Hoii! Mijn dochtertje is volgens mij nogal hongerig.. Ze is 7 weken oud en weegt 4,7 kg. Normaal gesproken krijgt ze 165cc en doet ze ongeveer 15 minuten over haar flesje. Als je van dat rekensommetje uitgaat, is het 150 x 4,7 = 705. Maar ze drinkt veel meer dan dat.. ze drinkt minstens 6 flessen en soms zelfs 7 flessen op een dag van 165cc, soms laat ze wel wat staan natuurlijk maar ze zit makkelijk op minstens 900cc per dag. Is dit teveel?? Wat me zo op valt de laatste paar dagen, is dat het lijkt alsof ze nu behoefte heeft aan nog meer voeding! Vannochtend om 06:45 zonder moeite 165cc gedronken en had het idee dat ze nog meer wou, maar niet gegeven. Toen om 09:00 alweer honger! 165cc zonder moeite leeggedronken, maar ze bleef maar schreeuwen om meer.. Ik had toen 33cc bijgemaakt en die kreeg ze ook heel makkelijk op, sterker nog; toen ik de fles echt uit haar mond moest trekken omdat ze zo hard nog bleef zuigen begon ze weer keihard te huilen. Maar ik wou haar echt niet meer geven dan 200cc! 10 minuten later was ze wel weer stil. We hebben Friso extra geprobeerd (ze krijgt nu standaard) en Nutriton, maar alle 2 werkt dit niet. Door de Friso Extra kwam ze alleen maar nog sneller? Hopelijk kan iemand me een beetje helpen.. Liefs, xxx
Hoi Iris, Dat klinkt inderdaad als een erg hongerige baby! Het is belangrijk om niet meer voeding te geven dan op het pak staat aangegeven. Dat is voor het gewicht van je dochtertje 825 ml voeding per dag. De 900 ml waar ze af en toe aan komt is dus te veel. Misschien zou je bij het maken van een flesje iets meer water kunnen toevoegen. In plaats van de 150 ml water zou je 160 of 170 ml water kunnen gebruiken met 5 schepjes poeder. Ook mag je tussendoor altijd wat lauwwarm water geven als ze nog wil drinken. Heb je al eens een fopspeentje geprobeerd? Groetjes Linda
Hoii Linda, dank je voor je antwoord! Ik vermoedde al dat ze teveel kreeg.. Het rare vind ik dat het cb hier heel kort over deed en die vonden het heel normaal allemaal, ook dat ze soms nog zelfs 7 flessen op een dag krijgt. Ik kreeg de tip om "een ander speentje" te proberen. Maargoed.. Daar sta je dan als kersverse, onervaren m oeder in een babywinkel met tig verschillende flessen en spenen. Heb niet zoveel aan die tip dus.. Ook doet ze al zo'n 15 - 20 minuten over haar fles met een dental speen, dat is lang genoeg toch? Als ze er te lang over doet valt ze in slaap namelijk.. na haar 2e flesje vannochtend om 09:00 kwam ze alweer om 11:30. Inderdaad een fopspeen geprobeerd maar die spuugde ze gewoon uit. Op mn pink zuigt ze liever dan een speen soms, dus dat maar geprobeerd en dat hield ze wel ff vol, daarna zelfs in slaap gevallen! Ik heb haar toen maar om 13:00 wakker gemaakt want toen was het alweer 4 uur geleden dat ze haar fles heeft gehad (meer dan dat mag er niet tussen zitten, toch?) Toen weer een flesje van 165cc.. Maar dit was alweer niet genoeg en ze wou weer meer. Dus weer 200cc gedronken.. Tot nu toe heeft ze dus al 565cc op. En nog 3 flessen te gaan.. Dan zit ze zoieso weer op minimaal 900cc. Waar ik alleen een beetje bang voor ben, is dat ze straks dus weer 200cc wil en dan zit ik op ruim een liter. Ze wil namelijk altijd nog een fles rond 22:00. Ik zal dus inderdaad ff proberen om meer water toe te voegen, hopelijk helpt dat.. Ik heb al eerder warm water geprobeerd te geven als ze zo snel weer honger had, maar toen 't op was bleef ze op haar handjes sabbelen, zoeken en huilen.. Trapt ze niet echt in. Als dit niet werkt en ze blijft honger hebben, wat kan ik dan het beste doen? Lastig he! haha. Liefs! xxx
Hoi Iris, Ik denk ook dat een ander speentje niet veel zal helpen, want een drinktempo van 15-20 minuten is heel netjes. Daar hoef je niks aan te veranderen. Het is ook erg lastig en je bent zeker niet de enige. Het is fijn dat je dochtertje zo goed drinkt, maar dit is ook weer teveel van het goede he? Ik denk dat het helpt als je iets meer water aan de voeding toevoegt. Dan krijgt ze toch de melksmaak en heeft ze meer te drinken. Dit geeft iets meer vulling. Als dat niet voldoende helpt dan zou volledig overstappen op Friso Extra misschien nog kunnen helpen. Hier zit een zetmeel in dat ervoor zorgt dat de voeding iets langer in het maagje blijft. Hopelijk blijft ze dan iets langer weg na een voeding. Succes! Groetjes Linda