Wanhopige moeder zoekt steun

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkepuk, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepuk

Ukkepuk Lid

5 jul 2006
    60
    0
    0
    Medewerkster P&O
    Nunspeet
    De laatste tijd wordt onze dochter van bijna 22 maanden elke nacht wakker.
    Ze krijst de hele buurt bij elkaar. Als ik bij haar ga kijken is er niets aan de hand en wil ze er gewoon uit. Als ik haar weer neerleg krijst ze alles bij elkaar.
    Het huilen is meer een huil om haar zin te krijgen, soms een keiharde gil en anders zeurend jammeren.
    Ze heeft een ontzettende sterke wil en krijgt soms ook een driftbui.
    Zelf heb ik nu zo iets van je blijft maar jammeren en ik hou voet bij stuk.
    Voor de buren is het heel vervelend want vannacht hadden wij allebei de buren wakker.
    Hebben jullie advies voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken?
    De methode van de Nanny Jo Frost om naar haar toe te gaan ssst te zeggen en dit met een steeds langere tussenpauze helpt niet.
    Ik wacht op jullie hulp/steun

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb altijd dean laten huilen MAAR opvoeden is bij hem eerder begonnen, ze is nu gewend dat jij toch wel komt (al is dat uiteindelijk) ze legt gewoon die lat wat hoger..

mijn advies; koop oordoppen en laat maar minimaal een week gaan... ik lig geen enkele nacht wakker... miscchien niet wat je wilt horen en miscchien vind je het zielig maar IK vind het zielig dat je kind niet voldoende nachtrust krijgt dus uiteindelijk help je haar juist!

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ben het helemaal met je eens hoe zielig het ook lijkt geloof me zieliger voor jou als jij straks helemaaaaaaaaal geen nachtrust meer hebt

maar wil nog wel even vragen weet je heel zeker dat het écht is om aandacht of kan ze ook bang zijn want dan kun je proberen een grote knuffel te kopen en die bij haar neer te leggen of haar bedje even op een andere plek te zetten

mocht het wel écht aandacht zijn dan zou ik even de buren waarschuwen dat ze de komende dagen een gillend kind zullen horen dan pak je het zo aan

je legt haar op bed en zegt duidelijk liefje het is nu tijd om te slapen maak ook echt een vast routine elke dag zodat ze weet wat er komen gaat dus in bad, tanden poetsen, boekje voorlezen knuffelen 1 kusje nog en nu is het tijd om te gaan slapen vertel haar ook dat je er gewoon bent dus mama is gewoon beneden of in de woonkamer jij gaat lekker slapen en loop weg, zodra ze begint te huilen loop je terug en vertel je haar weer nee het is nu tijd om te slapen je krijgt nog 1 kusje en slapen nu, mocht ze weer gaan huilen ga je naar haar toe je zegt niets legt haar goed en doet de deken goed en loop weg hierna ga je niet meer naar haar toe blijf dit continue elke dag herhalen zodat ze een routine krijgt en weet wat er komen gaat

succes het is even doorbijten maar meestal na een paar dagen hebben ze al door dat het huilen en jammeren toch niet helpt

groetjes nathalie ;)

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    o en nog 1 ding mocht je nu breken omdat je kleintje na 2 uur nog niet stil is dan zal ik je iets moois vertellen kinderen hebben een langere adem als jij dus als zij weet na 2 uur kom je toch wel houd ze het de volgende keer 3 uur vol enz enz dus volhouden niet meer gaan is niet meer gaan hoe consequenter jij bent hoe sneller zij doorheeft wat er gaande is en hoe sneller zij het accepteerd maar uitproberen gaat ze je zeker dus houd hier rekening mee

nogmaals succes en volhouden hoor

groetjes nathalie ;)

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Pittig!

Ik heb er 4,maar heb ze nog nooit langer dan uiterlijk 10 minuten laten huilen.
    Ik kan dat niet,dat gaat zo ontzettend tegen mijn moedergevoel in.

Oordoppen?
    Dan hoor je toch ook niet als er daadwerkelijk iets aan de hand is?

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oef dat zou ik ook niet kunnen zeg...
    Ik kan mijn meisje echt niet laten huilen als terroriseert ze soms mijn hele nachtrust (en niet onbelangrijk die spaarzame momentjes overdag).
    Ik neem haar altijd bij me in bed tot ze slaapt en als ik dat moet doen tot ze 3 is dan doe ik dat hoor...

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    En toch werkt het wel, even laten huilen.

Ik deed het zo:

Huilen: ik ga er heen en aai even over haar bol( ik kijk even of alles goed is) en dan zeg ik lekker slapen.
    Na 10 minuten er weer heen. Neerleggen en zeggen, lekker slapen.
    Na 10minuten weer en steeds herhalen.

Na 3 keer gaf ze het al op gelukkig.

Maar het kan ook pas na 7 keer zijn. Maar het werkt echt wel!

Ik zou het echt wel proberen, anders krijgt ze straks door dat je naar haar luistert en dan ben je denk ik verder van huis.

En over de buren: jammer even voor hun. Het is niet anders. Zou ik me al helemaal niet druk om maken (al vind je het natuurlijk wel vervelend voor ze)

8. Ukkepuk

Ukkepuk Lid

5 jul 2006
    60
    0
    0
    Medewerkster P&O
    Nunspeet
    Marissa heeft altijd doorgeslapen zonder problemen al vanaf 1 week oud.
    Ze is begin vorige week geschrokken van 2 vechtende katten die iets van steen omgooiden en toen is de trammelant begonnen.
    Ze begint nu niet alleen 's nachts te huilen maar ook overdag als ze naar bed gaat.
    We hebben een vast ritueel maar zo gauw als we de slaapkamer verlaten begint het nu al.
    We blijven doorzetten, want mevrouw heeft een sterke wil.
    Wij zijn nu bijna 10 minuten verder nadat ik voor het laatst bij haar ben wezen kijken en het gegil gaat al over in jammeren.
    Ik ben heel erg blij met jullie berichtjes.
    Doordat ik een geestelijke ziekte heb (een soort neurose) voel ik me sowieso al gauw een slechte moeder, terwijl ik heel goed weet dat ik een supermom ben.
    Dank je wel voor jullie steun, ik zal er ook voor jullie zijn.

Groetjes Diane

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zou haar zeker niet uren laten huilen. Ze is natuurlijk erg geschokken en kon ws niet thuis brengen wat er gebeurde. Ga idd wel af en toe even kijken en stel haar gerust, straks word ze cht bang van geluiden en alleen zijn dan.

10. ik had het kort geleden ook met jaydienne,hoorde de buren zuchten. heb ze de volgende dag celebrations gebracht.......en sorry gezegd, nu als ze huilt hoor ik nix meer van ze.
    volhouden gewoon laten huilen,maar af en toe gaan kijken.

11. Ukkepuk

Ukkepuk Lid

5 jul 2006
    60
    0
    0
    Medewerkster P&O
    Nunspeet
    de eerste ronde is gehaald. toen we haar vanavond in bed legden en afscheid van haar namen begon de sirene al.
    In totaal zijn we 3x wezen kijken, elke keer na 10 minuten. En voila na de 3e keer ging ze slapen. Hoera. Nu dit volhouden ook in de nacht en dan juist niet geirriteerd en boos reageren en ik heb de volste vertrouwen in dat het goedkomt.
    Ik hoorde vanavond van mijn schoonouders dat mijn schoonzus precies hetzelfde had met haar zoontje. Het zit dus blijkbaar in de familie, ha ha

12. Ja, hier precies hetzelfde.. Ik kan het ook niet.

Deel Deze Pagina