nog geen 2jaar, tips nodig voor het potje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Roozjuh, May 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Mijn meiske(volgende maand 2jaar) gaat nu elke dag op het potje. Zoiezo als ze net uit haar bed komt(ochtend en middag) en savond voor ze haar bed in gaat. Zo goed als elke keer doet ze netjes een plasje.

Nu wil ik dit goed gaan aanpakken want haar broer heeft er ongeveer een half jaar over gedaan om zindelijk te worden. Dit was met 3jaar en 3maanden. Deed ik iets fout of was hij hier gewoon zelf traag in?

Ik wil het bij dochterlief goed aanpakken en wil dus goeie, nuttige, helpende tips!

2. misa

misa Niet meer actief

Ik wil mijn met dochtertje binnenkort ook beginnen. Maar zij geeft nog niet zoveel aan.
    Mijn zoontje was nog geen 2,5 en zindelijk. Hij gaf het al regelmatig aan en op een dag wanneer ik er zelf een dag of 4 achtereen bij zou zijn ben ik begonnen. De onderbroekjes waren gekocht, een potje in de woonkamer en een wc bril verkleiner op de toilet. De boekjes waren regelmatig gelezen en sochtends een inleidend verhaaltje en de luier ging af. Ik vroeg hem regelmatig of hij moest plassen. Wel 4x ging het mis, maar niet enorm, want hij kon op de wc zo verder plassen. Smiddags naar bed en natuurlijk een luier om. Eenmaal uit bed de luier weer af en hij kon het. Sinsdien maar enkele keren mis en na een paar dagen de nachten ook droog. Na twee weken snachts droog de luier afgelaten. Ook dat bijna nooit misgegaan.

Vooral niet boos worden, stickers gebruiken als het lukt, misschien zelf onderbroeken laten kiezen bij de aanschaf en volhouden denk ik. Als er na een dag of twee/ drie geen vooruitgang is of je kindje wordt moedeloos dan zou ik ermee stoppen. Het moet geen nare ervaring worden. :)

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ze geeft het zelf nog niet aan. zonder luier rond lopen durf ik eigenlijk nog niet aan, ze zit namelijk veel op de bank hier of op een grote kussen(zitzak) op de grond. en als dat allemaal onder gepiest word dan ben ik daar niet zo heel blij mee ;) hoe ga ik haar zonder luier rond laten lopen om haar zindelijk te krijgen, en tegelijk haar van de bank te houden..? gaat een hele opgave worden

4. misa

misa Niet meer actief

Ik heb een celstof matje op de bank gehad met een deken er overheen. Daarnaast kan ik zelfs de bank hoezen uitwassen. Dus daar moet je dan even doorheen. :)
    Zindelijk maken doe je zonder luier, anders gaan ze het nooit ervaren. :)

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ik heb misschien nog wel een zeiltje dat over de bank kan met een deken eroverheen. dat is wel een goed idee!

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    onderbroekjes uitzoeken ook wel leuk om met haar te doen, van de week maar eens met haar de stad in :D

7. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of heel even geduld hebben tot het zo'n mooi weer is dat je zowat de hele dag buiten bent :D

8. juli10

juli10 Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    1,259
    0
    0
    Nog geen twee jaar is ook nog erg vroeg hoor! Proberen kun je altijd maar ik zou er nog niet teveel van verwachten.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    verwacht er ook zeker niet veel van (aangezien broerlief pas met 3jaar er interesse in had) Maar ze wil het zelf en gaat vrolijk elke dag op het potje uit zichzelf. dus ik laat het maar gaan en probeer haar te helpen waar het kan

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Goede tips lees ik hier! Ben zelf ook bezig met zindelijk maken. Misschien ook maar een zeiltje en deken over de bank heen. (zou daar zelf ook niet blij mee zijn) Hier helpen rozijntjes ook goed om te geven als hij op het potje zit. Is hij even afgeleid en ook niet bezig om zn plas op te houden (doet ie ook wel eens). En wat hier niet werkt is om juist veel bezig te zijn met het potje en erbij blijven. Onze kleine man heeft liever zn rust met plassen/poepen op het potje. haha!

Ow, en hier gaat hij standaard na elke keer eten/drinken op het potje. Heb in een boekje gelezen dat kleintjes vaak een 10 a 15 minuten na het eten/drinken hun behoeftes doen. Dus een uitgelezen kans om dan op het potje te zetten.

Die luier af gaat bij ons ook snel gebeuren, maar hij blijft steeds vaker droog tussen de keren door dat hij op het potje zit.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    daar zit ik dus ook beetje op te wachten, tot de luiers tussendoor wat droger zijn. vind nu nog regelmatig een volle luier en dan heeft t weinig nut om haar op het potje te zetten want alles zit al in de luier.

rozijntjes oid is hier niet te doen denk ik. dan zit ze zo hele dag op t potje zodat ze dan in haar ogen ook hele dag door dingen kan eten. haha nee daar is mijn meisje té eigenwijs voor. zie t al helemaal voor me, uren lang op potje omdat ze wat lekkers wil :p nee hier moet ik een andere passende bezigheid en beloning gaan vinden maar nog geen idee wat, heb een pittige dame

Share This Page