wanneer een deken ivm verstikking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lauraatje, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi

ik vroeg me af wanneer ik mijn zoon een deken of dekbed kan geven om onder te slapen. Hij wordt nu 1 maar ik weet het niet zo goed. Kan hij nog steeds stikken als hij er onder ligt? hij is erg beweeglijk namelijk. Of gaat hij vanzelf er dan onderuit? en voordat hij in slaap valt gaat ie altijd staan jammeren en vervolgens zakt ie dan vanzelf waar ie staat. Hij zal dan niet zelf eronder kruipen denk ik?
    was benieuwd

groetjes laura

2. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Onze dochter is nu 13 maanden maar heeft altijd onder een dekentje geslapen.
    Behalve van de zomer toen het erg warm was.
    Ze slaapt in een slaapzakje en stop haar altijd sávonds onder de dekens.
    Als ik zelf naar bed ga dek ik haar nog een keertje toe omdat ze er dan meestal van onder is gekropen.
    groet charlotte

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn zoon slaapt nu sinds 4 weken onder een dekbed hij heb ook een winter slaapzak omdat zijn kamer koud word

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    de regel is vanaf 2 jaar mogen ze een dekbedje.

zou het eerder dan ook niet doen, maar er is wel een verschil tussen een dekentje of een dekbed toch!??

een dekentje gebruik je al vanaf de geboorte, dus die mag wel.

mischien is een slaapzakje nu een goed alternatief.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb al een paar weken nu een dekbed voor onze zoon. Vindt het zelf ook echt niet eng ofzo. Als hij bij mn moeder sliep lag ie daar ook onder (of eigenlijk vaker op) een dekbed.
    Hij ligt er nu ook vaker op dan er onder.

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier ook hoor met 1 jaar en 19 maanden dekbed hij slaap er goed onder

7. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Dit is ook een vraag die ik van de week wou stellen
    Heerlijk een forum :D:D

Dus het zou niet veel uitmaken aan de ene kant
    Ze zeggen dat een dekbedje toch meer isoleerd?
    Maar geloof mij mijn dekbed is zelfs koud zonder hubbie...;)

Ik ga even googlen :D

8. adi

adi Niet meer actief

Waar heeft ie het eerste jaar onder gelegen?

Een deken mag gewoon vanaf de geboorte, vandaar vraag ik dat. Een dekbed vanaf 2 jaar dacht ik.

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met 11 maanden lag esmee onder een dekbed , ze had het erg koud ondanks 2 dekentjes en een slaapzak aan.
    nooit wat gebeurd.

aantal jaren terug mocht je geen deken en moest je een dekbed en opeens is het allemaal gevaarlijk.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze dochter heeft altijd al onder een deken gelegen, is nu 18 maanden oud. Alleen afgelopen zomer heeft ze een aantal dagen alleen met een lakentje geslapen (tijdens die hittegolf) toen heb ik zelfs het slaapzakje niet eens aangedaan.

Inderdaad een dekbedje wordt afgeraden voor dat ze twee zijn.

11. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik denk dat Martijn over een tijdje een dekbed krijgt als het kouder gaat worden.
    Hij is een aardige koukleum in bed en word geregeld te vroeg wakker omdat hij het koud heeft.
    Eerst z'n winterslaapzak aan met mouwen en dan over een tijdje een dekbed denk ik.

Hij is gewend om in een slaapzak te slapen, zouden jullie hem een slaapzak aandoen onder het dekbed?
    Ben bang dat hij anders knel komt te zitten met z'n benen of als hij op het dekbed gaat liggen dat hij het koud krijgt.

12. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Heel raar maar op een of andere manier durf ik mijn dochter niet onder een deken te leggen.
    Als ik overdag of savonds ga kijken ligt ze helemaal aan de andere kant van het bed met haar hoofdje.
    Kan een kindje dan niet met haar hoofdje onder het dekentje komen, ik vindt dat zo eng.
    Ik heb nu 2 winterslaapzakken gekocht.
    Maar ik heb nu wel heeft ze het niet te koud zo zonder dekentjes.
    Dus voor mij is het eigelijk ook een beetje een vraag wat ik nu het beste kan doen.

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Als je dat eng vind zou ik een dikke winterslaapzak doen en geen dekentje.

14. adi

adi Niet meer actief

Met ruim 1 jaar moet dat wel goed gaan met dekentje hoor. En ze liggen ook veel strakker in bed dan zo 'los'.
    Met de hittegolf van de zomer lagen ze hier ook zonder een deken, en toen gingen ze ook het hele bed door. Met deken (die ik helemaal instop onder het matras) blijven ze veel beter op de plek liggen.

En met deze leeftijd vertrouw ik wel dat ALS ze onder de deken kruipen, ze dan ook wel eruit kruipen als het te warm/ verstikkend wordt. Of ze beginnen te huilen.

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb de kleine man hier onder winter slaapzak en dekbed :) dus kan wel hoor

16. dreatje

dreatje Lid

1 sep 2008
    98
    0
    0
    mijn kleine man ligt al vanaf 7maand onder een dekbedje en dan die van de hema voor het ledikantje als ze daar onder komen kunnen ze schijnbaar nog ademen is speciaal voor babys hij heeft het de hele winter heerlijk warm gehad

17. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    tot nu toe heeft hij een slaapzak aan en een pyama. heb al een paar keer de dikke slaapzak gepakt nu want zijn kamertje is erg koud. Maar de aankomeden winter weet ik het dus niet. alleen slaapzak?met slaapzak en deken? met dekbed of beiden? vind het echt moeilijk namelijk. maar wel bedankt al voor de afgelopen reacties.

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

colin slaapt hier met slaapzak onder dekbed (sinds 1 maand) daarvoor een deken in dekbedhoes met slaapzak..
    Van de zomer alleen een slaapzakje en evt. een lakentje.

Hij heeft altijd onder een deken met dekbedhoes gelegen,heeft jouw kleine alleen in eeen slaapzak geslapen dan? ook dat hij heel klein was?

als hij onder de deken zou gaan liggen is er echt niets aan de hand , zeker nu zijn ze sterk genoeg om er weer onder weg te komen.

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Onze kleine meid lig ook al sinds ze 15 maand is onder een dekbed. We hebben een 1-persoonsbed voor haar gekocht en meteen een dekbed erbij. 1 nacht geprobeerd en dat ging zo goed dat we het zo gelaten hebben. Ze ligt nooit met haar hoofd onder het dekbed, meestal ligt ze 's avonds als we naar bed gaan dwars bovenin het bed of bovenop het dekbed.

Een laken kan zoiezo, want dat mag zelfs al vanaf de geboorte. Wij hebben het eerste jaar een laken gebruikt met daarbovenop een fleecedeken (soms zelfs 2 als het koud was) En in de zomer heeft ze hier regelmatig alleen in haar luier geslapen omdat het gewoon te warm was voor een lakentje.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vorige winter had onze dochter een slaapzak met mouwen aan en over de onderste helft van haar lijf nog wel eens een deken, als het écht heel koud was.
    Maar meestal trapte ze die af. Dus dan was het toch maar een dikke pyama aan en sokjes en hopen dat dat genoeg was... en af en toe dus als ze sliep de dekens weer terug.

Pas vanaf dat ze 2 is, heeft ze een dekbedje gekregen (in een groot bed) -ik vind het nog steeds wat eng, maar ze komt er gelukkig nog niet onder -ik moet haar eerder telkens toedekken nog, omdat ze er gewoon bovenop gaat liggen.... Ook als ze dwars in bed gaat liggen, blijft ze náást het dekbed liggen, in plaats van eronder.

Deel Deze Pagina