ik heb er wel een gekocht voor mijn dochters nieuwe kamertje. Ze is 20 maanden als de baby komt en die slaapt eerst nog op onze kamer dus ik denk dat ze er met een maand of 22 onder gaat. Zal vast wel goed komen.
Je kindje kan veilig onder een deken slapen. Je kan het bedje zo opmaken dat je kindje met zijn voetjes aan het voeteneind ligt en de deken tot zijn oksels komt. Dan is de kans klein dat hij onder de deken terecht komt. Hier zie ik dat mijn zoontje eerder op zijn deken ligt dan met zijn gezichtje eronder.
Mijn meisje slaapt in een slaapzak met mouwen. Lekker warm en leg er dan nog een los dekentje over heen als het heel erg koud is . En anders doeik een slaapzak zonder mouwen er over heen dubbel dik. Lekker warm geen dekens geen gemeut.
Hier zelfde probleem. Zoon slaapt altijd in een slaapzak. Is ook erg beweeglijk en draait zich met gemak om in bed. Gevolg: hoofd bij ingang dekens. Hij heeft nu een winterslaapzak zonder mouwen. Zodra het wat kouder wordt gaan de mouwen eraan. Ow, en dan kan hijook nog extra een broek er onder aan. Heeft nu enkel romper en truitje aan.
als je het niet vertrouwt,niet doen!! koop een paar lekkere dikke slaapzakken en je kan bijv. de wollen deken (ledikant) en snachts voor je gaat slapen eroverheen spannen. maar ik zou geen dekbed nemen hoor. wij hebben het ook vanaf 2 jaar gedaan maar meer omdat meneer hem wegschopte.
Hier al vanaf dat ze een maand of 8 is een dekbed! Ze vond het gelijk al heerlijk! Ze slaapt veel lekkerder!
Hij heeft toen ie klein was wel een laken en een deken gehad. Tot dat ie ging rollen en draaien, een maand of 4 geloof ik. Sindsdien de slaapzakken en op de crech ook een slaapzak. Dus als ik iets extra's wil doen, dan dus beter een deken ipv een dekbed? van de hema hoorde ik? thanx voor de tips
Maar vinden jullie kindjes het wel fijn om zo 'los' in bed te liggen? Hier gaan ze pas lekker slapen als ze strak ingestopt en toegedekt zijn. En dat rollen en draaien in bed is dan ook veel minder. Met het hete weer van de zomer vond ik het echt een drama. Toen lagen ze zonder een dekentje of lakentje in bed, en het duurde gewoon soms een uur voordat ze stil bleven liggen. Al die ruimte vinden ze totaal niet rustgevend. Ik kan overigens ook niet slapen als ik zo 'los' in bed lig. Daarom vind ik het misschien raar om te lezen.
@adi die van mij wordt tegenwoordig panisch in een slaapzak...Hij wil lekker kunnen kruipen enz door zn bedje het duurt soms ook een half uur voordat hij een lekkere slaaphouding heeft gevonden.