hallo! misschien een hele stomme vraag maar ik ga hem toch stellen... ik had vrijdag een eitje vam 13,5 zondag was die precies even groot/klein nog vandaag (dinsdag) was die 18,5 de gyn zei dat ze verwacht dat die overmorgen springt... en ze gaf als advies: morgen (woensdag) klussen. nu heeft mijn man vanmorgen ook voor zaadonderzoek een bakje vanmorgen gevuld en ingeleverd.. is het slecht als we het vandaag en morgen doen? of maakt dat niet uit? ik ben aan de ene kant 'bang' dat die morgen al springt en wil hem echt niet missen deze maand! (we zijn al 1,5jaar bezig) want ik dacht misschien is het zaad niet goed vanavond al en als we dan de dag later het weer doen is de kwaliteit misschien slecht? of is dat niet zo? hellup!! haha
Ik ben zeker geen expert, maar ik heb altijd begrepen dat het voor de kwaliteit van het zaad beter is om de dag een lozing te hebben. Maar nogmaals, ik ben zeker geen expert.... Succes, want je zult ongetwijfeld in spanning zitten.
Oke dankjewel ! ik denk dat we voor de zekerheid vandaag niets doen dan en morgen wel. De laatste keer dat wehet deden was zaterdag want voor het zaadonderzoek mag je het 3 dagen niet doen. Jeetje wat is dit vervelend Ben zenuwachtig, verdrietig, toch weer hoopvol en alles door elkaar heen. het lijkt allemaal zo makkelijk........
Anders doe je het morgenochtend. Ik zou het ook spannend vinden om nog te moeten wachten tot de avond hoor. Overigens zijn wij net zo lang bezig als jullie. Wij zitten ondertussen alleen al wel in het traject van puregon en pregnyl spuiten en hebben de eerste inseminatie achter de rug. Hier waren ook alle onderzoeken goed en hebben we al een tijd clomid geprobeerd. Wij zijn volledig onder behandeling van een fertiliteitsarts waardoor wij gelukkig wel het gevoel hebben dat er iets gebeurt. Nu nog dat wondertje in mijn buik!!! Succes.
Als ik het morgenochtend doe en het eitje springt overmorgen middag/avond bijvoorbeeld pas, is er dan nog wel genoeg kans dat het eitje bevrucht gaat worden? Zo ja, dan ga ik het morgen eens eventjes flink gezellig maken hier in huis hihi. Wij hebben het er met de gyn over gehad, en als het goed is gaan we als het nu niet raak is over naar kunstmatig (IUI of IVF). Dus hoop dus dubbel zo veel op dat het nu wel raak is
Ik zou het advies van de gynaecoloog opvolgen. Wachten tot morgen, dan is het zaad weer op peil. En dan liggen de zaadjes klaar als de eisprong komt.
Nja advies van echopiste. Zij wist niet van het zaad dat ingeleverd is vandaag, dat was in overleg met de gyneacoloog vrijdag. Maargoed morgen moeten we het op advies van die echopiste doen, dus misschien is morgenmiddag voor de 'zekerheid' beter dan morgenavond? of zal dat niet uitmaken?
Nou mijn inseminatie was op donderdagochtend 9.30 uur, het spuiten van pregnyl was een dag eerder en mijn te verwachte eisprong was vrijdag, wat ook zo was. Ik was bang dat het te vroeg zou zijn maar mijn fertiliteitsarts zei juist dat het goed was. Zaad blijft best lang actief en moet ook de kans krijgen om naar de juiste plek te zwemmen We zullen het zien over een paar dagen...... Of niet
Vanochtend zaad onderzoek dan kun je morgenochtend zeker wel klussen Volgens mijn gyn was om de dag het beste maar zaadcellen die klaar liggen zijn ook wenselijk. dan zou ik liever met op tijd zijn zodat het zaad genoeg kans heeft klussen dan te laat zijn. Bij mij sprong het eitje vorige keer op 19.5mm uit zichzelf. Daar kan die van jou ook op zitten binnen een paar uur.
In de middag is ook prima hoor. De zaadjes blijven wel even leven dus daar hoef je je niet druk om te maken.