Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum en ik heb een vraag mbt de eisprong en de innesteling. Ik weet dat hierover al behoorlijk wat topics zijn, maar ik vind het vervelend om iemand anders zijn topic te kapen met mijn eigen vragen Ik ben 13 mei ingesteld worden en heb normaal gesproken een cyclus van exact 28 dagen (dus 10 juni volgende periode). Kan de klok er bijna op gelijk zetten. Nu merkte ik gisteravond wat spotting op. Vanochtend was er bij het vegen nog een klein restje, maar inmiddels is er niets meer te zien. Ik heb in eerste instantie eens gegoogled op innestelingsbloeding en dmv een aantal verschillende calculators ben ik tot de conclusie gekomen dat een eventuele innesteling op zijn vroegst vandaag of morgen plaats zou kunnen vinden - dus niet gisteren. Nu is het zou dat ik niets bijhoud wat betreft temperatuur enzo - ik heb dus geen idee wanneer precies mijn eisprong is. Intussen maak ik mezelf dus behoorlijk gek met gedachten aan een mogelijke zwangerschap. Kan iemand me eens in jip en janneke taal uitleggen hoe het nou precies zit met die eisprong en innesteling? Jullie zijn ook welkom om me uit de droom te helpen als je denkt dat de spotting er niets mee van doen heeft - liever duidelijkheid dan valse hoop! Alvast bedankt!
Kan zijn dat iets eerder je ei hebt gekregen. Ik heb ook cyclus van 28 dagen, maar mijn ei komt tussen de 15/17 dag en bij de gemaakte kids zelf op dag18, 22 en 23! Zou goed innesteling kunnen zijn hoor. Als ik het zo zie heb je op dag 14 je ei gehad en dan vanaf die dag 6 dagen later een innesteling
Dus jij denkt dat dit wel degelijk een innesteling kan zijn als ik een vroege eisprong heb? Hieruit trek ik dan de conclusie dat het niet perse zo hoeft te zijn dan je 14 dagen na de eerste ongi dag je sprong hebt? Weer wat geleerd! Heb me gewoon nooit zo bezig gehouden met m'n cyclus. Voor mij was het belangrijkste dat ik wist wanneer ik m'n periode kon verwachten - maar sinds we aan het proberen zijn geslagen wordt het me pas duidelijk hoe slecht ik mijn eigen lichaam ken! Dank je wel voor je antwoord - al helpt dit niet echt wat betreft het mezelf gek maken ..
Nope, dat hoeft geen 14 dagen te duren. Kan korter, maar ook zeker langer (bij mij 19/20). En je bent ook niet standaard stipt 14 dagen later ongesteld. Ook daar kan het varieren. Ook kun je een vroege of een late innesteling hebben .
Ik loop bijna gelijk met jou, 15 mei ong geweest. vanaf 4 dpo bloedverlies, 5 en 6 dpo veel bloedverlies, een tampon vol per dag, 7, 8 dpo halve tampon vol, vandaag nog een beetje Ei was vrij vroeg op dag 11. 9 dpo nog een beetje bloedverlies. Het was bruin en rood. 9 dpo, licht streep op zw test. Ben er mij van bewust dat het nog mis kan gaan, maar bij deze.. misschien heb je er wat aan. O ja een innesteling is meestal tss 6 en 12 dagen na ovulatie. Je kan zien dat ik ben beginnen bloeden 2 dagen voor innesteling. het kan ook zijn dat je hormonen schommelen en dan breek je door, maar blijkbaar trekt dat eitje er zich niks van aan
Mijn hemel wat bloederige bedoening.. spannend hoor! Hoop voor je dat het een mooie duidelijke test wordt! Ik heb echt maar een klein beetje bloedverlies gehad - inlegkruisje kon het makkelijk aan. Afwachten maar! Ik heb wel een vreselijke brabbel-buik momenteel. 't Is onrustig daarbinnen en ik heb nog nooit zoveel buik geluidjes gemaakt als de afgelopen twee dagen. Ik durf er niet op te hopen dat dit iets betekent; vooralsnog houd ik het op een gesprongen bloedvaatje of zoiets dergelijks
Soms kun je ook wat bloed verliezen bij je eisprong De dag dat je ei springt kan elke maand verschillen, net als de lengte van je luteale fase. Dit zijn de dagen na je eisprong tot de eerste dag van je volgende menstruatie. Je kunt vroeg en laat innestelen en zelfs als er is ingenesteld kan het proces even stil staan. Uit recent onderzoek is gebleken dat een bevrucht eitje soms even stopt met delen, om daarna weer vrolijk verder te gaan Het is wel fijn dat jou cyclus erg regelmatig is! De makkelijkste tip is om gewoon om de dag te 'klussen', anders kom je op temperaturen (elke ochtend dezelfde tijd voor je opstaat en beweegt) of ovulatietesters... Heel veel succes!!
Kan het verschil in eisprong dan zoveel schelen? 'volgens het boekje' zou ik de 27e mijn eisprong gehad moeten hebben (of dat zo is weet ik natuurlijk niet zeker). Nu zal ik niet volledig via de boekjes lopen, maar ik heb wel aangenomen dat er wel niet zo'n dusdanig grote afwijking in zit (gezien mijn keurige cyclus) dat ik 4 dagen later de sprong gehad zou kunnen hebben. Maar ja.. zonder temperaturen of een test weet je dat natuurlijk nooit. Ik weet wel dat ik het die dag ontzettend koud had, terwijl mijn echtgenoot me raar aan zat te kijken (meestal is hij de kouwkleum) - ik dacht juist dat met je eisprong je temperatuur hoger lag? Mijn hemel, ik voel me dom Heb jij ervaring met temperaturen/ovulatie testen?