wanneer een "groot" bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovelylonnes, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hoe weet ik of mijn mannetje er al aan toe is?
    Ik wilde rond zn 2e verjaardag een bejde kopen omdat hij zo netjes sliep in zn ledikant, maar nu ligt ie weer 3 keer per nacht achterstevoren in zn ledikant... misschien dat hij juist te weinig ruimte heeft, hij is vrij groot...

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    moet zeggen, ons meisje was een woelrat!! lag overal...overdwars op zijn kop enz...

En ik heb 2 weken voor haar verjaardag haar grote bed opgezet...haar erin gelegd..(1e nacht weer terug in ledikantje omdat ze eruit klom, en om half 12 nog niet sliep hahaha) maar vanaf die nacht slaapt ze als een os!! En heel soms moeten we haar recht leggen....ligt ze omgekeerd of overdwars..maar meestal gewoon lekker recht in bed op haar buik op op haar zijde of rug gewoon normaal...

Stond er zelf versteld van!

En het is tot nu nog maar 1 keer voorgekomen....ze viel uit bed! Maar lag gewoon door te slapen op de grond hahahaha....

Dus gewoon proberen..lat het ledikantje nog even staan en als het niet lukt gewoon weer terug leggen hoor!

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik zit ook erg te twijfelen... Mijn zoontje zit boven de bovenste groeilijn en wordt volgende week twee. Hij ligt al bijna klem in zijn ledikant en nu heb ik dezelfde twijfels als jij...

4. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Mijn oudste wordt volgende maand 3 en slaapt nog heerlijk in een ledikantje. Ze vraagt ook niet om een groot bed en ik merk aan niets dat het al zou moeten. Moet eerlijk zeggen dat ik het er wel heel knus uit vind zien, ik zou zelf ook wel zo'n heerlijk plekje willen :)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    We gaan denk ik volgende maand een groter bed kopen, aangezien ze half juli een broertje krijgt en die haar bedje overneemt ;)

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra gign 3 weken voor haar 2e verjaardag naar een groot bed en ze sliep vanaf toen beter dan ooit te voren!

7. caroline16

caroline16 Niet meer actief

mijn (aangetrouwde) nichtje was anderhalf.. die werd bang van de spijlen van het ledikantje..
    en mijn (aangetrouwde) neefje net na zijn 2e verjaardag..

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gaan rond de 2e verjaardag naar een peuterbed over. Ik denk dat het wel zal gaan lukken.

9. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Bij ons is onze dochter ook rond haar tweede verhuist naar een eenpersoonsbed. Ging prima. En wij hadden in eerste instantie ook haar ledikant gewoon staan. Van ons mocht ze kiezen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva's grote bed (1 persoons) stond al een paar maanden op haar kamer. Haar ledikant stond ernaast. Ze speelde al wel op haar grote bed en we verschoonden haar erop. Een paar dagen terug ging ze opeens op het grote bed liggen en zei: in het grote bed slapen. We hebben toen met haar afgesproken dat we over een paar dagen een Pooh bed zouden maken (dekbedovertrek) en dat ze dan in het grote bed zou gaan slapen. Zaterdag gedaan, ze heeft 'geholpen' met haar ledikant naar zolder brengen en heeft heerlijk geslapen in haar grote bed! Hetzelfde als in haar ledikant, want daar sliep ze ook nog heerlijk in.

Wij wilden haar over ongeveer 2 maanden in haar grote bed hebben, zodat Lisa met 4 maanden overdag in het ledikant kan slapen. Maar Eva wilde het zelf dus al eerder ;) (wij dachten dat het veel te hectisch zou zijn voor haar omdat haar zusje er nog maar net is...)

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat vroeg allemaal zeg..
    ik doe dat pas rond haar derde jaar.. ze slaapt heerlijk in haar ledikant dus zie er de noodzaak er nog niet van in...

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ligt hij al een maand in een 1 persoonsbed... In zijn ledikant sliep hij niet maar in zijn brandweerauto bed 'groooote auto' zoals hij zelf zegt, slaapt hij prima !

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, als ze het zelf aangeven (zoals Eva) of slecht slapen in hun ledikant, dan is de keuze zo gemaakt natuurlijk...

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    wij doen onze zoon ook rond 1 jaar en 5 a 6 maand erin
    waarom niet als hij zelf rustig blijft liggen en al als een kindje er niet in wilt liggen meer waarom niet
    de ene kind is het andere niet he

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    tsjah...die opmerking van zo vroeg...het ligt er maar net aan of je kindje eraan toe is. En hoe groot ze zijn!! want als ons meisje uitgestrekt in haar ledikant lag...dan had ze nog 5cm bij haar voeten over.........

Dus kan me indenken dat dat niet al te lekker ligt....

16. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Foutje

17. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik denk niet dat er een vaste leeftijd is wanneer kindjes naar een groot bed over moeten. Ik denk dat dit per kindje verschilt en dat je als moeder prima in staat bent om zelf te beslissen wanneer dit het geval is.

Slaapt je kindje slecht in een ledikant maar goed in een groot bed? Dan is het dus tijd voor een groot bed.
    Past je kindje niet meer in een ledikant? Dan is het dus tijd voor een groot bed.

Slaapt je kindje van 3 nog heerlijk in zijn/haar ledikant? Dan hoeft het dus ook nog niet naar een groot bed.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik wilde hier onze dochter over doen, als ze ruim 2 was. Dit omdat het bedje dus ook doorgeschoven wordt. De 2e gaat echter eerst nog minstens 5 maanden in de wieg, dus in principe heeft ze nog een tijdje.
    Maar ik twijfel af en toe wel. Ze is zó aan het rommelen weer. Maarja, dat kan natuurlijk ook een fase zijn.
    Anderzijds, stáát ze altijd in bed... Dus ben ik bang dat ze eruit klimt als ze die kans heeft ;) .
    Maar oke, we kijken het nog wel een paar weekjes aan...

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Het is een kwestie van proberen.. En zoals mvliam ook al zegt, het ene kind is het andere niet .. Mijn zoontje is best jong maar doet t super! Als hij t ook zo goed in zijn ledikant had gedaan, was die wss nog wel even gebleven!

20. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik zit ook te denken om binnenkort in ieder geval een kant van het ledikantje af te halen zodat ze er zelf in en uit kan stappen. Ze probeert er de laatste tijd namelijk wel eens uit te klimmen. (Gelukkig niet als ze haar slaapzakje aan heeft, dus ik heb nog even).

Ben alleen wel echt bang voor het uit bed vallen in haar slaap maar dan leg ik er wel een matrasje onder...

Deel Deze Pagina