onrustige slaper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kim77, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim77

Kim77 Lid

15 sep 2008
    39
    0
    6
    Elsloo
    Hallo meiden!

Ik begin me een beetje zorgen te maken over mijn zoontje. Hij is nu 1 jaar en hij zou de hele dag kunnen slapen. Eerst dacht ik dat dat erbij hoorde, maar nu hij ouder wordt, zou hij toch meer moeten doen, dan slapen, eten, slapen.
    Daar komt dan ook nog bij dat hij heel onrustig is in zijn slaap. Hij lijkt heel licht te slapen. Als we de deur van zijn kamertje dicht doen, en we willen 'savonds even bij hem kijken, dan zit hij al recht voordat de klink naar beneden is. Dus laten we de deur weer open, zodat we toch nog stilletjes binnen kunnen komen, maar nu gebeurdt hetzelfde als we de trap op lopen. Zodra er een trede kraakt, hoor je hem al rechtop komen. En het maakt niet uit hoe laat. Ook midden in de nacht als ik moet plassen, dan zit hij weer recht..... We negeren hem, maar hij moet dan altijd huilen. Dat duurt twee minuten (hardstochtelijk huilen/krijsen) en dan valt hij weer in slaap. Als we hem aanspreken, dan zijn we verder van huis....
    Doordat hij zo licht slaapt, denk ik dat hij overdag ook zo moe is....Hoe krijg ik hem dieper in slaap.....
    Het in bed leg ritueel is ook al aangepast. Nu eerst lekker in bad, dan pyama aan, flesje, alle beestjes welterusten wensen, en dan het bedje in. Dat gaat goed. Hij huilt dan niet als we de kamer af lopen, en valt ook redelijk vlot in slaap.

Joep zijn slaapschema is nu:
    7 uur wakker
    10 uur slapen tot 12.00 uur
    15 uur slapen tot 17 uur
    19 uur slapen tot 7 uur.

Joep heeft ook nog steeds last van zijn reflux, kan het daar mee te maken hebben, ondanks dat hij Zantac krijgt.

O ja, dit speelt al een paar maanden....dus is niks van de laatste tijd.

Wie weet raad?

2. Kim77

Kim77 Lid

15 sep 2008
    39
    0
    6
    Elsloo
    Niemand????

3. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb geen raad om hem dieper te laten slapen. Je zoontje slaapt wel redelijk veel overdag, maar ik vind het niet heel gek hoor, ik heb ook zo'n slaapkop, al is hij wel pas 9 maanden.

Helaas kan ik je niet helpen, sorry!

4. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Hoi,

Mijn dochter is nu bijna 11 maanden en slaapt eigenlijk ongeveer net zo lang en de tijden komen ook zo'n beetje overeen...

Tot nu toe heb ik over de hoeveelheid geen zorgen gemaakt, in de tijden dat ze wakker is ze dan ook de hele tijd bezig en druk in de weer dat ik het eigenlijk ook niet vreemd vind dat ze na een paar uur weer gaat slapen (kan ik zelf ook even bijtanken)

Hier heb ik niet echt het idee dat ze ligt slaapt, als we 's avonds even kijken voor het naar bed gaan dan wordt ze af en toe ook wel even wakker om daarna zich weer om te draaien en verder te slapen. Overdag hoor ik haar in haar slaap af en toe wel een kikje te geven.

Hier heb ik eigenlijk een vrij simpele bedritueel... vaak gewoon alleen een pyama aan, weltrusten zeggen en dan weg lopen... werkt hier het beste, heel af en toe hoor ik haar nog even brabbelen, maar vaak als ik langer blijf (om bv even de kleertjes klaar te leggen voor de volgende dag), begint ze me boos aan te kijken en zich demonstratief op haar zij te draaien en doet ze haar ogen dicht...
    Juist op de dagen als ik haar in bad doe voor het slapen gaan is ze erg onrustig voordat ze inslaapt...

Maar helaas is elk kind weer anders en is het even uitvinden wat werkt... Het hartstochtelijk huilen hebben wij hier ook even gehad, en dat had ze juist op de dagen wanneer ik een heel uitgebreid ritueel ging houden... daarom ben ik het juist heel simpel gaan houden.

