virus of sprongetje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bloem, Mar 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Onze kleine meid drinkt sinds gisteren erg slecht en vandaag nog minder.. Normaal drinkt ze 5 flessen van 160 a 180 cc en vandaag telkens maar 40 tot 70 cc... 1x meer maar toen heeft ze ook alles er weer uitgegooit :( Ze is verder wel vrolijk, alleen hangerig.

Ik heb het CB gebeld en die hoorde dit nu wel vaker en dat het een virus kan zijn van 2 a 3 dagen en dat ik haar maar goed in de gaten moest houden en dat ze niet uitdroogd enzo..
    Herkennen jullie dit virus of zou het met een sprongentje te maken hebben? Ik las dit in het oei boek dat ze minder kunnen drinken maar zoveel minder... :(

2. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou contact opnemen met je huisarts als je het niet vertrouwd..

3. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    We bellen morgen zowiezo even naar de huisarts...

4. toevallig heeft mijn dochtertje hier dus vanaf vanmorgen ook last van.veel huilen,slapen en wilt niet drinken..hooguit een paar minuten.maar ze heeft geen verhoging.het ziekenhuis zegt dat ik af moet wachten en in de gaten moet houden of ze geen koorts krijgt en niet versufd raakt.

5. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Hoihoi,

Mijn dochtertje heeft dit ook een paar keer gehad en ze dronk op een gegeven moment bijna niets meer. Vaak is het een virus maar als ze jonger zijn dan 6 maanden altijd even naar laten kijken door de HA. Die kleintjes zijn veel vatbaarder. Gewoon, voor de zekerheid. Ik heb een super HA, ik moest elke dag even langskomen, vond ik een fijn idee.

6. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Nou dit is geen sprongetje, ze eten dan wel slechter maar niet zo slecht.
    Bij sprongetjes willen ze wel graag bij je zijn, maar zijn ze niet hangerig. En hangerig duid toch wel aan op dat ze ziek zijn, dus ik denk toch wel dat het een virus is.

Veel sterkte

Groetjes Monique76

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Hier sluit ik me bij aan. Slechter drinken gaat vaak gepaard met een verstopt neusje veroorzaakt door verkoudheid of ander soort virus, dit zou je kunnen controleren..

Beterschap met je kleine meid!

8. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Bij sprongetjes zijn ze wel hangerig volgens het oei ik groei boek. Is het geen spruw? Esmee had dit ook, dronk ook niet de flessen leeg. Kijk even of het mondje wit is van binnen en de tong..

9. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    we gaan vanmiddag even langs de huisarts..
    vanmorgen dronk ze 90 cc en om 10 .00 uur 40 cc, dus het is echt nog niet over....
    alvast bedankt voor dereacties.

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen was de afgelopen week ziek, diarree, maar geen koorts en hij at goed. Sinds eergisteren is de diarree al veel minder en wordt de ontlasting harder, maar eet hij ineens slecht. Het gekke is dat hij zijn eerste fles wel goed drinkt, dan de tweede en de derde slecht en de laatste weer redelijk. Ik had vorige week weer een sprongenwekker, ik denk dat het hier wel door de sprong komt. Hij is niet ziek, of hangerig, maar wil wel steeds bij me zijn.

ik denk dat als je kleintje over alle flessen slecht drinkt dat ze misschien toch ziek wordt/ is. Heeft ze ook koorts of diarree? Wat zei de dokter ervan?

Zorg ervoor dat ze voldoende vocht binnen krijgt, desnoods door preventief ors te geven.

Sterkte meid!

11. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Zou ook ff bellen met je huisarts, als je het niet vertrouwd altijd doen.

12. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    heb je al in het mondje gekeken?

13. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

Aug 13, 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Er heert wel griep. Lucas heeft laatst een buikvirus gehad. Een paar dagen veel diaree, maar hij dronk ondanks zijn bijn in de buik toch altijd wel heel goed. Honger zal ie wel hebben gehad. Alles kwam er meestal na 15 min aan de onderkant er weer uit. In totaal heeft het hier 2 weken geduurd voor hij er weer een beetje overheen was en aangsterkt.

Zo extreem minder eten/drinken doen ze tijdens een sprongetje niet...

14. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    We zijn gisteren middag bij de huisarts geweest en hij kon niets vinden :(
    Ze heeft geen koorts geen diaree geen uitdrogings verschijnselen of uitslag ergens dus volgens hem is ze gezond...
    We moeten het goed in de gaten houden en proberen toch de helft van de normale hoeveelheid melk naar binnen te krijgen, dus rond de 400 a 500 cc.. Maarja dit lukt dus al niet :cry: Als we in het weekend denken dat het veel slechter met haar gaat of twijfelen moeten we naar de huisartsenpost hier in het ZH.
    Gelukkig is de kleine meid er erg vrolijk onder en slaapt ze ook nog door :confused: We maken haar al wakker om extra te voeden maar ze wijgerd gewoon.
    Volgens de huisarts hoord het ws toch bij het sprongtje, ik zelf denk dat ze toch niet helemaal lekker is en het drinken haar tegen staat. Maar dit maakt geen verschil met hoe we met haar omgaan we letten toch wel beter op nu..

15. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoe lang had Sarah dit dan meestal, misschien is het wel het zelfde..?

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Klinkt als mijn verhaal! Mijn huisarts zei precies hetzelfde! Dus goed in de gaten houden, misschien is het toch van het sprongetje, maar misschien ook niet! Vertrouw op je eigen gevoel, jij als moeder weet toch het beste of je kind wat mankeert!

17. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Nou hier nog geen verandering, smorgens drinkt ze nu wel iets meer maar daarna komen we niet verder dan 10 cc! Heb net weer de huisarts gebeld en die beld me straks terug, ik denk dat ik me maar laat doorsturen naar een kinderarts..
    Gemiddeld zit ze nog op 300 cc perdag ipv 750cc..
    Na 2 slokjs begint ze gewoon telkens te huilen alsof ze pijn heeft ofzo, ik probeer al eerst een PCM te geven maar het lijkt niet te werken.. als ze dan een fles ziet aankomen gaat ze al brullen...

Verder nog geen herkenning bij andere ?
    Nog bedankt voor alle andere reacties..
    Ik zit nog even met de handen in het haar..

18. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik weet niet of mensen dit nog lezen maar ik zal vertellen wat het was...
    Of wat ik denk dat het was :)
    Ze had denk ik een wondje in haar keel of mond maar zo klein dat hij niet te zien was maar voor haar wel te voelen tijdens het drinken en eten waardoor ze dus niet meer wilde eten of drinken.. Gisteren heeft ze erg veel geslapen en toen is het waarschijnlijk genezen of deels genezen want nu kan ze wel weer drinken en gaat het weer de goede kant op..

Misschien heeft ze het wondje gemaakt met haar nageltje toen ze haar handjes in haar mond had?!?

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

He gelukkig dat ze weer gaat drinken. Ze had dus toch echt pijn bij het drinken. Misschien toch haar nageltjes weer knippen (groeien ook zo vreselijk hard, moet hier soms wel drie x per week knippen) :)

20. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik ken het ja, ik knip ze bijna om de dag maar ze is zo bewegelijk met haar handjes en ze moet alles voelen en betasten dus... Ik hou ze erg kort maar in haar gezichtje vind ik regelmatig een klein krasje.. Ze vrijft ookerg veel in haar gezichtje, ik denk dat het een echte vriemelkont wordt en dat heeft ze niet van een vreemd ;)

Share This Page