Julia is al een poos niet lekker. Ze heeft al 3 weken diarree, maar is daarbij ook hangerig, komt veel op schoot zitten, slaapt veel of bijna niks (met bijkomende chagrijnigheid). Ze heeft geen koorts, maar ze is duidelijk bij vlagen echt niet zichzelf. We zijn na een week diarree even bij de HA geweest en die heeft de ontlasting laten onderzoeken. Daarin waren sporen van het noro-virus te vinden, maar ik vind dit totaal niet bij haar ziek-zijn passen. Afgelopen week waren we toevallig voor de eczeem bij de HA en vroegen we het nog even, maar ze deed er een beetje luchtig over. Julia heeft intussen al bijna 4 weken meerdere keren per dag diarree (in het begin 3-4 keer, nu zo'n 2-3 keer). Ze lekt bijna elke dag wel een keer door, omdat de diarree er bij haar beentjes uitloopt. Daarbij groeit ze niet geweldig (300 gram in de laatste 3 maanden). De HA deed dus een beetje simpel, ook al vertelde ik dit. Ze vroeg het ook steeds een beetje apart, zo van: 'Maar ze is er niet ziek van, toch?' of 'Maar ze groeit nog wel goed, toch?' Alles wat ik daarna zei, klonk dan een beetje onbelangrijk en ze vond dat we het maar aan moesten kijken Het zou iets van peuterdiarree zijn, we moesten maar geen diksap meer geven en dan moest het vanzelf wel weer over gaan Al met al voel ik me een beetje afgescheept en intussen voelt Julia zich nog steeds niet lekker. Ze komt elke paar minuten naar me toe, en kruipt tegen me aan op schoot... Dat is niks voor haar! Vanmiddag ook weer zo'n enorme diarree luier, met al het eten (ze eet al slecht) er onverteerd weer in... Wat vinden jullie? Moet ik toch weer aan de bel trekken of moet ik het nog weer aankijken? Ze is niet acuut aan het uitdrogen (drinkt genoeg), maar ze groeit dus niet echt geweldig. Over een maand moeten we weer naar het CB. Ik voel me inmiddels een beetje zeurderig, maar aan de andere kant vind ik het bijna oneerlijk tegenover Julia om haar hier zo lang mee rond te laten lopen!
Nee je bent niet afgescheept hoor, ik snap dat het zo voelt maar in mijn oren klinkt het ook niet raar ofzo. Kindjes hebben dit weleens. Heel vervelend voor jullie maar je doet er zo weinig aan. Gaat wel weer over.
ik vind t wel afschepen maar aan de andere kant , tjah antibiotica zal niet helpen ... mis kun je een diaree remmer kopen ????
Ik herken het wel een beetje van mijn dochter van bijna 3. Ze is ook een hele tijd hangerig. Ik ben vitamines gaan geven, al ben ik daar helemaal niet van. Het was dit of bloedprikken en dat laatste wil ik -als het even kan- liever niet. Moet zeggen dat ze nu een stuk fitter is. Het kan ook liggen aan de wisseling van het seizoen, de kou en overgangen van warm naar koud vraagt ook veel van een kindje. Van volwassenen overigens ook hoor.
@Gentle Het ligt er een beetje aan wat de 'gezondheidsstatus' van je familie is. Mocht er zoiets bij Kyra gebeurd zijn zou ik denken aan een allergie, omdat dat bij ons heel vaak voorkomt en de eczeem en diarree daar tekenen van kunnen zijn. Maar het kan net zo goed onschuldig zijn. Het belangrijkste is dat als jij het echt niet vertrouwd, je aan de bel trekt en blijft trekken totdat er iets gedaan wordt aan de situatie.
Nee dat eczeemplekje had ze al langer, en de rest van haar baby-eczeem wat ze een paar maanden geleden wat had, is allemaal al weg. Bedankt voor jullie reacties, en het stelt me ook wel wat gerust. Ik wacht het nog maar even af, en als het niet slechte wordt dan wacht ik gewoon ook weer even haar groei en eetlust af de komende weken. Ze is net de afgelopen dagen weer iets beter aan het eten (lijkt), dus hopelijk is dat een stijgende lijn en knapt ze daar ook wat van op! Bedankt nogmaals!!!
