Het is nu maar 15 graden op de slaapkamer van onze kleine meid... Iets te koud vind ik maar is het wel verstndig om op een kinderkamer de verwarming aan te draaien?
Ik heb geen idee hoe warm de slaapkamer van mijn dochtertje is maar ik denk zeker niet warmer dan 15 graden...en ik doe echt geen verwarming aan! Vind ik zo ongezond, slapen met de verwarming aan. Ze ligt lekker warm onder een dekbedje met warme pyama en slaapt prima. Daar gaat het toch om, niet om of het nou 10 of 20 graden op een slaapkamer is
Hallo, Wij hebben op de kamer van onze kleine vent een electrisch kacheltje staan. Hier zit een thermostaat op dus we hoeven de gewone kachel niet de hele nacht aan te laten staan. Het is op zijn kamer dus constant 16-17 graden. Wel met de roosters open. Als hij niet in bed ligt zet ik vaak het raam een uurtje open. Dit werkt bij ons erg goed. Voor twintig/dertig euro heb je zon kachel. Groetjes
Hier zo'n 17/18 graden. Altijd roosters open voor frisse lucht en overdag raampje open (als ze niet slaapt). Vind dit wel een mooie temp.
Hier is het zo'n 15-16 graden op zijn kamer met dubbele beglazing, rolluik dicht en rooster open. De verwarming staat uit. Een gezonde tempratuur op een kamer waar een kind vanaf 3 maanden slaapt is tussen de 15 en 18 graden. Zonder verwarming aan.
Op de kamer van onze zoon is het meestal 15-16 graden. Heel soms 14 graden. Hij slaapt in een slaapzak zonder mouwen met een romper met lange mouwen onder een dekentje. Hij is 's ochtends altijd lekker warm als ik hem uit z'n bedje haal, dus hier gaat de verwarming niet aan. Het ventilatierooster staat altijd open, dus altijd lekkere frisse lucht in z'n kamer.
Geen idee hoe warm/koud het op haar kamer is. Ik zet alleen even de verwarming aan, als ze in bad gaat, of onder de douche. Leg haar kleren op de verwarming, en is wel lekker om vanuit een warm bad in een warme kamer te komen. Vorige jaar zal het best kouder zijn geweest dan 15 graden, maar ook dan gaat er 's nachts geen verwarming aan.
Hier snachts ook zon 16 graden. De verwarming aan doe ik nog niet. Misschien straks voorverwarmen als het nog kouder wordt. Gewoon goed voelen en kijken hoe warm je kindje is.
Hier staat de verwarming wel aan omdat anders de leidingen bevriezen en het anders superkoud is op haar kamer (onder de 14 graden met deze buitentemperatuur). Ik heb wel een luchtbevochtiger aanstaan, de temp is nu 18/19 graden als ze naar bed gaat en daalt 's nachts naar 16 graden. 's nachts brandt de verwarming niet zo hard als overdag natuurlijk..
Tis al weken 15 soms zelfs 13 graden op haar kamer. Pyama aan en in dikke slaapzak met mouwen. Ze slaapt nog atijd lekker door dus ik zie het probleem niet. Vorig jaar toen ze zo klein was wel verwarming veel aan gedaan om de temp 17-18 graden te laten zijn.
Waarom doen jullie de verwarming niet aan? Is het niet nodig of hebben jullie iets gelezen dat het slecht kan zijn? Wij hebben wel de verwarming aan ( babyfoon met temp. deze geeft aan 16- 18 graden)
Ik vind het echt overbodig persoonlijk, zeker zolang het 's nachts niet vriest. Ik heb nooit de verwarming op de slaapkamers aan. Het is niet gezond (droge lucht, niet goed voor je luchtwegen) om bij een verwarming te slapen en zelf krijg ik er ook hoofdpijn van. Toen mijn dochtertje nog niet geboren was had ik ALTIJD de slaapkamerramen open, ook al vroor het 10 graden. Dekbed is toch lekker warm? Nu doe ik 's avonds als mijn dochtertje gaat slapen de ramen op een mini-kiertje en 's ochtends gaan ze weer open.
Precies hetzelfde hier. Als het koud is gaat er een dekentje bij over. Ik vind zelf met een verwarming aan echt verstikkend warm, en frisse lucht vind ik erg fijn, ook al vriest het. Bij onze dochter (2 jr en 9 mnd) staan de tuimelramen altijd p de ventilatiestand, bij ons staan de bovenraampjes open en bij ons zoontje lucht ik als hij niet op zijn kamer is. Over een paar weken gaat bij hem het raam ook op de ventilatiestand. Ik heb eerlijk geen flauw idee hoe warm het is op de slaapkamers.
Misschien ben ik de enige die wel de verwarming aan heeft, niet voluit maar het is zo'n 19 graden ongeveer. Overdag raampje open, dan wordt het iets koeler natuurlijk.... Volgens mij als je maar bakjes met water aan de verwarming hangt, maakt het niets uit... En we slapen zelf ook met verwarming aan, denk dat het ook persoonlijk is..... In de zomer is het toch ook heel warm?
Als je bakjes water aan de verwarming hangt of een luchtbevochtiger in de kamer zet, heb je geen last van droge lucht
Nee maar wat is het voordeel van de verwarming aan doen 's nachts? Ik begrijp het gewoon niet zo goed . Wij hebben een lekker warm dekbed, ik vind het heerlijk als het lekker koud is, dan slaap ik beter dan in de zomer....Maar ieder voor zich natuurlijk.
Volgens mij zijn dat soort slaapgewoontes heel persoonlijk. Een collega van mij slaapt in de winter de hele nacht met een elektrisch deken . Ik moet er niet aan denken. Ik houd zelf juist ook van een frisse, koele slaapkamer. Vandaar dat ik ook bij mijn zoontje de verwarming niet aanzet. Maar volgens mij kan het geen kwaad om dit wel te doen.