wanneer een ''groot'' bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door French, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn dochter was ook 2 jaar en 4 maanden toen haar broertje kwam en ging met 2 jaar in haar nieuwe bed, het ging gelijk super! als het niet gaat kun je altijd nog een ledikantje aanschaffen, maar ik zal het gewoon proberen. hier hebben we het voor haar verjaardag gegeven (zogezegt) zodat ze iedereen gelijk heel trots haar nieuwe bed kon laten zien. we hebben haar ook meegenomen met het uitzoeken en ze heeft geholpen met uitpakken en het in elkaar zetten van het bed, dat vond ze allemaal heel interresant.
    kortom ik vind 2 jaar niet te vroeg.

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Arka

Ik zou geen nieuw ledikantje kopen hoor,dat is mijn mening,ik zou dan gewoon voor een groot bed gaan en dan kijken hoe het gaat ,je kan ook die uitval beveiliging er bij nemen.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter ging met 13 maanden in een peuterbed. ging vanaf de 1e dag prima. ze klom voortaan uit der ledikant en dit was dus de veiligste oplossing. ze kon toen al goed lopen en klimmen dus had alle vrijheid maar toch bleef ze netjes in bed liggen

4. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hier zelfde probleem

demy klinmt uit bed
    maar ze is zo ondernemend dat ze echt niet in een 1 persoonbed blijft liggen.. Dan loopt ze steeds uit bed..
    zie het dus niet zitten om haar in een groter bed te leggen
    maar dit ledikant vind ik ook gevaarlijk,,

hmm
    ik blijf wel ff mee lezen..

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hier ook een ondernemende klimmer, maar sinds dat grote bed (met uitvalbeveiliging) is in bed blijven toch wel heel interessant.

En als ie toch zou willen; ik heb liever dat hij veilig uit een laag bed klimt, dan dat ie van hoger op de grond valt...

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Daar ben ik het mee eens,wij hebben in het begin ondanks de beveiligers een matras aan de ene kant van het bedje gelegd en de andere kant van het bed tegen de muur,maar noël klom niet zo vlug zijn bedje uit

7. onze kleine klimkabouter komt er ook steeds uit, maar nu heeft ze wat nieuws ontdekt, ze sloopt de spijlen eruit :$

Het wordt tijd voor een ander bed:D

Dus ik ga voor een groot bed, wel gelijk een 1persoonsbed.
    met uitvalbeveiliging.

Ze is nu 20 maanden

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Ninien

Ze sloopt de spijlen eruit ;)
    Hoe krijgt ze dat voor elkaar ;)

9. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    kevin is met 2 jaar naar een eenpersoons bed gegaan.
    ging gelijk goed en blijft er goed in liggen.
    heeft ook geen uitbedval beveiliging. alleen een matrasje langs zijn bedje. hij is er nog steeds niet uitgevallen.

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    kyana was ongeveer 18 maanden...
    sliep toen erg slecht en we hebben toen een peuterbed gekocht wat je uit kan schuiven en dit ging meteen goed, en nooit meer terug inledikant gegaan

11. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Ons meisje is nu ruim 19 maanden en slaapt erg slecht, ook door de verhuizing hoor. Wil toch eens proberen of ze in een peuterbedje beter slaapt. In het logeerbed slaapt ze prima :(, maar die is gewoon hoog en dat vind ik eng.
    Welk bedje hebben jullie dan? Vind de valbeveiliging van de Ikea een beetje klein om te zien, maar wellicht is dat in het echie beter.

