Ik ben nogal nieuw op het gebied van het vrouwelijk ei, ik snap dus ook niet zo goed wanneer ik mijn ei heb.... sinds vorige week dinsdag ben ik niet meer ongesteld, mijn menstruatie begon op 19 mei en was heviger dan ooit tevoren (sorry voor de info) Maar vanaf wanneer moet ik dan beginnen met tellen? vanaf de eerste dag of de laatste dag?
Vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie... De tool calculator op de pagina kan je precies alles vertellen en uitleggen. Als je tenminste weet hoelang je cyclus is. Gewoon even daarop kijken... Succes!! Liefs Pien
dank je wel!! Ik heb er helemaal overheen gekeken met mn stomme kop :O Ik kan dus vanaf vanavond morgen aan de bak haha Maar ik had ook gelezen dat sperma 5 dagen kan blijven leven in je lichaam. Dus als je om de 2 dagen ongeveer klust met je partner dan zit je sowieso wel goed toch?
Aan een calculator heb je niet veel, mits je cyclus erg gemiddeld is, (zowel qua lengte in totaliteit als wat betreft de lengte van je luteale fase (de fase van je eisprong tot aan je menstruatie). Wil je echt precies weten wanneer je eisprong is, dan heb je een paar opties: ovutesten, temperaturen of je lichaam goed in de gaten houden op bijvoorbeeld afscheiding. Mocht je daar geen zin in hebben, dan is om de 2-3 dagen klussen idd voldoende om een ei te benutten, waar dat dan ook maar springt Sperma blijft tot 3 dagen goed en je bent daarom dus vruchtbaar vanaf 2-3 dagen voor je eisprong tot 12-24 uur erna, (je ei blijft onbevrucht nog even leven, dus die tijd kun je ook benutten).
Dat is ook nuttige informatie Dan maakt het voor mij niet zo heel veel uit wanneer mijn ei is. Maar vind het toch leuk om te weten, zodat ik weet wanneer ik ongeveer kan testen