Hier pas later zindelijk.. Maar is nooit een probleem geweest (zo kwam ze 's nachts nog weleens bij ons langs bijv). Nu is ze ook wel erg behendig ed hoor, zo klom ze met 1,5 al in een hoogslaper (zonder enige moeite) dus was het ook niet zo moeilijk voor ons om een jaar later een halfhoogslaper te kopen
Ajoh, hiernaast was het kindje nog net geen 2 toen ze een hoogslaper kreeg. Mijn zoontje heeft nu een 'laag' kajuitbed (je hebt ze in 2 maten). Ik schat dat ie zo'n 50-60 cm hoog is. Hij slaapt erin sinds hij 2,5 is. Hij is er één keer uitgevallen, maar daar waren we op berekend en het matrasje van zijn ledikantje lag daar.
Voor mij niet echt aan leeftijd verbonden, maar meer aan de combi motoriek en karakter. Een wildebras die nooit goed uitkijkt, zou ik -hoe handig ook in z'n motoriek, niet zo heel snel in een hoogslaper leggen. Net zo goed als een voorzichtig, maar onhandig kind. Dus die twee voorwaarden: kind moet het motorisch kunnen, maar ook voldoende beseffen waar de gevaren zitten en dus op een normale manier z'n bed in en uit gaan.