De titel zegt het al, Hoe weet ik of mijn manneke toe is aan een groot bed? En hoe oud waren jullie kindjes toen ze een normaal bedje kregen ipv ledikant?
hier wordt het ledikant nog steeds gebruikt. Ze is ruim 2 jaar oud en ik wil er eigenlijk voorlopig ook nog mee doorgaan, ze ligt daar prima. Wil proberen te rekken tot ze een jaar of 3 is
HIer ook nog steeds de ledikant We merken wel dat Quinn zich vaak stoot en dat hij weinig ruimte heeft en dit ook lastig vind Quinn krijgt in mei een groot bed, en op hetkdv slaapt hij al in een peuterbedje wat heel erg goed gaat trouwens
Marcje was net drie en werd te lang voor zijn ledikantje. Hij heeft er al die tijd lekker in geslapen en ik zag geen reden om haast te maken. Het is wel fijn dat we hem er nu niet meer uit hoeven te tillen, want dat werd wel een beetje zwaar. We konden hem goed uitleggen wat er aan de hand was omdat hij al zo oud is, dat maakte de overgang heel makkelijk.
we hebben een eenpersoonsbed gekocht toen hij anderhalf was maar hij sliep er pas in toen hij twee was.......dit omdat hij zich niet meer lekker kon draaien in zijn ledikant, er hingen steeds handjes en voetjes tussen de spijlen door. het is wel een eenpersoonsbed met een bescherming aan de zijkant en gewoon met lekker veel knuffels wat opgevuld zodat het niet zo groot leek voor hem.
We hebben sinds 3 dagen een peuterbed voor hem gekocht. Hij is nu 2,5jr. 1 pers. bed vond ik wel erg groot nog en zo'n bedje is lager dus een rekje is eigenlijk niet eens nodig.. Hij sliep ook goed in z'n ledikant maar ik merkte wel dat hij zich weleens tegen de pijlen stootte. En om eerlijk te zijn vond ik het met m'n rug ook zwaar aan het worden om hem op te tillen. Vooral als hij er geen zin in had om op te staan! Maar ik vond het ook wel tijd dat hij went om in een bed te slapen waar hij uit kan.Voor als we strax op vakantie gaan. En hij vindt het geweldig!!! De hele dag roept ie dat hij wil slapen!Het ging gelijk goed met slapen ook niet gevallen!!
mijn zoontje was denk ik ander half dat hij een peuter bed kreeg.. maar dat was ook omdat zijn lieve papa het ledikante had gesloopt omdat hij zo leuk aan het spelen was en dacht ik kan ook wel in dat ledikantje slapen.. aah niet dus.. dus toen maar gelijk een peuter bed gekocht.. en hij doet het super goed erin.. maar ja nu opzoek naar een nieuw ledikantje voor de volgende spruit.. xxxx
Jamila krijgt voor haar tweede verjaardag een groot bed, we zijn er nog niet helemaal uit of het een 1persoonsbed of peuterbedje gaat worden. De reden dat we naar een 1persoonsbed neigen is omdat we graag een goed matras willen hebben omdat papa en mama beide snel rugpijn krijgen bij verkeerde matrassen. Dus tjha dan heb jet snel over een matras van minimaal 200 euro en omdat nu uittegeven voor een peuterbed en over 2 jaar voor een 1 persoonsbed is ook zoiets. Maarja misschien veranderen we nog van mening
Mijn dochter is sinds vorige week over naar een peuterbedje. Reden is dat ze 's nachts zindelijk is en ik het niet meer handig vond dat ze een slaapzak droeg, omdat ze soms 's nachts wakker wordt om te plassen. Zonder slaapzak kon ze uit het ledikantje klimmen en lagen d'r beentjes steeds vast tussen de spijlen. Een eenpersoons bed vind ik zo groot.
Jayson ligt nog in zijn ledikant, hij vindt het heerlijk. Heb nu zoiets zolang hij zijn middagdut nog doet en daarna overstappen.
Nou ik hier boven lees, zal het inderdaad wel eerder zijn ivm zindelijkheid haha. Hij ligt er nu in ieder geval nog in en vind het goed. We zijn wel een beetje aan het rondkijken voor een andere kamer. Hij wil ook alleen slapen in slaapzak.....maar ja. Komt wel een keer goed.
Hier vanaf 20? maanden. Kwam er eerst vaak uit maar gaat nu steeds beter. We hebben trouwens een 1-persoonsbed gekocht geen uitvalbeveliliging alleen een klein stukje bij zijn hoofd. Hij is er nog nooit uitgestort en verwacht ook niet dat hij daar nu nog mee gaat beginnen
nou, Jason ligt sinds 5 min voor het eerst in zijn peuterbed!! Ik ben heel erg beniewd hoe het gaat vannacht.... Maar hij is altijd een slechte slaper, dus veel erger kan het niet worden..... Maar moet zeggen dat ik het wel spannend vind, en ook weer een hele mijlpaal. Zo'n klein mannetje in zijn "grote" bed.
Emma wilde laatst zelf tijdens haar middagslaapje op het logeerbed slapen hihi. Best. Slaapzakje aan en matras ernaast. Ging super! Maar ze is nog zo jong... Dus verder gewoon nog het ledikantje en ze heeft er ook niet weer om gevraagd.