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    brb
    wij hebben die ijzeren van ikea! En ze is er nog nooit uitgevalen. de eerste weken hebben we haar ledikant matrasje erlangs gehad liggen. en nu hebben we het bedje 1 maat groter gemaakt omdat ik er met me zwangere buik en dikke kont niet meer bij kon zitten...
    suc6!
    voordeel van zo vroeg is dat ze meestal niet doorhebben dat ze eruit komen. Kyana komt namelijk eigenijk nooit zelf uit bed ;)

13. Ze heeft door dat als ze hard genoeg schud aan het bed, dan zakt de onderste plank een klein stukje naar beneden, maar dat is net genoeg dat ze er de spijlen tussenuit kan peuteren;)
    Nu heb ik er een blok hout onder gelegd, dus nu kan die plank niet meer zakken

14. Nou die kleine ( 20 maanden) heeft echt wel in de gaten dat ze eruit kan hoor :D
    Dat hoeft niemand haar voor te doen.
    Zo klom ze ook met 12 maanden al uit de box :$

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Ninien

Wauw dat meen je niet wat een slimme tante zeg hahahah(eigenlijk niet om te lachen),maar dat ze met 20 maanden al der bedje verbouwd owwww

16. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ben blij met dit topic, ik wil Milan (wordt over een paar weken 2) ook naar een groot bed doen. Maar twijfelde of het niet te vroeg is. Mijn moeder zei ook dat het veel te vroeg was. Dus ben blij dat hier zoveel mensen zijn die het ook al gedaan hebben. Kan het ledikantje mooi naar de beeb.

17. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    #37 mamapatricia, 5 sep 2009
    Laatst bewerkt: 5 sep 2009
    romy ging met 2 en half op een peuter bed en ligt nu sinds kyano het peuter bedje heeft op een echt 1 persoonsbed

kyano(toen 18 maanden) klom ook uit zijn ledikant en was een keer flink raar gevallen dus toen toch maar de stap genomen hij op het peuterbed, ook hij blijft niet liggen en haalt zijn commode vaak leeg maar heb gewoon de dingen die gevaarlijk zijn niet meer op zijn kamertje en zijn deur vast met een sjaal zodat ie niet uit zijn kamertje kan en ik moet zeggen het gaat prima hij spookt wel rond en gaat dan spelen maar ja als ie klaar is gaat ie netjes in zijn bedje liggen en slapen ik zelf ben hier geruster op als wanneer hij uit het ledikant klimt

ik had dus wel een tweede ledikant gekocht maar het is voor zo,n korte duur eigenlijk zonde van je geld

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hier voorlopig nog gewoon een ledikantje. (Hij is nu 20 maanden) Er komt voorlopig toch geen broertje of zusje. Het past nog prima, hij klimt er niet uit en zijn kamertje is niet zo groot en vind persoonlijk een peuterbed zonde van het geld. Dan geef ik liever geld uit aan een goede eenpersoonsmatras waar hij dan jaren mee kan doen.

19. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Mijn zoontje was al gauw te groot voor de wieg dus inmiddels ligt hij in mijn dochters ledikant en heeft mijn dochter (net 2) een peuterbedje. Het gebeurt niet vaak dat ze blijft liggen helaas, daarvoor hebben we ook een campingbedje staan. Als ze er uit gaat moet ze in het campingbedje en dan leggen we haar weer in haar peuterbed als wij gaan slapen.

Tip van mijn moeder (kwam lekker op tijd): Stap over in de winter, dan is het donker en koud en willen kindjes vaak niet eens hun bed uit komen.

20. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij willen dit najaar overstappen, dan is mijn oudste 2 jaar en 8/9 mnd.
    Mijn jongste slaapt nu in een wiegje en hij kan dan over naar het ledikantje.
    Het wiegje is dan weer uitgeleend aan iemand anders die in januari bevalt dus voor december moet dit alles hebben plaats gevonden.
    Het is dat heet wiegje alweer is doorgezegd, anders had ik er misschien pas met zijn 3e verjaardag mee begonnen.
    Wij gaan wel meteen voor een ledikant van 90x200 wel met uitvalbeveiliging.
    Denk wel dat hij er aantoe is, nu maar hopen dat hij blijft liggen ;)

Deel Deze Pagina