Sinds die geboren is heeft me.kleine man tijdens elke voeding 1 a 2 poepluiers per keer dus heel veel.poepluiers op een dag. Maar nu heeft ie al de hele dag geen poepluier mwer gehad. Wel veel.plasluiers en ook.is die erg mopperig is die normaal.nooit weet iemand wat dat kan zijn? Of heb je een trucje om.hem.te laten poepen? Typ met 1 hand want heb me mopperige schatje op me arm.
Als je borstvoeding geeft: het aantal poepluiers kan variëren van 1 tot....tja, maakt niet uit eigenlijk. De plasluiers zijn dus wel oke.... Je hebt dus het idee dat ie last van zijn darmpjes heeft?
Hoi hoi Ik geef borstvoeding amar vond zo vreemd omdat eigelijk elke dag hij minimaal 8 poepluiers heeft en nu ineenkeer helemaal niks.. en wat mopperig is ie normaal ook nooit davht misschien zit hij verstopt.
Dat mag hè bij bv. Ze mogen echt heel lang niet poepen. Ik vond dat zelf ook heel raar! Maar wat hier helpt is even temperatuur opnemen. Ze poept dan extra makkelijk! Hopelijk lucht het hem wat Op!
Wat ik wel eens deed:heel voorzichtig het buikje masseren. Echt heel voorzichtig, met een beetje olie.
En heeft hij al gepoept? Je zou eventueel met zijn beentjes kunnen fietsen, dan wil het ook wel eens wat makkelijker komen. De thermometer manier, werkte hier niet..
Bij ons heeft het wel 4 dagen geduurd! Ik was hartstikke ongerust maar het schijnt idd normaal te zijn. Wij hebben wat water gegeven na de derde dag en volgens mij heeft dat geholpen (maar wij geven dan ook flesvoeding). een warm badje wil ook wel helpen
Aiden en Finley hadden in hun borstvoedingsperiodes soms wel 10 dagen niet gepoept. Is heel normaal bij het geven van borstvoeding. Onze kraamhulp had ons hiervoor al gewaarschuwd dat ze lang niet kunnen poepen bij borstvoeding. Ze verbruiken dan gewoon alle voeding. Het is een ander verhaal als hij er erg last van lijkt te hebben. Dan kan het wel duiden op verstopping. Is hij verder rustig en vrolijk TS? Edit: hij is mopperig lees ik. Inderdaad dan even buikje masseren en met de beentjes fietsen.
Mopperig kan zijn door een virusje en dan heb je ook wel eens dat ontlasting dan minder is. Maar kan evengoed zijn dat de BV nu zo goed is afgestemd op je kleintje, dat hij daardoor niet meer zoveel hoeft te poepen. Als je het idee hebt dat hem wel echt ontlasting dwars zit, kun je voorzichtig z'n buikje masseren, (met de klok mee). Dat kan helpen. Maar het hoeft dus helemaal niet erg te zijn en gaat meestal vanzelf weer over, als het wel iets anders is dan goed afgestemde voeding
hier in t begin ook gehad. kraamhulp zei al dat je daar niet van hoeft te schrikken. maar idd als ze er last van blijken te hebben. temperatuur opnemen heeft hier ook geholpen! en verder beetje het buikje masseren kan ook fijn zijn. succes ermee