Hier kwam er met 2,5 jaar een peuterbed. Gewoon zonder hekje oid. Het gaat tot nu toe erg goed! Hij komt er niet uit en valt er ook niet uit ( hopelijk blijft dit zo ) Hij was er ook echt aan toe.
Fynn slaapt sinds 3 dagen in z'n grote bed. Heb wel een peuterbedje (van Ikea met hekje) aangezien ze daar best nog lang mee kunnen doen. Bovendien is z'n kamertje niet zo groot. Hierna koop ik een (half)hoogslaper. Vind 2 jaar of jonger persoonlijk nog best klein om over te gaan naar een groter bed. Fynn was daar toen nog echt niet aan toe. Nu voelde het gewoon goed. Maar dat zal wrs verschillen per kind.
misschien een stomme vraag, maar hoe weet je of je kindje er aan toe is? Ik ben er namelijk helemaal nog niet mee bezig geweest
@ikke: wellicht is hij/zij er dan ook nog niet aan toe uit het ledikant klimmen is meestal wel een goede hint doet anne niet.. maar sinds kort wil ze in het poppenbed slapen en soms zelfs bij ons dus wij gaan ook maar een echt bedje aanschaffen beetje op jezelf vertrouwen he
Haha, ik wou hetzelfde antwoorden als Saskia Ik merkte gewoon aan alles dat Fynn ineens een stuk 'volwassener' was. Hij begon ook om een kussen te vragen. Was ineens baby af, zeg maar. Is nu ook bezig met zindelijk worden. Je moet idd wat dat betreft op jezelf vertrouwen!
Als wij de babykamer in orde gaan maken, gaat het logeerbed naar Eva's kamer, op de plek van de commode, die gaat dan naar de babykamer . Het logeerbed wordt dus Eva's nieuwe bed. Doordat haar nieuwe bed straks al in haar kamer staat (ze slaapt dan eerst nog in haar ledikant), went ze er hopelijk al aan. De baby gaat de eerste maanden in de wieg (Eva kon er t/m 6 maanden in, het is even afwachten hoe het met deze baby gaat) en dan gaat straks de baby naar het ledikant en Eva naar haar grote bed. Eva zal dan ongeveer 2,5 jaar zijn. Ik ben erg benieuwd, nu is ze er in ieder geval nog echt niet aan toe
Hier precies het zelfde, toen ik ongeveer 4 maanden zwanger was van de tweede kreeg Hugo een nieuwe slaapkamer!
Hier was het plan er al om hem rond zijn 2e verjaardag in het meegroeibedje te leggen. Door klimmen voor die tijd is hij nu vast over, 2e nacht vandaag. Het ging heel goed gisteren! Ook wij hebben de babykamer in december weer nodig. Het leek mij wel handig om ruim voor die tijd te beginnen. Ik ben nu nog goed mobiel (je weet het nooit) en dan is zijn kamer tegen die tijd een mooie veilige plek voor hem. Tot nu toe vindt hij het MOOOOOOI en WAUWWWW Mocht het toch nog niet werken, dan hebben we een extra ledikantje achter de hand. Er is dus zeker nog een weg terug...maar denk dat hij dit veeel te mooi vindt. Hier trouwens voor meegroeibed gekozen. Dit kan nog heeeeeeel lang mee. Elmo
Isabella slaapt nu 3 dagen in haar "grote" bed. Ze is nu 2 jaar en 4 maanden. Ze is droog overdag en nu ook 's nachts en ik wil dat ze zelf uit bed kan komen om op de pot te gaan of naar de wc. Dus voor ons was het omdat ze droog is en dan ook beter zelf kan bepalen wanneer ze moet plassen. Ik wil namelijk ook uit bed kunnen om te plassen als ik plotseling moet.