wanneer een normale cycles?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linde, 9 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linde

Linde Lid

20 mei 2006
    30
    0
    0
    Breda
    Hoi Meiden.

Even een vraagje. Ben (pas) 6 maanden gestopt met de pil, (mag eigenlijk nog niet klagen, maar ben zo ongeduldig), maar wanneer is je cycles nou weer een beetje normaal.
    De laatste keer was ik 3 weken overtijd, nu al weer 2 (niet zwanger en niet ongi), maar hoe groot is de kans dat het nu nog langer gaat duren? Ofwel zit er een dalende lijn in het aantal dagen overtijd. Zodat ik misschien volgende keer 1 week over tijd ben en daarna eindelijk gewoon normaal?
    Ik had ook ergens gelezen dat als je cycles langer duurt dan 7 weken dat je geen eisprong hebt, is dat zo?

Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen met jullie ervaringen.

Liefs
    Linde

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Jeetje meid dat is balen he, als je cyclus zich niet gelijk hersteld, van wat ik wel eens lees hier kan het nog wel eens een paar maanden duren, maar jij bent inmiddels ook "al"6 mnd gestopt, dus tja mag je ergens wel verwachten dat het nu onderhand wel eens normaal gaat worden...

ik weet niet of je vroeger wel een regelmatige cyclus had, want meestal hersteld je cyclus zich zoals je die vroeger altijd had voor je aan anticonceptie zat....

een "normale"gemiddelde cyclus duur ligt tussen de 24 en 35 dgn, maar als je een cyclusduur hebt van 7 wkn heb je volgens mij wel ook gewoon een eisprong, alleen later, er zijn er hier genoeg die ontzettend lang altijd moeten wachten voor hun nieuwe periode zich aandient...wat je zou kunnen doen is beginnen met temperen...zodat je (achteraf) inzicht krijgt in wanneer jouw eisprong is....met een regelmatige cyclus is het niet zo heel moeilijk om dat te bepalen maar als ie zo onregelmatig is zoals de jouwe dan zou ik het toch doen, zodt je in ieder geval mocht je voor die tijd nog niet zwanger zijn en je gaat naar de ha (als je een jaar bezig bent) toch iets hebt om te overleggen aan hem / haar...want vaak is dat iets waar ze je mee wegsturen, ga eerst maar een paar maanden temperaturen voor ze iets meer met je gaan doen (vruchtbaarheids onderzoeken e.d)

in ieder geval heel veel succes meid

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn cyclus is vanaf het begin al regelmatig geweest steeds 28 a 29 dagen ,en wij zijn (al) 11 maanden gestopt met de pil.
    dus dat zegt ook niks als je een regelmatige cyclus hebt

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee jammer genoeg niet sonja..zoals je op mijn profiel kunt zien heb ik bijna direct vanaf het stoppen met de pil een "mooie" regelmatige cyclus en "voel"ook bijna iedere keer mijn eisprong of merk dat ie eraan komt dmv het slijm, maar jammer genoeg tot op heden en in tegenstelling van mijn eerdere kids, nog steeds niks... :(

dit wordt de 9e ronde inmiddels...

5. Linde

Linde Lid

20 mei 2006
    30
    0
    0
    Breda
    Dankjewel voor jullie snelle berichtje, heb hier inderdaad ook al het een en ander gelezen over lange cycles. Vroeg me daarom ook af of dat steeds beter gaat. Wacht nog 1 periode af en dan ga ik inderdaad maar temperaturen.
    Kan me niet meer herinneren hoe mijn cycles was voor het gebruik van de pil, alleen dat ik er altijd heel ziek van was en dat is gelukkig :( hetzelfde gebleven.
    Toch nog maar even af wachten. Moet gewoon meer geduld hebben, maar is zo lastig als iedereen rond je heen zwanger wordt. Op mijn werk zijn er nu 9 collega's zwanger en onder de vrienden begint het nu ook al.

Deel Deze Pagina