Ik ben nu 14 weken maar ik kots de longen uit mijn lijf. Ieder etens geurtje wat voorbij komt in huis of buitenshuis is voor mijn 1 run naar de wc (wat ik vaak niet red) Wie heeft een antie geuren tip want zo kan het niet verder. De verloskundige wilt niet met pillen beginnen omdat ik maaltijd vervangers wel soms binnen kan houden
De gouden tip heb ik nog niet uitgevonden, misschien helpt het om een beetje vicks oid onder je neus te smeren? Sterkte ermee meis!
nou ik had dat dus ook de eerste 3 maanden daarna werd het minder bij 4 maanden onegveer 18 weken was het weg.... je kan er weinig tegen doen.... er zijn wel middeltjes maar die werken maar voor even.. na een uur of 2 is het weer terug.... nog even en hety is over...
Bij mij duurde het ook tot ongeveer 16 weken hoor, en echt ZIEK... niet een beetje misselijk, maar ZIEK! Kotsen enz! Ik geloofde niet dat het over zou gaan, maar het is gelukkig toch gebeurd!
ik zit ook nu in die fase van "dit gaat echt nooit meer over" vanacht nog was ik om 3.45 al wakker van de misselijkheid, ik hou haast geen warm eten binnen, elk geurtje sta ik van te kokhalzen en dan moet ik zorgen dat ik er niet over nadenk, wat niet te voorkomen is en jahoor, BINGO! ik hoop ook echt dat dit snel overgaat, je wordt er doodmoe van (mijn dokter wil er ook niks voor geven) heel veel sterkte!
Ik heb wel medicijnen voor mijn misselijkheid. Aankomende zaterdag ben ik 16 weken en ik ben al zo ziek sinds ongeveer week 7. Vanaf een week of 10 is het echt onhoudbaar geworden. Er zijn dagen dat ik alleen mijn eten 's avonds binnenhoudt en verder alles uitspuug. Ook 's nachts ben ik vaak ziek. Ben blij dat het nu 's avonds wat beter gaat, maar ik heb ook weken gehad dat het gewoon 24 uur per dag even erg was. Echt slopend. Het misselijke gevoel blijft echt 24/24 en dat is gewoon harstikke vervelend. Ben ook al 10 kilo afgevallen. Ik heb wel medicijnen van de huisarts, ook omdat ik op een gegeven moment op het punt van uitdrogen stond. De eerste medicijnen (emesafene) verergerden mijn klachten alleen maar, nu gebruik is Suprimal. Nadeel daarvan is dat je ze niet in zetpilvariant hebt en ik ze dus 9 van de 10 keer weer uitspuug. Werken jullie wel nog gewoon? Ik zit momenteel ziek thuis. Eigenlijk zou ik volgende week weer voor halve dagen gaan werken, maar volgens mij is dat geen haalbare kaart. Ben al blij als ik 's middag gewoon op kan zijn. En dan kan ik nog niet eens wat doen. Tip van mijn huisarts is wel: zoveel mogelijk inspanning vermijden! Ik merk het zelf ook, als ik me inspan verergeren de klachten.
Ik zit op dit moment nog thuis ivm met de agressie die op het werk is. De misselijkheid is bij mij geen 24 uur maar zodra ik de keuken de kelderkast of ergens loop en ik ruik eten begin ik direct over te geven. Water drink ik op dit moment alleen maar omdat aan sappen enzo allemaal geuren zitten. Ik baal er verschrikkelijk van want ondanks alles rammel ik van de honger en ben muslierepen flink zat want die lust ik helemaal niet maar ja je moet iets.
Fleur dit is geen gezonde situatie voor jou op dit moment. Ik snap je VK eerlijk gezegd niet als je alles uitspuugd kun je uitdrogen en dan kun je straks in het zh gaan herstellen. Ik zou even contact opnemen met je ha als ik jouw was en kijken wat hij/zij voorsteld. Het enige wat bij mij hielp was Emesafene alle tips en truuks helpen mij niet, ik ben de vorige keren tot het einde toe zo ziek geweest deze keer lijkt het er zowaar op dat het minder aan het worden is. Maar geloof me je wilt niet je hele zwangerschap zo ziek zijn, dus ga ff langs je ha. Sterkte!!