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meis,

Ik herken je probleem, niet dat Fay zoveel slaapt maar wel dat ze zo licht slaapt. Ik wordt er ook een beetje moedeloos van. Voorheen ging ik wel 3x per avond kijken, daar ben ik nu helemaal vanaf want dan wordt het drama, zodra ik inderdaad de deurklink vastpak zit ze al rechtop. Mijn enige idee of oplossing is om gewoon niet meer te kijken savonds. Ja ik doe het ook liever wel hoor maar om drama's te voorkomen, ben ik er mee gestopt. Ik heb ook alles al geprobeerd, badje, voorlezen etc, als ik wegloop slaapt ze vrijwel gelijk en maakt nooit een drama maar ik heb weleens het idee dat als ik beweeg in mijn eigen bed, dat ze dan al wakker is, pfff best wel irri maar ik zou het ook zo gauw niet weten!

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn wordt morgen 1 jaar en die heeft haast hetzelfe schema. Veel van de juni baby's slapen nog twee keer.

Finn doet het zo:

9.00 wakker
    11.00/11.30 slapen
    13.00 wakker
    15.00/15.30 slapen
    17.00 wakker
    20.00 slapen

ALs hij het nodig heeft zal het wel toch?
    Finn heeft overigens ook reflux (en KMA) maar denk niet dat het daardoor kan komen hoor!

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    @sarah84

gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Finn! :)
    Wat slaapt Finn lekker uit tot 9 uur, heeeerlijk zeg, hoe heb je hem dat geleerd ;)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gaat hij overigens wel meteen slapen om 19.00 uur? Aangezien hij dan maar 2 uur wakker is geweest, is hij dan wel moe?

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113

10. Kim77

Kim77 Lid

15 sep 2008
    39
    0
    6
    Elsloo
    Bedankt voor jullie reactie's.

@theeleut: Een "simpel" bedritueel had bij ons de uitwerking dat hij heel hard huilde als we weggingen. Dat is nu we eerst alle beestjes welterusten zeggen (5 in totaal) gelukkig veel beter, hij gaat rustig liggen en valt zonder morren in slaap.
    @jojo:Fijn om te horen dat niet alleen mijn zoon, wakker lijkt te worden als ik me omdraai in bed.... En niet gaan kijken is toch wat we steeds vaker gaan doen....inderdaad om drama's te voorkomen.
    @sarah: hij heeft het ook echt nodig die 2 slaapjes overdag, want hij is gewoon stikkapot....
    @umm: Ja die gaat meteen slapen ook al is hij pas twee uurtjes wakker.....
    @juul: daar heb je wel gelijk in, ik heb zeeen van tijd overdag.....maar hij slaapt al vanaf maand 6 ongeveer in dit schema....dacht altijd dat de slaapjes korter zouden worden....

Dames, bedankt voor jullie reactie...ik maak me alweer wat minder zorgen.....

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid sliep met 12 maanden ook ongeveer net zoveel als jullie zoontje, misschien nog wel meer.
    Ook is ze een vrij lichte slaper. Gaan kijken doen we niet meer sinds ze geen avondfles meer krijgt (4 maanden). En als ze in bed ligt ga ik niet boven even het bed opmaken of de badkamer poetsen.
    Ik ben bang dat er weinig aan te doen is..

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Jojo...Dankjewel!
    Geen idee hoe het komt dat hij dat doet! Hij werd op den duur gewoon zelf zo laat wakker...en het komt voor ons goed uit omdat mn man vaak tot 24.00 werkt (begint pas om 15.00 dan)
    Dus dan hoeft hij er niet super vroeg uit!
    Vind het zelf ideaal! Hahaha!

13. mama Sylvie

5 jul 2009
    58
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Heb je het al eens geprobeerd om je kindje op zijn buik te laten slapen? De meeste kindjes slapen dan dieper. Mijn zoontje slaapt eigenlijk al vanaf zijn geboorte op zijn buik. Als hij op zijn rug slaapt of in de auto, dan slaapt hij een stuk lichter. In een bedje op zijn buik, dan is hij heel snel heeel ver weg en kunnen we rustig bij hem kijken 's avonds.

Misschien kan je dit eens uitproberen.
    Succes ermee!

Deel Deze Pagina