Baby 17 weken pruimen eten?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Debstertjuh, Jun 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik wilde jullie advies eens vragen...
    Mijn zoontje heeft al vanaf hij een aantal weekjes oud was last van een moeilijke stoelgang. De laatste weken is het zelfs zo dat hij maar eens in de 5 dagen poept en het eerste deel is dan ook meestal (erg) hard. Op advies van ha mocht hij met fruit/groente beginnen. Ik ben met peer gestart maar zonder zichtbaar resultaat. Hij heeft een week de peer gegeten en als resultaat na 5 dagen geen ontlasting 's avond 3 harde keutels...

(denk dat de obstipatie door het jbpm komt, maar dat heeft hij echt nodig i.v.m. zijn reflux)

Nou dat ik zelf te denken: Kan hij niet met gepureerde pruimen beginnen? Dat je dus zelf gewelde pruimen uit de winkel pureert bedoel ik dan... Of zou dat te heftig zijn voor zijn darmpjes?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Doe dat nog maar even niet, dat kan misschien iets te heftig zijn. Waar je goed mee kunt beginnen zijn peer, meloen, perzik, mango, banaan en appel. Zijn darmen moeten nog even wennen aan vaste voeding. We horen vaak dat de ontlasting dan tijdelijk nog iets harder kan worden. Dat wordt vanzelf beter. Eens in de paar dagen ontlasting is prima, als hij er maar geen last van heeft. Je mag altijd wat extra water (10-20 ml) bij de fles geven als hij dit goed drinkt, of tussendoor als dat gaat met zijn reflux klachten. Succes!

Groetjes Linda

Share This Page