hartje horen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esther1984, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hoi, ik vroeg me iets af, we hadden gelezen dat mijn partner het hartje kan horen, om zijn oor op mijn buik te houden.
    gisteren had hij dat gedaan, eerst zat ie te hoog en hoorde niks, toen die net boven mijn schaambot luisterde hoorde hij het hartje, maar nu las ik net dat het pas later te horen is met het oor, maar mijn vriend hoorde hem wel, want het ging ook sneller als mijn hartslag, dus het kan al wel dan net na de 12 weken?

of heeft ie gewoon geluk gehad?

veel liefs

2. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Maar volgens mij kan dat nog niet..
    Althans zo werd mij verteld door de verloskundige.ik dacht zelf ook dat ik het hartje kon voelen kloppen hihi maar ze zei dat het de placenta was die aan het werk was..of het zo is weet ik ook niet zeker.

groetjes

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

je kan het hartje idd pas ergens na 20 weken horen
    en dan eerst nog wel met een toiletrolletje

4. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hoi, zelfs het dochtertje van mijn vriend heeft net geluisterd en die hoorde het ook, en gaat veel sneller als mijn eigen hartslag, hoe kan dat dan??

ligt ie misschien ver vooraan, vind het wel gek dan als dat nog niet kan.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Het lijkt mij echt onmogelijk hoor. Maar goed. Mijn man hoorde het bij 25 weken ongeveer. Met een rolletje. Bij 30 weken hoorde hij het met zijn oor tegen mijn buik.

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    pas ergens tegen het eind zou je hem misschien kunnen horen als ie alleen zijn hoofd op je buik legt.
    Met 12 weken is het daar nog niet krachtig genoeg voor.

7. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ok dan, dan zal het wel niet, wel raar! waarom dat ze een hartje horen kloppen, en dan sneller als mijn hartslag, 18 aug. naar de verloskundige en zal het aan haar vragen.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met het blote oor op je buik kan pas aan het einde van de zwangerschap. En dan vaak ook nog alleen als je de placenta aan de achterkant hebt.

9. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Mijn man kan sinds 2 weken het hartje horen en ik ben nu 28 weken zwanger.

10. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    dit kan helemaal niet je partner kan het hartje pas bij ongeveer 28 weken horen dus ik weet niet wat hij gehoord heeft maar zeker niet het hartje

11. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    heb vanmiddag een apparaatje gekocht, en heb het hartje gehoord 140 slagen per minuut, en r1lana hij kan zich vergist hebben toch komt het door de hormonen dat je zo reageert!!! vergissen is menselijk toch!!!!!!!! maar nu heb ik en mijn vriend hem dus wel echt gehoord.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat je vriend eerder dan jouw hart heeft gehoord. Leuk dat je het met een dopptone wel hebt weten te vinden!

13. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    het was eerst een heel gezoek maar uiteindelijk vond ik hem, eerst zat ik veel te hoog, maar hij zit net boven mijn schaambot, was wel mooi, op een gegeven moment hoorde ik zelfs wanneer dat ie bewoog.

14. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ik denk dat jouw man je bloedvat heeft gehoord die klopt ook wat sneller dan je hart

15. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hoi. Ik denk ook dat het niet het hartje is, maar toch die van jezelf of inderdaad een bloedvat. Ik heb er ook weleens op gelet en je eigen hartslag of het bloedvat gaat sneller dan je denkt en de bewegingen lopen niet echt synchroon met het geluid zeg maar. Misschien heb ik een 'raar hart' maar dat waren mijn bevindingen ;)

16. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hoi, heb vanmorgen weer even geluistert, en vind het zo prachtig, ik hoor ook wanneer dat ie beweegt echt lachen, maar heb gelezen dat je het niet te vaak moet doen, niet omdat het schadelijk is maar dat je de foetus verstoord, of is dat pas later?? ik vind het echt een aanrader voor iedereen.

17. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Dat lijkt me ook wel erg vroeg.
    Mijn vriend luistert steeds met zo'n houten toeter en pas sinds een paar weken lukt het ook om met het blote oor het hartje te horen. Maar ik ben 35 weken zwanger dus loop tegen het eind.

Ben benieuwd wat je vk zegt en wat het is!

18. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hoi als iedereen nou goed leest, heb ik een funnytone gekocht, en dat mijn vriend mijn hart gehoord heeft dat zal best wel, maar we hebben het hartje van onze foetus nu dus wel echt gehoord, want het lijkt op een galloperend paard.

19. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Nee lijkt me niet kunnen, ik heb een angelsound en zelfs daarmee gaat het pas vanaf ongeveer 15 weken.
    En het lijkt me dat je het al helemaal nog niet kan horen als het kindje beweegt...

20. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Volgens mij is er ergens een topic over het gebruik voor de Angelsound/Funnytone misschien vind je daar de nodige informatie. Ik zelf twijfel eigenlijk nog steeds of wij dat gaan doen. Het lijkt me inderdaad echt te gek maar aan de andere kant ook wel weer een ding waar ik om de een of andere reden onnodig zorgen over kan krijgen. Als je begrijpt wat ik bedoel...

Deel Deze Pagina