Dat vraag ik me wel eens af. Als je zwangerschapssuiker heb, heb je kans op een groot kindje. Als je te veel stress heb kan je een klein kindje krijgen. Wat zijn nog meer factoren om een te klein of te groot kindje te krijgen? Te veel eten, te veel aankomen? Wie kan mij meer vertellen hier over?
Ik wil je even verbeteren.. is niet alleen bij zwangerschaps suiker (diabetes heet het trouwens want suiker is niet de juiste benaming want dat mag je gewoon) maar ook bij gewone diabetes.
Te hoge bloeddruk, al dan niet gevolgd door (pre) eclampsie. Ze krijgen dan niet genoeg voedingsstoffen meer binnen via de placenta door die hoge bloeddruk. Mijn zoontje had een groeiachterstand van 4 tot 5 weken door mijn pre eclampsie.
Suiker mag je juist niet hebben als je zwangerschaps diabetes hebt. als je gewone diabetes bent mag je wel suiker hebben. roken veroorzaakt ook een laag geboortegewicht.
Er kunnen zoveel factoren zijn die van invloed zijn, ik denk niet dat je daar een direct antwoord op kunt geven.
Volgens mij gaat het juist om de koolhydraten en het verdelen daarvan... Suiker zit bijna overal in, je moet het alleen verdelen op de dag, zodat je geen koolhydraten-piek of dal krijgt....
Ik denk trouwens te weten wat je bedoelt Senna. Het gaat om de snelle suikers, die dus in snoep en gewone frisdrank zit. Die worden idd afgeraden..
Ik heb zwangerschapssuiker (zwangerschapsdiabetes) gehad en moest àlles waar suiker in zat zoveel mogelijk vermijden. Ook produkten waar koolhydraten in zaten moest ik voorzichtig mee zijn. Ik heb dan ook een speciaal dieet moeten volgen waar zo min mogelijk suikers in zaten. Ik kan je vertellen dat dat geen pretje is. Senna heeft dus wel gelijk.