Wanneer een echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sterree, 7 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Hallo,

    We zijn er van de week achter gekomen dat we weer in verwachting zijn. Dit is in totaal de 6de zwangerschap maar we hebben nog maar 1 kindje. Zie ook mijn handtekening.

    We hebben verschillende onderzoeken gehad in het ziekenhuis maar er is geen reden gevonden voor de herhaalde miskramen.

    Merk wel dat ik het vertrouwen totaal kwijt ben en nog niet heel blij kan zijn.

    We mochten van de gynaecoloog in de eerste weken wat vaker een echo. Maar dan nu de vraag, wanneer plannen we de eerste echo? We mogen met 6 weken al maar ik ben bang dat ons dat juist onzeker maakt omdat we dan misschien nog geen kloppend hartje zien. Wat raden jullie aan?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    #2 GroeneBomen, 7 apr 2021
    Laatst bewerkt: 7 apr 2021
    Als je geen geschiedenis hebt van bbz, zou ik wel wachten tot 7 weken. Ik had met 5+6 wel echo en kloppend hartje maar dat maakte mij maar welgeteld 1 dag rustiger want t was alsnog zooo kwetsbaar nog :( t is dat het protocol was ivm eerdere bbz. T is met 6 weken ook geen mooie echo nog wat dat betreft. Kans op geen zichtbaar hartje is groot en dat is voor je gemoedsrust ook niet fijn. Als je 7 weken bent weet je ook waar je aan toe bent mbt hartje

    En... gefeliciteerd natuurlijk en heel veel sterkte met wachten nu tot de echo
     
  3. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Bedankt voor je reactie. Hier ben ik idd ook bang voor. De vorige keer hadden we met 7.5 een kloppend hartje en vlak daarna ging het als nog mis. Blijft natuurlijk gewoon spannend die eerste weken.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier ook meerdere ervaringen 5e zwangerschap en 1 dochter. Ik ben pas bij 10 weken aan de beurt en dat zit mij eigenlijk niet heel lekker.

    #2 had bij 10 weken hygroma colli,
    #3 een kloppend hartje bij week 8 (gelukkig video van want mn man mocht toen niet mee ivm corona) en vlak daarna was het voorbij.

    Ik zou rond week 7 / 8 doen, bij 10 weken ben je alweer een heel stuk verder. Ik vind t echt heel lang wachten maar dat is allicht mede door onze ervaring en het feit dat ik tegen die mijlpaal aanhik vanwege ons zoontje.
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik heb zelf twee keer een miskraam gehad en daarom wilde ik bij de laatste zwangerschap pas tegen de 8 weken de eerste echo. Als je al eerder een echo plant dan is er vaak toch nog veel twijfel over de grootte en de termijn en dergelijke en weet je eigenlijk alsnog Niks. Ook is de kans groot dat als het bij 6 weken al mis zou gaan dat het lichaam het direct afstoot en dan heb je je antwoord eigenlijk ook al. Ik vond het zelf veel waardevoller om bij 8 weken een echo te hebben en mocht toen vanaf dat moment heel vaak komen.
    Sterkte en succes!!
     
  6. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Bedankt. Heb op 4 mei een echo dan ben ik minstens 7 weken maar waarschijnlijk al 7.5 a 8 weken. Duurt wel ietsje langer maar dan hebben we dan wel wat meer zekerheid. @Vero0504 succes met wachten
     

Deel Deze Pagina