ik wil de kleine 2x per dag badderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    1e keer als we wakker worden in de ochtend, ga ik lekker samen met hem douchen en ik wil hem ook s'avonds nog een keer lekker met warm water laten spelen zodat hij moe en rozig wordt en lekker gaat slapen!

    ik smeer hem overigens ALTIJD in of met bodylotion of met olie dus echt een droog huidje kan hij volgens mij niet krijgen..

    wat is jullie mening hierover en als jullie het er niet mee eens zijn graag argumenten want misschien zie ik dingen over het hoofd die dus nadelig kunnen zijn voor de hummel
     
  2. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Waarom wil je ze 2x per dag?
    Ik heb niet echt een argument maar zie het nut er niet zo van in...ik weet ook niet of het wel fijn is voor de kleine al dat gehannes met aan en uit kleden in bad eruit afdrogen insmeren etc. Maar miss geniet jou kleintje hier wel van.

    groetjes
     
  3. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik zou dat niet doen, wij baden Dano om de dag, behalve als hij extreme krampjes heeft dan gaat hij ook nog in bad.

    Ik denk dat je teveel mort aan de natuurlijke huidvetten van een baby. Ons is zelf geadviseerd om geen badspul te gebruiken tot zelfs 4 maanden! Nou doen we soms wat zwitsal melk in het badje maarja het ging erom dat zijn huidje zelf de kans had om vettend te werken e.d.
     
  4. Ik vind dat ook erg veel hoor.
    Luca gaat om de dag in bad.
    Ze worden niet echt vuil.
    Ik vind eht ook heerlijk en hij geniet ook van zijn badje,maar het lijkt me niet goed voor zijn huidje,zo vaak.
    Mocht hij nu echt wel vies zijn,was ik hem zo of effe onder de douche straal.
    gebruik zeepvrije wasgel,of olie en altijd bodylotion,of olie.

    groetjes
     
  5. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Onze kraamhulp zei tegen ons dat we het beste de ene dag Glenn in bad konden doen, en de andere dag gewoon met washandje konden wassen en dan alleen zijn onderkantje en zijn gezicht. (niet in die volgorde natuurlijk)

    Nu gaat Glenn om de andere dag in bad, of zelfs 'maar' 2x per week. En is ie erg vies of bezweet, dan gaat ie met papa of mama onder de douche.
     
  6. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Teveel in het water is idd niet goed voor de huid. Ondanks dat je hem insmeert met bodylotion of wat dan ook, is dat niet goed.En droog je de huid nog uit!
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi gaat wel bijna elke avond onder de douche of in bad.
    Ik vind (zeker nu in de zomer...Nou ja....zomer....) zijn ze toch meer buiten en zitten ze in het zand enzo. Dan kan ik het niet af met een washandje hoor!
     
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Annika gaat 2x per week in bad, als ze vies zou zijn dan is het 3x, dit was het advies van onze kraamhulp.
     
  9. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik doe het alleen sávonds voor het slapen gaan, gaat hij lekker schoon in bedje.
    Eerder deed ik dit altijd s'morgens.
    Maar sommige mensen hebben stinkparfum op, en die vreemde geurtjes kun je er dan lekker af wassen.
     
  10. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je verhoogt hiermee de kans op huidproblemen als exceem ed. Of je wel of niet insmeert maakt niet uit(en teveel insmeren is volgens mij ook weer niet goed)
     
  11. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Van veel badderen krijg je alleen eczeem als je anders ook eczeem had gekregen. Het verhoogt dus infeite niet de kans op eczeem.
    Het kan wel een droge huid geven. Maar dat merk je snel genoeg en dan stop je weer met zovaak badderen.

    Het smeren met geparfumeerde (baby) lotion kan uiteindelijk wel irritaties gaan geven als iemand er aanleg voor heeft. Dus beter als je smeer naa het badderen iets ongeparfumeerds gebruiken.

    Verder zou het mijn keuze niet zijn mijn kind 2x per dag te badderen, maar goed ik hoef het dan ook niet te doen :)
    Ik zeg als jij het fijn vindt om 2x per dag je kindje te badderen en je kindje heeft er geen problemen mee gewoon lekker doen.
     
  12. Niet meer actief

    nou ja ik en de vader douchen ook meerdere keren per dag en zowel ik als hij vinden het super om het te doen en de kleine geniet er ook van, dus we wilden het gewoon doen omdat wij toch ook gaan douchen dus kan de kleine meteen mee...


    hij heeft opzich geen droge huid en ik merk ook niet iets van irritaties dmv het smeren

    :)
     
  13. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik zou het persoonlijk ook niet deon 2x per dag. mijn zoondje gaat 1x per dag of 1x per 2 dagen. nu hoeft ie nog geen last van zijn huidje te hebben maar dit kan wel komen. exeem kan van de ene op de andere dag eropeens zijn. nou denk ik ook niet dat miin zoontje het zo leuk vind om 2x aan en uit gekleed te worden en weer afdrogen daar heeft ie een erge hekel aan.
     
  14. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik vind 2x per dag wel veel voor een tere babyhuideigenlijk. En echt vies worden ze ook nog niet, dus ik zou het niet doen.
     
  15. stamboom

    stamboom Bekend lid

    17 nov 2006
    656
    1
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Mijn dochter gaat 1 maal per dag in bad ('s avonds), als ik moet werken slaan we wel eens een dag over en doen we het af met een washandje.
    Ik snap je redenatie, alleen als ik naar mijn dochetr kijk, al dat afdrogen en aan- en uitkleden vindt ze soms maar niks! Het lijkt me ook niet echt nodig, tenzij ze erg vies zijn.
     
  16. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Het lijkt mij ook niet helemaal goed voor het huidje van je baby.
    Ook over het insmeren heb ik twijfels. Als het huidje altijd maar iets van olie of bodylotion op krijgt, heeft het niet de kans om zelf talg aan te maken. De huid is dan altijd al vet genoeg, dus wordt er geen talg aangemaakt. Volgens mij kweek je zo een droge huid.

    Maar echt verstand heb ik er niet van, je zou het eens aan een dermatoloog kunnen vragen.
     
  17. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als je je kindje gewoon lekker afspoeld , dus zonder geparfumeerde zeepjes dan mag je gerust meerdere malen onder de douche hoor met je kleine

    wel zorgen dat je al de huidplooitjes goed droogmaakt en daarna lekker een lotionnetje

    en dat het huidje dun en geirriteerd zou raken komt alleen maar door alle zeepjes die je gebruikt

    Caitlin gaat zo wie zo elke dag douche al is die wel wat ouder

    maar als baby badderde ik haar ook elke dag en soms wel 2x

    veel badder plezier :)
     
  18. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Mijn zoontje gaat 3 keer per week mee onder de douche, het bad is geen optie want hij is veel te druk. Met het warme weer gaat hij vaker mee onder de douche omdat hij dan gewoon erg zweet.
     
  19. Niet meer actief

    ja als je gewoon geen zeep gebruikt elke dag dan zie ik het probleem ook niet..

    Danisha gaat ook meestal elke avond in bad en soms om de dag maar dat moet ook wel vanwege het spugen en zweten..

    Je moet doen wat je zelf wilt, het is jou kindje!
     
  20. teigetje80

    teigetje80 Actief lid

    27 jan 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    Hallo

    ik zou het zelf ook niet doen is echt slecht voor het huidje
    ze hebben mij geadviseerd om de dag haar in bad te doen of anders het washandje maar zaker geen twee keer op 1 dag
     

Deel Deze Pagina