Hmm, nu begin ik toch weer te twijfelen. Ze heeft vannacht zo slecht geslapen, steeds huilend wakker (krampjes?), harde buik had ze. Maar zodra ze wakker was, was het helemaal over?!?! Ik snap er niks van! Ze was ook erg koud, extra deken er overheen gedaan, maar ze had 35.8 graden. Niet zo fijn dus... Nu is ze eigenlijk wel weer vrolijk... Ik snap mijn kind écht niet!
hoi Gentle! Heeft ze wel net goed gegeten? Hier heeft ze nu vaak heel koude handjes, vooral ´s nachts, maar verder is ze goed op temperatuur. Hopen maar dat het inderdaad een stijgende lijn is, en dat Julia snel weer zo fit als anders is .
Met zo'n lage temperatuur zou ik toch zeker nog eens naar een arts gaan. En als de HA het weer afdoet met het is niks een doorverwijzing naar een KA vragen. Misschien is het inderdaad wel niks, maar beter een keer te veel naar een arts gaan dan te weinig. Vertrouw op je gevoel. Mamma's weten het vaak het beste.
Gentle, als je je zorgen maakt, bel dan even het CB of je even tussendoor een consult met de KA kunt krijgen. Of vraag een second opinion aan bij een andere HA. In het 'ergste' geval zegt die hetzelfde en heb je in ieder geval een positief signaal afgegeven over je moederschap
Meid als jij het echt niet vertrouwd moet je gewoon weer de ha bellen. Ik weet hoe je je voelt. Ik heb het ook gehad met onze Dan was het weer een paar dagen goed en dan begon meneer weer. Ik ook steeds naar de ha maar iedere keer werd er gezegd nee hoor hij heeft niks. MIjn man moest op een maandag naar de ha en toen zeiden ze dus dat er een vervanger was ik zo van bel ook maar even en vraag maar even dat je zoon ook mee kan. WIj zijn naar de vervangende ha gegaan en die zei dus wel dat hij oorontsteking, keelontsteking en bronchitus had en een maag darm infectie. Hij was ook al een poos aan de diarree. Ik heb toen een ab kuurtje gekregen en dan moest het woensdag beter zijn zoniet dan moest ik weer komen. NOu het ging steeds slecht met hem hij bleef diarree houden soms 8tot 10 luiers op een dag. Ik ben toen doorverwezen naar de kinderarts. Hij had de rs virus. Na de kuur moest het over zijn dit was het ook maar na 2 dagen was het weer hoesten en overgeven. Ik weer de ha gebeld en toen was onze eigen ha er en die zei letterlijk tegen mij zal ik even hulp voor jou regelen want je hebt helemaal nog niet van je zoontje kunnen genieten. Ik moest maar met iemand praten en ik was overbezorgd. Ik ben daar huilend weg gegaan maar had wel weer doorverwijzing voor de ka. Het gaat gelukkig nu aardig goed met ons mannetje. Meid volg je eigen gevoel want je moedergevoel is vaak goed hoor.
Bedankt meiden!!! Ik wacht het nu even af, want ik vond vanmiddag.... de punt van een kiesje! Ik hoop dat dat haar in de weg zat, en dat we nu wat rustiger vaarwater in gaan. Zo niet, dan maak ik toch maar weer een afspraak bij de HA. Die diarree begint nu toch wel vervelend te worden!
Ik zou je net gaan vragen of er geen kiezen aan het doorkomen zijn. Onze kleine meid had daar ook last van rond die leeftijd en ook hangerig, niet willen eten, diarree enz..... Kan dus heel goed door de kiezen komen. Mocht je je toch echt zorgen maken, dan moet je natuurlijk altijd aan de bel trekken, want ik vind dat je het moedergevoel nooit mag onderschatten.