Folliculaire cyste

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jackster, 26 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackster

Jackster Actief lid

3 okt 2017
    155
    119
    43
    Vrouw
    Sinds enige tijd zijn wij gestart met het proberen zwanger te worden. In mijn laatste cyclus ben ik ruim 2 weken overtijd. Maar had ik veel negatieve testen ondanks pijnlijke borsten, pijnlijke onderbuik, misselijkheid etc.
    Afgelopen dinsdag dacht ik ongesteld te zijn geworden maar helaas was mijn menstruatie van zeer korte duur (1 ochtend bloed verlies gehad). Daarom toch contact opgenomen met de huisarts en deze dacht door alle symptomen dat ik misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Dat was wel even schrikken. Ik heb gistermiddag dan ook direct een vaginale echografie gehad en wat bleek. Geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar een Folliculaire cyste. Dit brengt ook gemengde gevoelens met zich mee. Maar de dokter vertelde me dat ik hierdoor pijn kon ervaren.

Iemand ervaring met een Folliculaire cyste? En heeft dit invloed op zwanger worden? Krijg ik nu gewoon een volgende eisprong of moet eerst deze cyste weg?

Sorry was gisteren te beduusd om het allemaal aan de dokter te vragen

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik dacht dat de cyste weg moet zijn, dan pas groeit er een nieuw follikel wat tot een eisprong kan leiden.
    Maar weet het niet 100% zeker.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zo'n cyste schopt alles in de war hormonaal gezien. Het kan zijn dat je daardoor geen eisprong krijgt, of niet ongesteld wordt. Zulke cystes verdwijnen vaak uit zichzelf. Als de cyste weg is, pakt je lichaam het waarschijnlijk zelf wel weer op. Dus ja, de cyste kan een negatief effect hebben op het zwanger worden.

4. Jackster

Jackster Actief lid

3 okt 2017
    155
    119
    43
    Vrouw
    Dank voor jullie reactie. Maar mijn rechtereierstok is wel helemaal schoon en daar zag ze ook eitjes klaarliggen. Gaat die dan niet gewoon per maand door?

Ik heb deze maand wel wat bloedverlies gehad maar echt minimaal per dag. Niet zoals ik gewend ben in ieder geval.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De cyste kan je hormoonwaarden in de war schoppen. Als die niet in balans zijn, heb je kans dat er geen eicel gaat groeien. Dan maakt het niet zoveel uit dat je andere eierstok schoon was. Hoe groot was de cyste? Hele kleintjes hebben een minder negatief effect dan grotere.

Deel Deze Pagina