wanneer een peuter/ eenpersoonsbedje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mandy1, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    vanaf wanneer krijgt de kleine een nieuw bed, gaat ze dus over op een eenpersoonsbedje? ik heb echt zo'n leuke kamer gezien bij de ikea de mamut kamer de roze. ik ben alleen bang dat het nog te vroeg is en gaat de kleine niet uit haar bed kruipen?

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Misschien heb je hier wat aan?

Een peuterbed is een stuk korter dan een gewoon eenpersoonsbed. Je kind kan er vanaf een jaar of 2 in slapen totdat het ongeveer 6 jaar oud is. Je gebruikt dit bed dus maar kort. Er zijn overigens peuterbedden die je eenvoudig kunt uitschuiven tot een gewoon eenpersoonsbed. Wanneer je de investering in een peuterbed overbodig vindt kun je een echt groot bed kopen. Er zijn speciale bedhekjes verkrijgbaar die je onder het matras schuift. Door het gewicht van je kind blijft het hekje op zijn plaats.
    Ik heb op andere forums gelezen dat het heel erg varieert wanneer ze hun kind in een peuterbed laten slapen. Van 1,5 tot en met een 2,5 jaar.

3. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Heel toevallig hebben we gisteren een groot bed besteld voor onze kleine meid. Ze wordt in september 2 jaar. De stap is wel groot van een klein ledikantje naar een groot bed maar het moet eens gebeuren he! Dus echt zeggen wanneer het kan, verschilt denk ik per kindje.

wup

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok bedankt, ik wacht denk ik tot ze 2 is.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij wachten ook zeker tot Justin 2 is.. zolang hij geen vreemde kuren uithaalt in t ledikant, vind ik t best zo. ;)

6. sim

sim Niet meer actief

wij hebben nu een tijdje een peuterbed en ik ben heel blij dat we die stap genomen hebben. hij slaapt een stuk beter en het valt reuze mee met eruit klimmen. hij wou uit zijn ledikant klimmen (was nog van mijn dochter en die waren toen minder diep als nu) vandaar.

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    sim hoe oud is jouw zoontje nu?

8. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn is nu 16,5 maand en slaapt al ruim een maand in een peuterbedje en het gaat helemaal geweldig! hij slaapt een stuk rustiger ( behalve zonder slaapzak, dus dat doen we maar niet) en hij is er volgens mij ook erg blij mee, net als wij

hij is er trouwens nog geen 1x uit geweest!

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok grappig daar ben ik dus juist bang voor, ik denk echt dat noa gaat lopen donderen en er iedere keer uitkomt.

10. Female

Female Niet meer actief

Kynan krijgt over 2 maanden een groot (eenpersoons) bed.
    Mama kan al niet wachten, kan ik heerlijk 's avonds 5 minuutjes bij hem liggen voor ie gaat slapen! :)

11. sim

sim Niet meer actief

19 maanden en nog wat, maar hij heeft het bedje ongeveer een maandje nu. hij gaat er wel eens uit (zelden) maar dan zeg ik nee, we gaan nu slapen. als hij dan nog een keer eruit gaat, ga ik zonder wat te zeggen naar beneden. dan ga ik terug en dan weet hij niet hoe snel hij weer op zijn bedje moet gaan. dan aai ik m wat over zijn bolletje en is ie zo in dromenland...

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok ik kan eigenlijk ook niet wachten vind het zo schattig zo'n peuterbdje!

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Tessa ligt pas sinds 5 weken op een groot bed, ze was toen 3 jaar en 3 maand, ze vond het niet erg, vroeg ook niet om een groot bed. Vond het zelf prettig omdat ik haar nog wel eens leit slapen terwijl ik de oudste naar school bracht of ophaalde, nu durf ik dat niet meer te doen, want stel dat ze naar beneden gaat, en ze treft er niemand aan dan raakt ze in paniek!

Onze oudste was 3 jaar! Heb er altijd lang mee gewacht, het heeft ook zijn voordelen een ledikantje, ten minste zolang ze er niet uitklimmen dan!

14. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Kyllian krijgt een 1-persoons bed als hij 2,5 is, aangezien we dan gaan verhuizen en hij een nieuwe kamer krijgt. Tot nu toe slaapt hij nog prima in zijn ledikant, mocht hij eruit gaan klimmen dan moet het grote bed er natuurlijk eerder komen ;)

15. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ons meisje slaapt sinds ongeveer 2 maanden in een juniorbedje en het gaat echt goed.
    de eerste 3 avonden was het drama en kwam ze meteen uit bed en ging ze staan huilen/gillen en krijsen voor de deur tot ze uiteindelijk ook voor de deur in slaap viel.
    maar na een paar avonden werd het steeds minder en viel ze in bed in slaap.
    en nu gaat het heel goed.
    ze komt wel eens uit bed maar gaat dan nog even spelen ofzo maar dat mag van ons ook.
    ik heb voor haar bed een kleed met een puzzel en blokken en ze mag best even spelen als ze nog niet moe genoeg is.
    uiteindelijk gaat ze dan toch in bed liggen om te slapen.
    en in de ochtend als ze wakker is gaat ze ook mooi op het kleed spelen.
    dus ben erg blij dat ik die daar neer heb gelegt.
    ze heeft in totaal denk ik 4 keer de commode leeg gehaald....maar ook dat valt allemaal wel mee.

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb een duits bedje, die kan je zo ombouwen van ledikantje naar peuterbed (zijn ook een stuk groter als de nederlandse ledikantjes) Zodra Joris uit zijn ledekantje gaat klimmen, ga ik het bedje ombouwen!

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    bedankt voor de antwoorden, ik wacht er voorlopig nog mee!

18. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    onze klein man is nu 1.5 jaar en gister uit het ledikantgevallen (ouder type is minder diep en hij best lang)

Heb nu maar de spijltjes eruit gehaald kijken hoe dat gaat, als hij er steeds uit gaat dan krijgt hij een groot bed want dan maakt het toch niet meer uit of er nu wel spijlen in zitten of niet.

Nu blijft hij nog wel in het bedej ondanks dat hij er wel uit kan stappen. en snachts gewoon een slaap zak scheelt misschien ook

twijfel alleen of we een peuterbed of meten een groot bed doen

19. poelka

poelka Lid

14 aug 2008
    14
    0
    0
    Heemstede
    Nina slaapt nog steeds in t ledikant! En ze is al bijna 3,5! En een lange tante, maar goed het past nog steeds (120 lang). Over een maandje krijgt ze een nieuwe kamer met nieuw bed, dus dan gaan we denk ik over op een gewoon groot bed, geen peuterbed. Ze kan er trouwens wel gewoon zelf uit, is een antiek ding waar je de kanten naar beneden kunt klappen.

20. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Wij hebben Sofie een peuterledikent gegeven nu we de babykamer moesten inrichten. Als de bovenverdieping straks veilig is (traphekjes enzo) en we vinden dat zij er groot genoeg voor is kunnen de zijspijlen eruit (van Ikea).

wanneer dat is weten we nog niet...

Deel Deze Pagina