Mee eens Ayla. En mijn huisarts stond er helemaal niet negatief tegenover. Emesafene (wat bij mij dus helaas niet hielp) is een veel voorgeschreven middel aan zwangere vrouwen.
Hey dames, Wat een verhalen zeg!!! Ik was al behoorlijk chagerijnig omdat ik een paar weken misselijk was!!! Maar nu ik dit zo van jullie hoor, was dat van mij een schijntje! Gember (thee bijv.) en vitamine b6 schijnt goed te helpen (na een week gebruiken begint het te werken). Ik wens jullie heeeel veel sterkte, en hoop dat het voor jullie tot de zwangerschapskwaaltjes van de eerste drie maanden hoort! liefs Setje
In Emesafene zit dus ook vit B6. Maar helaas is het zo dat als je misselijkheid zo extreem is dat de huis/tuin en keukenmiddeltjes als gember ed niet werken.
Ik kan me niet voorstellen dat een huisarts dan niks voorschrijft!! Dit kan voor je baby toch ook niet gezond zijn!!! Ik denk dat het toch een domper is op je zwangerschap en helemaal als je er niet eens bij geholpen wordt! Worden daar dan geen onderzoeken naar gedaan? Je kan iemand toch niet 9 maanden lang zo ziek laten zijn? liefs Setje
Waar je in ieder geval niet bang over hoeft te zijn is dat het niet overgaat... Mijn eerst 16 weken waren namelijk echt een hell... elke ochtend als ik naar de keuken liep kon ik al gelijk weer naar toilet om te kotsen... na het kotsen ging het gelukkig weer... op een gegeven moment heb ik maar steeds vinger in keel gedaan als ik al beetje misselijk werd.... want dan was ik van het gevoel af.... maar later in de zwangerschap heb ik er gelukkig geen last meer van gehad... HELEMAAL NIET ZELFS Maar jah dan ga je je weer ergeren aan andere dingen bijv. maagzuur, en vocht in je voeten Ik zeg het maar zo... Zwangerschap is geen pretje.... maar je doet het voor een goed doel... dus maak er het beste van... Veel Succes
Ik heb het ook over mijn eerste 16 weken... dat het langer kan duren dat weet ik, ik vertel alleen mijn ervaring. ik ken er inderdaad ook een paar die hadden er de hele zwangerschap last van....
Ik was ook heel erg misselijk en heb echt alles geprobeerd. Heb er nog steeds last van soms, maar wel een eind minder. Bij mij hielpen de volgende dingen: - babyfruithapjes eten - waterijsjes - milkshakes (wel heel koud anders helpt het niet) - bouillon met droge crackers waar ik absoluut niet tegen kan: -gekruid eten - koffie (alleen de lucht al) - vet eten - zwaar avondeten Verder kon ik macaroni ook wel redelijk binnenhouden met veel groente en weinig vlees. 's morgens op bed ontbijten en rustig opstaan helpt ook wel een beetje. En iets doen na het eten hielp ook. Bijvoorbeeld een stukje wandelen of in ieder geval niet gaan liggen, want dan werd het alleen maar erger. Een heel verhaal, en iedereen is natuurlijk anders, maar ik hoop dat er toch iets helpt voor je, want je wordt er zwaar wanhopig van, die misselijkheid.
Ik ben heel slacht. Van de week naar de huisarts gebeld voor tabeletten die zei nee hoor als de VK zegt dat ze ze je niet geeft dan geef ik ze ook niet. Vanmorgen naar het spreekuur geweest zonder te hebben gegeten of gedronken. Ik weet vanuit mijn opleiding ik een hele lage suikerspiegel heb 's morgens. Ik tegen die vent dat ik pas weg ga als ik wat heb. Hij bloedrikken bloeddrukmeten enz enz. Hij schrok dat mijn suiker zo laag was en mijn bloeddruk. Hij zei weet je hoe dat lomt. Ik van jawel hoor ik eet al weken bijna niks meer en drinken gaat ook amper. Nou hij wist niet hoesnel hij een resept moest schrijven haha. Vanmiddag kan ik erom bij de apotheek.