liep met 11 maand... het zijn gemiddeldes he...volgens mij was het gemiddeld iets van anderhalf jaar ofzo en meisjes zijn vaker vlotter dan jongetjes.

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik was zelf vroeger ook een billenschuiver, maar liep ook met 12 maanden :D

Mijn zoontje was een billenschuiver, maar trok zichzelf ook op en liep overal langs en kon met 15 maanden los lopen.
    Mijn dochtertje schuift nog steeds op haar billen en begint nu steeds langere afstanden te lopen (maar goed dat komt weer door iets anders, dus eigenlijk geen vergelijking)

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Komt helemaal goed hoor, hier ook een billenschuiver gehad.
    Van het cb moest ik haar op de buik leggen want ze moest leren kruiopen (schijnt beter te zijn voor de hersenen).
    Maar ja dat wilde mw dus niet, nee als je op je billen vooruit kunt komen dan ga je niet op je buik liggen spartelen toch ;)

Toen begon ze zich op te trekken tot op de knieën , wat later liet ze zich vanuit zit in kruipstand vallen. Daarna trok ze zich op tot staan, niet veel later liep ze rond te tafel en toen ontdekte ze dat ze ook kon kruipen :D En daarna begon ze ook los te lopen.

Mr K begon met buikschuiven, schoof dan naar de kast toe (is vrij laag) en trok zich daarop tot staan. Ontdekte pas nadat hij rond de tafel kon lopen dat hij ook kon kruipen.

Mr K begon met een paar pasjes los lopen toen hij 16 maanden was, echt 2 tot 3 stapjes en dan snel weer kruipen.

Ms K was 14 maanden toen ze tijdens het sinterklaasfeest voorbij kwam lopen :$

Ik was 2 jaar toen ik mijn eerste passen zette

Elk kind neemt zijn eigen weg, en soms is dat moeilijk omdat je andere verwachtingen hebt (of omdat de buitenwereld andere verwachtingen heeft).
    Maar houdt ook in de gaten dat moeders heel enthousiast zijn en iedereen andere maatstafel. Bij de 1 is 3 stapjes los zetten al kunnen lopen en bij een ander niet.

Deel Deze Pagina