met welke leeftijd zelf trappen en sturen op het driewilertje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door anja 29, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    Hallo ja de titel zegt het al ik heb een dochtertje van 2 jaar en kan nog niet zelf trappen op haar driewielertje en sturen lukt ook nog niet hoe oud waren jullie kindjes voordat ze dit konden !
    Hoor het graag!

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    die van mij kan het ook nog niet hoewel het nu wel beetje begint te komen.. ze begint het trappen steeds beter door te krijgen maar ik denk zelf met ongeveer 3 jaar ofzo

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nou die van mij is nu 3 en vertikt het gewoon om te trappen hoor.

Niet op zijn 3 wieler, niet op een fiets (geprobeert op de fiets van een vriendinnetje) en ook niet op die super mooie trekker (die hij voor zijn verjaardag heeft gekregen). :(

We wachten hier dus rustig af tot het kwartje valt.

Groetjes Anita

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn kan sinds een kleine maand zelf fietsen. Met 2,3 jaar dus.
    Hij fietste op het kdv inene op een driewieler. Dus thuis op zijn fiets met zijwieltjes geprobeerd. Dit was even wat moeilijker, maar na 2 dagen ging dat ook. Hij crosst nu overal heen met zijn fiets.
    Maar...
    Ik werk op een kdv en het ene kind is de andere niet! Wij hebben zelfs kindjes van 4 die nog niet kunnen fietsen! Verschilt dus echt per kind en zijn/haar intresses!

kus miek

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Sara heeft een fiets maar vertikt het ook om te trappen , ze zit er wel op en doet een poging tot maar doortrappen doet ze niet .. sturen trouwens wel , hahaha

6. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hier met 2 jaar en 4 maanden! Dus best snel volgens mij!

7. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Hier nog een die het nog niet door lijkt te hebben. Ze zet er wel haar voetjes op. Weet niet of ze de kracht echt niet heeft of gewoon niet wil. Ze is 3.3 jaar.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin begint het nu net wat door te krijgen, met 2,5 jaar dus.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje kon het net voor de vakantie, toen was hij 2 jaar en 7 maanden. Dat was wel op zo'n echt driewielertje, met laadbakje enzo, niet een gewone kinderfiets. Dat kan hij inmiddels ook, een fiets met zijwieltjes. Hij is nu 2 jaar en 9 maanden.

10. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Nou als ik dit lees is mn zoontje wel erg snel, die kan dat sinds een maandje, dus toen hij 21 maand was!

Maar ja, hij was in die zomerse dagen ook alleen maar buiten in de tuin op zijn driewieler, en veel met hem rondjes door de buurt gegaan op zijn driewieler.. veel gestimuleert en ineens deed hij het zelf.. sturen kan hij al wat langer!

11. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hoi
    Mijn dochter kan al zelf trappen vanaf 20 maanden. Zelf sturen is nog moeilijk omdat ze te veel ziet en dan niet meer stuurt. Soms lukt het wel maar afleiding is groot he. Ik moet erbij zeggen dat mijn dochter motorisch wel erg handig is. ze kan ook al steppen sinds een ruime maand (nu 23 maanden)

12. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie denk ik zo rond de 2 jaar op een driewieler,en gister op een groot fietsje met zij wieltjes geprobeerd en dat ging echt super!

13. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Lotte is nu bijna 3 en kan het sinds een maandje of 2.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Onze zoon fietste vlak voor zijn 2e verjaardag op het driewielertje van een ander kind rond alsof hij nooit anders had gedaan.
    We hadden dus meteen een leuk idee voor een verjaardagscadeau.

15. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Sem heeft een driewielertje die je mee kan duwen. Sturen gaat goed, hij trapt wel mee als ik duuw, maar alleen lukt het hem nog net niet.

16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee is bijna 2 maar fietst ook niet ,ze kan nog niet helemaal bij de pendalen, sturen doet ze wel maar dan als een gek dat je uit moet kijken dat je niet in de bosjes beland

17. MamaSonja

MamaSonja Bekend lid

2 aug 2009
    762
    0
    0
    Dhani kon het een paar weken voor zijn derde verjaardag..

18. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn zoon fietst nu sinds mei, en mijn nichtje (evenoud) fietste 2 maandjes eerder.
    Ze zijn nu 2 jaar en 7 mnd.

19. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier doet ze het ook nog niet, en ze word over een paar weekjes 2.

20. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Hier snapt hij het trappen absoluut nog niet. Hij gaat er wel opzitten maar gaat dan al lopend vooruit. Hij is nu 2,5 jaar oud.

Deel Deze Pagina