Mijn dochter krabt haar hoofdje open... Ze is nu bijna 5 maanden oud en doet dit sinds een paar weken. Eerst dacht ik dat het door haar droge hoofdhuid kwam, maar sinds 2 weken smeer ik haar hoofdhuid in met vaseline (wanneer het nodig is), en heeft ze eigenlijk helemaal geen droge huid meer op haar hoofdje. Toch blijft ze het open krabben. We hebben sokjes over de handjes geprobeerd, maar dan komt ze niet in slaap (ze kriebelt altijd in haar haren en gezichtje bij het slapen). Haar nageltjes zijn al kort en gevijld. Ze wordt soms echt wakker met bloed bij haar hoofdeinde op het laken, en heeft echt over haar hele hoofdhuid krassen en soms echt nare sneeën. Ik vind het zo zielig, en soms schrikt ze er zelf van en moet ze huilen. Heeft iemand een idee waarom ze dit doet en wat ik zou kunnen doen? Ik word er een beetje verdrietig van om haar zo gehavend te zien!
moeilijk he. ons manneke deed dit ook en krabt nog maar hij heeft echt chronisch exceem en daardoor blijft structureel krabben, ook al is er niks te zien. Ik heb destijds via mp slaapzakjes gekocht met lange mauwen en die hadden flappen die je om de handen heen vouwde zodat hij niet kon krabben. want sokkenn en handschoenen werkten hier niet. Inmiidels krabt hij niet meer op zijn gezicht. sterkte
moeilijk moeilijk. Denk niet dat je er heel erg veel tegen kan doen behalve wat je nu al doet. Ja haar handen inpakken maar dan slaapt ze niet. Hier ook wel af en toe een kras maar niet meer zo erg als die winkelhaak op haar wang toen ze 3 weken oud was.