hallo clubleden, Het is misschien een hele domme vraag.. Maar wanneer moet ik beginnen met de ovulatie testen te doen? Ik ben vandaag ongesteld geworden ofja een begin denk ik want ik heb heel licht bloed en ook erge buikpijn en me humeur is soms wisselvallig. Kan iemand mij helpen wanneer ik moet testen . ik moet wel nog de tests gaan halen ik weet niet welk merk het beste is, en moet ik ook kijken of ze dat merk hier ook kennen . Als iemand mij hiermee zou willen helpen dan ben ik die persoon heel erg dankbaar!! Want dit is echt heel erg belangrijk voor ons! Dankjewel
Hoelang is je cyclus zonder zonder de pil? Hoelang ben je vd pil af? Hoelang waren al je cycli voor deze maand? Deze gegevens zijn nodig om enigzins advies te kunneb geven.
Ik begon zelf 2/3 dagen na m'n ongesteldheid om er zeker van te zijn om hem niet te missen! Maar goed, dan moet je wel veel testen gebruiken! Ik heb dir van sensitest gebruikt!
Staat allemaal in de bijsluiter.... tenzij je een onregelmatige cyclus hebt dan is het misschien handig om meerdere dagen te testen. (meer dan de 5)
zelf heb ik voor de eerste keer nu ook ovulatietesten gekocht. 30! aangezien ik een lange en onregelmatige cyclus heb, heb ik er maar ineens genoeg gekocht. mijn kortste cyclus is 29 dagen en mijn langste 46. dusja...
hallo meiden, ik ben nu al 10 maanden met de pil gestopt. voordat ik met de pil stopte was mijn cyclus heel erg onregelmatig. Nu ook af en toe ik heb gerekend op 29/30 cyclus dagen. Gister waarschijnlijk me laatste menstruatie dag gehad. Zou ik dan vanaf vandaag of morgen met de ovulatie testen moet beginnen ? Ook heb ik foliumzuur voor mij en mijn vriend gehaald misschien dat dat ook kan helpen. Dit gaan we proberen mocht dit niet helpen dan blijf ik het zelf alleen gebruiken. Maar mijn vraag nu wanneer moet ik beginnen met de test te doen? bedankt alvast, fijne avond allemaal liefs kimmie
Heb je de bijsluiter van de test gelezen? Daar staat het in als het goed is. Uitgaan van je kortste cyclus en dan in het schema in de bijsluiter opzoeken op welke cyclusdag je moet beginnen. De eerste dag van je menstruatie is cyclusdag 1.
Foliumzuur helpt niet om sneller zwanger te worden of om je eisprong te vinden. Dit is om te voorkomen dat je kindje geen openruggetje etc. krijgt. Als je cyclus vaak rond de 29 a 30 dagen is zou ik op dag 10 beginnen met ovulatietesten.
Oh en sowieso foliumzuur blijven slikken! Helpt niet om zwanger te worden maar is heel belangrijk voor de ontwikkeling van het vruchtje. Aangeraden wordt om ten minste zes weken voor de zwangerschap er mee te beginnen.
je vriend hoeft geen foliumzuur te slikken hoor... das voor vrouwen hihi..... om te zorgen dat je baby zich goed ontwikkeld in de eerste fase, geen open ruggetje...
Ik heb zelf de ovulatietesten van de action. Bij mij werkte ze prima. bij de eerste in 1x zwanger er mee. Nu zijn we deze maand voor het eerst voor de tweede bezig en nu met met ovulatietesten mijn vruchtbare periode zoeken. Gemiddeld is je ovulatie 14 dagen voor je volgende menstruatie. Bij een cyclus van 28 dagen is dat dus op dag 14. Bij een cyclus van 30 dagen op dag 16. Dit is dan de dag na je eerste menstruatie. Ik zou adviseren om 2 dagen daarvoor te beginnen met testen (niet met ochtenurine, dit is te sterk geconcentreerd). Is je test positief dan zeggen ze dat je diezelfde dag of de dag daarna het beste kan knuffelen Succes er mee! Oja, en inderdaad foliumzuur slikken om open ruggetje te voorkomen! Voor je vriend is dit niet nodig trouwens
Hallo allemaal, Ik heb een foto als bijlage bijgevoegd omdat ik online heb berekent wanneer ik zou moeten beginnen met testen. In de bijsluiter stond vanaf de 13e dag. maar dat snap ik dus niet want hier geeft die aan dat ik de 17e moet beginne en dan tot de 21 e? of langer? Sorry als ik domme vragen stel maar dit is voor het eerst dat ik deze testen gebruik. ik ga gewoon beginne te teseten van de 17e . Groetjes
Nee hoor, dat heb je een beetje mis Lees onderstaande link maar eens. Mannen en foliumzuur - Zwanger Worden
Beginnen op 17 juli (= cyclusdag 12 voor jou) is wel een mooie start denk ik. Het kan zijn dat je dan best wel lang aan het testen bent voordat je je piek hebt gevonden, maar het zou jammer zijn als je later begint (bijvoorbeeld de 19e zou ook nog kunnen) en dan vervolgens je piek mist. Stel dat je helemaal gemiddeld bent, met een cycluslengte van 28 dgn en je eisprong op dag 14, dus echt 'volgens het boekje', dan zou je dus op testdag 3 (20 juli) je piek hebben. Maar is je cyclus bijvoorbeeld 30 dagen dan heb je op testdag 5 je piek. En dan kan het ook nog zo zijn dat je een late eisprong hebt (zoals ik altijd heb) bijvoorbeeld pas 10 dgn voor je volgende menstruatie, en dan heb je dus pas rond testdag 8 of nog later je piek.
Hoi Hoi , Even een kleine update..Net een ovulatie test gedaan maar nog negatief denk dat het toch indd te vroeg is maar nu moet ik blijven testen tot de 17e? of moet ik vanaf de 17e weer beginne met testen? Groetjes kimmie