hier een meisje wat het snel erg koud heeft, dus veel lagen dikke slaapzak Hema 1 lakentje 2 dekens, 1 nog eens opgevouwen en dan heeft ze goede temp, als ik dunne slaapzak gebruik of minder dekens heeft ze het echt koud (ik check dit door nekje te voelen en bij twijfel te tempen, en klopt dan eigenlijk ook) anders is der temp zo onder de 36,5 verwarming staat hier snachts op 17
Wij hadden ook vanaf dag 1 gewoon een deken met lakentje en later het dekentje in een dekbedovertrek. Ook gebruiken we een slaapzak. Inmiddels heb ik sinds eergisteren het dekbed in gebruik genomen. Vond het echt te koud bij Mason.
Onze dochter slaapt ook in een slaapzak en onder een dekentje, maar dat ligt er eigenlijk alleen maar voor de sier want ze kruipt zo naar boven en zo vind ik'r eigenlijk altijd, nooit dus onder de deken. Ik zorg wel dat de temperatuur in haar kamer tussen 16 en 18 graden is 's nachts, zeker nu met die kou wat de verwarming aan.
Hier een warmbloedig kindje. Laatst begon de babyfoon te piepen omdat het 15 graden in haar kamer was, maar toen ze wakker werd voelde ze gewoon warm aan. En ze had een romper met korte mouwen, pyjama en een winterslaapzak (zonder mouwen) aan. Gek kind! Hier komt er binnenkort wel een dekentje bij om te oefenen voor het grote bed. Ze heeft tot een week of 4 onder een deken geslapen en daarna haast niet meer. Zal dus wel wennen worden.
Dekentje inderdaad vanaf de geboorte. Sasha heeft eigenlijk nooit met iets om zich heen geslapen. Geen slaapzak en geen deken. Wilde ze niet. Dan niet. Nu slaapt ze in een groot bed met een dekbed en dat gaat supergoed. Soms trapt ze het van zich af, maar ze is nu groot genoeg om de deken weer over zichzelf heen te doen. Misschien kun je een spuugdoekje gebruiken voor over zn hoofdje heen? Daar kun je wel makkelijk doorheen ademen.