Vloeibare paracetamol

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn dochter is als de dood voor paracetamol zetpillen... Ze gilt het uit en vind het heel eng, we hebben geen idee hoe dat komt. Ze is nogal gevoelig, heeft veel voorbereiding nodig en kan slecht tegen verandering. Dit zal daar vast ook bij horen.. :)

Nu zag ik dat er ook vloeibare paracetamol is voor kinderen. Dat lijkt me de uitkomst, want deze strijd is ook zielig.
    Welke vloeibare paracetamol adviseren jullie? Maakt het uit welk merk?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het merk maakt niet uit, het gata om de werkzame stof die erin zit. Hier was het ook een uitkomst in tegenstelling tot die zetpillen! De fles wordt wel snel plakkerig en ik vind de toediening ook niet altijd precies, doordat het maatbekertje wat viezig en plakkerig wordt tijdens het gebruik en er vaak nog een restje in blijft zitten. ik ben al snel overgegaan naar de kauwtabletten van sinaspril. Mn kinderen vinden ze lekker!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Waarom geef je niet die kauwtabletjes? Wij hebben sinaspril, pcm met een smaakje (ik weet niet eens welke, sinaasappel geloof ik). Die geef ik vanaf een jaar of 2 ipv zetpillen. Mijn oudste is niet makkelijk met medicijnen maar dit eet ze bijna voor haar lol als een snoepje (ze liggen buiten haar bereik ;) )

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij hebben sinaspril, hebben ze ook in de vloeibare variant. Je kan vragen om er een spuitje bij te geven dan kan je perfect afmeten hoeveel je moet hebben en in het mondje spuiten. Ook heel lekker spul haha

5. misa

misa Niet meer actief

Ooh er zijn ook kauwtabletten....? Dan ga ik daarvoor! Sinaspril dus? Is er ook eigen merk van (bijvoorbeeld etos?)
    Nooit geweten en over mapgedacht omdat zetpillen altijd meest gebruikelijk lijkt. Misschien goedkoopst en snelste werking via die weg? Wij hebben er ook nog mooit echt problemen mee gehad, tot nu de laatste keren bij dochter. Zo sneu..!
    Bedankt voor de tip in ieder geval!

Ze ligt nu met 40,1 in bed. Zweet zich een ongeluk en lijkt zelfs te ijlen.. Of is het toch dromen (nu al?). Ik ben niet snel bang of ongerust met koorts, maar zo hoog en ijlen vind ik niet prettig.

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik heb van kruidvat eigen merk kauwtabletjes paracetamol. Ideaal!
    Beterschap!

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geen idee of er ook eigen merk bestaat, vast wel, maar omdat dochter niet moeilijk doet over de smaak van deze houd ik het hier maar bij, we hebben ze niet vaak nodig gelukkig.

En beterschap!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Beterschap met je meisje!!

Let wel even goed op de juiste dosering van de sinaspril. De tabletjes zijn nl 120 Mg en de zetpillen die je gebruikt zijn gok ik 240 mg. Wij gaven iedere 6 uur anderhalve tablet volgens de dosering op de verpakking en hebben het nu moeten verhogen naar 4 x anderhalve tablet.
    Tijdens de eerste dosering zat zijn koorts nog tot over de 40 graden en nu zit hij gelukkig op 39. Nog wel te hoog, maar wel beter als 40,7, dus gaan morgen maar even terug naar de ha aangezien morgen de 4e dag met hoge koorts is.

9. misa

misa Niet meer actief

Ik zal zeker even kijken naar de dosering. Maar is deze anders dan vij zetpillen dan? Daar zit ze op 240 mg ja.

Jij ook beterschap met je kindje!

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ze zijn inderdaad 120 maar ik geef altijd gewoon 1 tabletje: hier is het afdoende, en tsja, hoe minder ze nodig hebben hoe beter het is.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik geef altijd perdolan. Vind het net veel preciezer dan een zetpil, want je hebt zo'n langwerpige spuit waarmee je de juiste hoeveelheid opzuigt per kg dat je kindje weegt.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die kauwtabletten wel goed opbergen. Ik ken iemand die had ze in de toilettas op de commode laten liggen en haar zoontje heeft toen het hele pakje opgegeten. Gelukkig zag ze het toen ze ging slapen en bij hem ging kijken. Naar het ziekenhuis, maag leeggepompt en anti gif gekregen, best heel heftig (en stel dat ze het niet gezien had...)

13. beccie

beccie Niet meer actief

hier ook voor beidde kids al kauwtabletten. jongste van 22 maanden vind het ook heerlijk. ik breek hem dan in 4en en ze peuzelt hem heerlijk op.
    heb ook wel kinder-paracetamol van huismerken en ze zijn bijna allemaal met een lekker fruitsmaakje.

14. misa

misa Niet meer actief

Nou ik ga morgenochtend gelijk even kijken..! Ik zal het zeker goed opbrengen en natuurlijk vertellen wara het voor is en wat we erover afspreken. Vind het altijd belangrijk om te vertellen als iets een gevaar zou kunnen opleveren. :)

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijne krijgen al sinds 2 jaar sinaspril vloeibaar en sinds jaar of 4 de tabletjes ervan. ( smaken naar pepermuntjes) en sindsdien gaat pijnstillers nemen zeer makkelijk

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter lust de tabletjes niet en de drank van sinaspril ook niet. Toen ze griep had en 40 graden koorts heb ik haar nurofen drank gegeven, dit is wat slechter voor de maag etc maar ze knapte er wel goed van op. Toen ze weer wat voor reden vatbaar was kreeg ze de keuze tussen een pijn snoepje met daarna een echt snoepje of een billen pil. Hier is het ook altijd dra-ma met zetpillen, alleen als ze ECHT heel ziek zijn en geen tablet willen nemen dwingen we ze helaas.

17. misa

misa Niet meer actief

Nou ik heb kauwtabletten en sinaspril vloeibaar gekocht. Dat perdolan klinkt ook goed, maar heb ik niet gevonden. Is dat echt voor kinderen of een grotere leeftijdscategorie?

Dochter heeft eerst de kauwtabletten gehad maar vond ze niet zo super. Drankje verzette ze zich tegen omdat het rood is... Dus ze kreeg de keuze: kauwtablet of drankje en anders doe ik een zetpil...... Drankje vind ze toch wel lekker! :)

Dus dank voor de tips! En als ik dat perdolan nog eens ergens tegen kom, dan zal ik dat ook nog eens bekijken.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij is perdolan Belgisch.

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wij hebben sinaspril. Ook altijd strijd en stress met zetpillen. Nu zeg ik ALTIJD, maar zo vaak kreeg ze die natuurlijk niet. Maar dan nog vond ik het zielig.

Als ze echt heel ziek is en de koorts enorm zou ik wel altijd voor een zetpil blijven kiezen.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Fairy je hoeft geen zetpil te geven als ze echt heel ziek is. De vloeibare werkt sneller als een zetpil. Een zetpil moet ook nog afgebroken worden, de vloeibare niet waardoor die sneller en beter werkt. Daarom hoef je bij de vloeibare ook maar 120mg te geven ipv 240

Deel Deze Pagina